Auteur Topic: Probleem met CS-406  (gelezen 3452 keer)

Offline CoronelHimself

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 2
Probleem met CS-406
« Gepost op: 19 december 2008, 20:47:59 »
Mijn CS-406 heeft de laatste tijd regelmatig problemen. Het begon toen ik iets aan het kopieren was naar mijn pc. Hij bleef om een of andere reden "hangen". Ik kon geen contact meer met hem maken. Dus dan maar opnieuw opstarten, dat wilde niet lukken hij weigerde uit te gaan. Dus dan maar de harde methode (lees stekker eruit). Daarna was blijkbaar de volume "degraded" en bleek schijf 1 een probleem te hebben. Na het vervangen van de schijf en het opnieuw aanmaken van het volume. Gebruik gelukkig Raid 5, dus ik was geen data kwijt. Maar nu geeft hij eigenlijk weer de zelfde probleem, de NAS is in eerste instantie toegangelijk, maar na een tijdje niet meer, kan hem weer niet uitzetten. Dus ik ben bang dat het dadelijk alweer volume "degraded" is.

Schijven zijn trouwens 4x 320Gb WD Caviar SE16 3200ks

Iemand een idee?   :?:



Hieronder staat het laatste gedeelte van mijn systeemlogboek.

Type              Datum / tijd            Gebruiker     Gebeurtenis
Information   2008/12/16 15:56:42   admin   User [admin] logged in [Management] from [10.0.0.151].
Warning           2008/12/16 15:55:43   admin   System booted up from an improper shutdown.
Information   2008/12/16 15:55:34   admin   Windows file service was started.
Information   2008/12/16 15:55:13   admin   System started to boot up.
Information   2008/12/16 15:23:41   admin   System starts to repair Volume [1] with disk [1].
Information   2008/12/16 15:22:29   admin   User [admin] logged in [Management] from [10.0.0.151].
Error                 2008/12/16 15:22:13   admin   Volume [1] was degrade, please repair it.
Warning           2008/12/16 15:22:08   admin   System booted up from an improper shutdown.
Information   2008/12/16 15:21:58   admin   Windows file service was started.
Information   2008/12/16 15:21:38   admin   System started to boot up.
Information   2008/12/16 14:57:29   admin   Windows file service was started.
Information   2008/12/16 14:56:59   admin   System started to boot up.
Information   2008/12/02 22:11:08   admin   Windows file service was stopped.
Information   2008/12/02 22:10:52   admin   Server started counting down to shutdown.
Information   2008/12/02 21:43:54   admin   Windows file service was started.
Information   2008/12/02 21:43:23   admin   System started to boot up.
Information   2008/12/02 20:55:30   admin   Windows file service was stopped.
Information   2008/12/02 20:55:08   admin   Server started counting down to shutdown.
Error                   2008/12/02 20:45:06   admin   Failed to send email. (Failed to connect pop.#####.nl:25).
Error            2008/12/02 20:44:58   admin   Failed to send email. (Failed to connect pop.#####..nl:25).
Error            2008/12/02 20:43:06   admin   Failed to send email. (Failed to connect pop.#####..nl:25).
Information   2008/12/02 20:41:57   admin   System successfully checked consistency of System Volume [Swap].
Information   2008/12/02 20:41:49   admin   System successfully checked consistency of System Volume [Root].
Information   2008/12/02 20:41:38   admin   System starts to repair Volume [1] with disk [1].
Information   2008/12/02 20:40:13   admin   User [admin] logged in [Management] from [10.0.0.163].
Error                   2008/12/02 20:39:57   admin   Volume [1] was degrade, please repair it.
Information   2008/12/02 20:39:46   admin   Windows file service was started.
Information   2008/12/02 20:39:26   admin   System started to boot up.
Information   2008/11/10 21:10:59   admin   Windows file service was stopped.
Information   2008/11/10 21:10:54   admin   Server started counting down to shutdown.
Information   2008/11/10 21:09:19   admin   User [admin] logged in [Management] from [10.0.0.151].
Information   2008/11/10 21:08:40   admin   System successfully checked consistency of System Volume [Root].
Error            2008/11/10 21:08:40   admin   Volume [1] was degrade, please repair it.
Error            2008/11/10 21:02:12   admin   Failed to send email. (Failed to connect pop.#####.nl:25).
Warning           2008/11/10 20:59:02   admin   System booted up from an improper shutdown.
Information   2008/11/10 20:58:53   admin   Windows file service was started.

