Synology-Forum.nl

Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: sciurius op 07 januari 2022, 10:15:51

Titel: Schijf "Out of Region"?
Bericht door: sciurius op 07 januari 2022, 10:15:51
Ik heb onlangs een nieuwe 6TB WD Red Plus aangeschaft (WD60EFZX). Toen ik deze op de WD site wilde registreren kreeg ik te zien:

IN WARRANTY
(Out of Region)
Purchased on 16-Dec-2021
Expires 15-Jan-2025
1104 days left

Iemand enig idee wat dat "Out of Region" inhoudt? Mijn naspeuringen leveren tegenstrijdige informatie op, het zou gaan om schijven die alleen in de USA worden verkocht en daarbuiten geen garantie krijgen, maar ik lees elders weer dat het niets uitmaakt voor de garantie.
Titel: Re: Schijf "Out of Region"?
Bericht door: Birdy op 07 januari 2022, 10:42:46
Zou het aan WD zelf vragen (https://www.westerndigital.com/nl-nl/support#).
Titel: Re: Schijf "Out of Region"?
Bericht door: Briolet op 07 januari 2022, 12:27:50
Op zich maakt het niet veel uit, want in de EU moet de verkoper de garantie geven en niet de fabrikant.

De garantie is dan minimaal 1 jaar, of langer als je dat voor dit type product mag verwachten. En als WD zelf langere garanties in andere landen geeft, mag je die termijn ook in Nederland van de verkoper verwachten.
Titel: Re: Schijf "Out of Region"?
Bericht door: jr212 op 08 januari 2022, 01:39:57
Op zich maakt het niet veel uit, want in de EU moet de verkoper de garantie geven en niet de fabrikant.

De garantie is dan minimaal 1 jaar, of langer als je dat voor dit type product mag verwachten.
Niet veralgemenen. In Belgie MOET alle electronica 2 jaar garantie hebben