Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: PeterJdeBruijn op 03 mei 2016, 11:27:49
-
heb een DS411j met 4*4TB in RAID5.
disk2 wordt niet gezien,
Dezelfde disk wordt wel in andere slots en andere PC's gezien en is benaderbaar (tests)
Andere disks in slot 2 worden ook niet gezien.
SATA back plane lijkt het probleem maar is niet leverbaar.
Heeft iemand suggesties om dit op te lossen?
-
Wat je zou kunnen doen is een lief ticket sturen naar Synology misschien dat ze je verder kunnen helpen.
Zo niet eventueel op internet kijken of je een andere kan kopen op internet marktplaats ?.
Is de port verder schoon? geen rotzooi/stof in de port misschien ?.
-
bedankt voor de reactie.
Dat het niet beschikbaar is, komt van Synology support. ik had daar een ticket aangemaakt.
ik heb het back plane eruit gehad en zie geen afwijkingen (vuil of beschadigingen).
Marktplaats of E-bay zijn vooralsnog de enige opties.
vindt het apart dat Synology geen onderdelen kan leveren.
-
Ik betwijfel of het de backplane is, daar kan weinig aan defect gaan, behalve wat vervuilde contacten (schoonmaken met aceton)
Sata heeft uiteraard geen echt backplane want SATA is zoals de naam al zegt een serial aansluiting.
Het meest waarschijnlijk is dat de bewust SATA port op het moederboard defect is.
Ik zou dus maar niet te veel energie stoppen in het zoeken naar een backplane want tien tegen een dat een ander backplane je probleem niet oplost.
-
Ook hier dank voor het delen van de gedachten
Ik deel de gedachte dat het backplane "unlikely" is. als die voor weinig beschikbaar was was het mogelijk de moeite waard. Support zegt alleen dat ie niet beschikbaar is niet wat ie zou kosten. op het web zit er een DS411j met moederbord omheen als er al een is.
Aceton, voor schoonmaken lijkt mij niet leuk voor de printplaten en dergelijken.
Ik ben "old school", gummetje over contacten en beetje schuiven eerst. Net weer gedaan lijkt kansloos voor dit probleem.
Ik heb ook de batterij op het moederbord vervangen, voor je weet maar nooit.
Ik ben het ermee eens dat het moederbord het meest voor de hand liggend is.
Ik weet niet of ik daar een andere voor ga proberen ga dan liever voor een alternatief waar support en delen voor beschikbaar zijn of ik het zelf onder controle heb.
-
Ik heb inmiddels weer een goed werkende DS411J.
in overleg met en met de hulp van Synology support werkt alles weer.
dank aan synology en voor de hulp hier
-
Ik ben dan toch wel erg benieuwd wat tot de oplossing heeft geleid !
Nieuwe backplane ?
Andere SATA connector ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
ik heb in diepzinnig overleg met Support in Taiwan, de DS411j opgestuurd.
Het was iets op het moederbord dat zij hebben kunnen herstellen.