Anonymous

  • Gast
Re: Probleem met CS-406
« Reactie #1 Gepost op: 20 december 2008, 19:31:08 »
He coronel,

Ik heb ook een cs406 met 4x500Gb disken er in.

Ook bij mij heeft hij wat gekken dingen de laatste tijd. mij raid5 was gecrashed en was 2 disken kwijt.
de heren bij Synology hebben hem weer keurig aan de gang gekregen. mijn data is veilig er af gekomen.

maar nu?

ik hoop dat je je antwoordt nog vindt en dat je hem meld.


greetz rob
cs406e versie 722
4x F1 samsung 500gb firmware 10

Anonymous

  • Gast
Re: Probleem met CS-406
« Reactie #2 Gepost op: 12 mei 2009, 08:40:13 »
He Coronel,

De laatste tijd heb ik dezelfde soort problemen. In mijn logging krijg ik geen melding dat een van de schijven degrade is; alleen 'System booted up from an improper shutdown'. De jongens van Synology konden uit de kernel logging niets opmaken.
Als ik de schijven los test, is er niets aan de hand. Heb jij uiteindelijk een oplossing voor dit probleem gevonden?

Ben benieuwd.

Grtz
Ellink

Offline klaaz

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 13
Re: Probleem met CS-406
« Reactie #3 Gepost op: 26 mei 2009, 09:32:40 »
Hier sinds vandaag ook vage klachten, maar dan met de CS407e.

Vanmorgen tijdens het werken was het systeem opeens niet meer bereikbaar. Ook de assistant vond hem niet. Uitschakelen was niet mogelijk dus de stekker er maar uit. Sindsdien volume1 (RAID 1) degraded, maar het systeem startte gewoon weer op. Gelijk maar een backup gestart en een aantal nieuwe schijven besteld voor de zekerheid.

Nu, een half uur later is de cs407e echter weer niet bereikbaar. Systeem laat zich weer niet uitschakelen.

Ben een erg tevreden gebruiker maar dit is wel heel vervelend, iemand een verklaring / oplossing voor dit probleem?

Offline klaaz

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 13
Re: Probleem met CS-406
« Reactie #4 Gepost op: 15 juli 2009, 12:52:32 »
Beetje late reactie, ik was dit topic nml vergeten...

Uiteindelijk heb om alle risico te vermijden ik de schijven vervangen... sindsdien geen problemen meer.

Anonymous

  • Gast
Re: Probleem met CS-406
« Reactie #5 Gepost op: 27 augustus 2009, 19:48:28 »
Hallo,

Ik heb het probleem ook gehad (+/- 2 jaar geleden). Ik heb 4 x 320 GB disks van Samsung. Het bleek toen aan de voeding te liggen. Ik heb toen van Synology (taiwan) twee nieuwe zwaardere voedingen gekregen (ik heb twee CS-406-en). Toen ik die binnen had heb ik de systemen geheel opnieuw opgebouwd. sindsdien geen issues meer.

De powersupplies die ik nu heb zijn 100W.


 

Probleem met starten van Migration assistant

Gestart door @rnoBoard Synology DSM 7.0

Reacties: 3
Gelezen: 1134
Laatste bericht 17 december 2021, 14:06:14
door @rno
Probleem met video afspelen via dsfile op iphone

Gestart door NASNASBoard iOS Apps (iPhone, iPad en iPod)

Reacties: 6
Gelezen: 2499
Laatste bericht 26 februari 2024, 11:03:54
door Birdy
Migreren DS415+ naar DS415+ probleem.

Gestart door jepebeBoard NAS hardware vragen

Reacties: 1
Gelezen: 2297
Laatste bericht 12 december 2017, 11:09:22
door Birdy
Integriteits schijf 1 probleem DS216play

Gestart door CybercoBoard NAS hardware vragen

Reacties: 2
Gelezen: 1266
Laatste bericht 21 augustus 2018, 18:31:03
door Cyberco
hHyper Backup probleem.

Gestart door TonVHBoard Data replicator & overige backupsoftware

Reacties: 7
Gelezen: 1165
Laatste bericht 29 september 2019, 11:21:22
door TonVH