Hallo,
Bij een klant van ons hebben we een Synology RS2211+ draaien via iSCSI in een VMware omgeving.
De kritieke data staat bij die klant op een IBM SAN, maar daarnaast is er dus ook een Synology RS211+ voor de niet-kritieke virtuele machines en als backup-to-disk ruimte voor de backup software (Veeam).
Wij merken de laatste tijd soms op dat er in het logboek van de Synology meldingen komen zoals 'NAS experienced an improper shutdown'. Dit komt voor op random momenten zonder aanwijsbare aanleiding. Soms is dit slechts kort, waardoor de backup stopt en later het toestel zelf terug online komt, en de backup bij een 2e poging gewoon weer alles normaal kan backuppen. Andere momenten lijkt de machine volledig weg, reageert niet meer op ping requests, web console is onbeschikbaar en is niet meer accessible in VMware vCenter. Dan moeten we een hard-shutdown doen op de Synology, of anders gezegd, met de knop op het toestel dus. Heel vervelend.
Recent hebben we de DSM geupgrade van v4.0 naar v4.1, maar het probleem is nog steeds bestaande.
Ter info, in deze NAS zitten 12x Western Digital 2TB disken (4x WD2002FYPS-02W3B en 8x WD2000FYYZ-01UL1.
Er zijn geen netwerk issues bestaande, dit hebben we reeds onderzocht. Ook de VMware omgeving is, met uitzondering van deze NAS, helemaal stabiel.
We hebben afgelopen maandag 07/01 een case gelogd bij Synology hierover, maar ontvingen tot op heden nog geen reply of feedback hierover van hen, hoewel ik aangegeven heb dat dit 'dringend' is. In tussentijd probeer ik het even via dit forum, misschien heeft hier iemand dit probleem al voordien gezien en kunnen oplossen.
Alvast bedankt.