Auteur Topic: Poort niet open?  (gelezen 4334 keer)

Offline senior

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 7
Poort niet open?
« Gepost op: 16 februari 2013, 14:57:30 »
Ik kan ook het ogenblik geen verbinding maken met met NAS, zowel intern niet en extern niet. Ik heb in mijn router poort 5000 open gezet met het ip nummer dat ik heb gevonden in de synology assistant. TCP aangevinkt. Als ik via een poort controleer of poort 5000 open staat is dat niet het geval. Maar dan heb ik werkelijk geen idee hoe ik die poort wel moet open zetten.
Ook al omdat ik het eerder wel werkend heb gehad. Ik krijg ook iedere keer de melding als ik met de assistant probeer te verbinden. Verbinding mislukt.
Wat doe ik verkeerd.
Mijn router is een Linksys E2000
Besturingssysteem windows 7 64 bit
Antivus Avast

Offline r00n

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 15
  • -Ontvangen: 88
  • Berichten: 677
Re: Poort niet open?
« Reactie #1 Gepost op: 16 februari 2013, 15:33:33 »
Ik denk dat je het beste kan beginnen met testen vanaf je eigen netwerk op IP adres.
Hiermee voorkom je dat je instellingen in je router moet aanpassen. Let wel op dat je dan op IP adres verbindt en niet op host naam omdat je anders nog kans loopt dat het via het internet gaat.

Vanaf je interne netwerk kan je door middel van een telnet client (bijvoorbeeld putty) kijken of de poort open staat. Je kan nog eens kijken of je bijvoorbeeld op 5001 wel kan verbinden. Je moet dan wel voor je ip adres https zetten mits je met een browser verbindt.

Je hebt toch niet je eigen IP geblocked door te vaak met verkeerde gegevens proberen in te loggen?
  • Mijn Synology: DS218+
  • HDD's: Heleboel...

Offline Dutchy036

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 19
  • -Ontvangen: 7
  • Berichten: 72
Re: Poort niet open?
« Reactie #2 Gepost op: 18 februari 2013, 13:06:02 »
Citaat van: "senior"
Ik kan ook het ogenblik geen verbinding maken met met NAS, zowel intern niet en extern niet.


Senior,
Persoonlijk begin ik niet met troubleshooten als ik de situatie niet helder heb.
In dit geval kan ik niet goed bepalen of je configuratie aan bepaalde vereiste en randvoorwaarden voldoet. Om te beginnen, kan je aangeven of je de handleiding van Synology gevolgd hebt?

Als je dat nog niet hebt gedaan adviseer ik je dat alsnog te doen.
http://www.synology.com/support/tutoria ... d&q_id=456

Heb je de handleiding gevolgd en werkt het nog niet dan is het, zoal r00n aangeeft belangrijk om eerst in je eigen LAN (thuis) verbinding te maken op IP. (= Statisch IP NAS) Verbinding van buiten je eigen netwerk wordt als snel complex omdat je met configuratie (beperkingen) te maken krijgt die mogelijk buiten jouw beheer liggen.

Citaat van: "router type"
Mijn router is een Linksys E2000

Hier vindt je de handleiding van je router:
http://vast-bellen-en-internetten-fibre ... router.pdf

Pagina 22 beschrijft hoe je Games onder Application and Gaming in kan stellen. (dit is het port forward menu waar je inkomend verkeer door kan routen naar je NAS)

Hier vindt je een overzicht van de poorten die DSM gebruikt
http://www.synology.com/support/faq_sho ... d&q_id=299

Succes en laat even weten wat je tegen komt of waar je vast loopt.
Root cause analysis:Tries to solve a problem by attempting to identify and correct the root cause, as opposed to simply addressing their symptoms.

Offline senior

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 7
Re: Poort niet open?
« Reactie #3 Gepost op: 18 februari 2013, 14:44:07 »
Welnu het is allemaal anders gegaan dan het lijkt. Ik heb mijn NAS al sinds begin juli en had eigenlijk weinig problemen tot ongeveer een maand geleden. Ik kon steeds moeilijker een verbinding maken via de assistant. En dit weekend helemaal niet meer. Zaterdag begon het oranje ledje te knipperen en opnieuw installeren lukte ook niet. Alles gedaan wat mogelijk leek. Reset gedaan, schijven er uit gehaald. En terug gezet. Geprobeerd de schijven aan mijn eigen computer te hangen om te kijken of ik ze met een systeemherstel kon repareren. Dat lukte ook niet, want de PC liep dan vast. Als ik de assistant opnieuw wilde installeren dan stopte de installatie na 4%. Dus heb ik gisteren maar een support form ingevuld. Ik had me er al bij neer gelegd dat ik alles kwijt zou zijn. Vandaag (maandag) heb ik nogmaals de assistant proberen te installeren, en na twee uur opeens  werkte alles weer. Ik heb geen data verloren. Al mijn sites werken weer. Ik moest wel even webservice opnieuw invullen en PHP aanzetten. Ik zie wel dat pakketten die ik had staan opnieuw gedownload moeten worden. Maar ja dat is peanuts.

Wat er nu anders is. Geen idee. Hebben ze wat gedaan bij suppport, want ik had poort 23 open gezet. Geen idee. Maar ik ben wel heel erg blij.

Ik ben de mensen dankbaar die hun bijdrage hebben gegeven op mijn post. Zonder die mensen die daar de moeite voor nemen om anderen te helpen kom je niet ver.

Offline Dutchy036

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 19
  • -Ontvangen: 7
  • Berichten: 72
Re: Poort niet open?
« Reactie #4 Gepost op: 19 februari 2013, 16:15:06 »
Citaat van: "senior"
..eigenlijk weinig problemen tot ongeveer een maand geleden. Ik kon steeds moeilijker een verbinding maken via de assistant. En dit weekend helemaal niet meer. Zaterdag begon het oranje ledje te knipperen en opnieuw installeren lukte ook niet.

De oorzaak van je problemen lijkt een probleem met DSM of je HDD`s.
De Engelse support site van Synology bevat dit artikel:
what can I do if the STATUS LED keeps flashing in orange?
http://www.synology.com/support/faq_sho ... s&q_id=379

The possible reasons that cause the STATUS LED to flash in orange are:

No hard drives are installed (Will flash orange/green).
The system DSM has not been installed yet.
A volume has not been created yet.
The volume is in degraded mode.
The volume has crashed.
Please follow the steps below to fix this issue.

If no hard drives are installed:
Solution: Refer to the Quick Installation Guide and install the hard drives.

If the system DSM has not been installed yet:
Solution: Install the system DSM using the Synology Assistant. Double-click on your Synology product and follow the wizard to complete the setup.

If a volume has not been created yet:
Solution: To create a volume, log in to the system management UI (http://serverIP:5000). Go to the "Main Menu > Storage Manager > Storage" page to create a volume.

If the volume is in degraded mode:
Solution: To repair the degraded volume, log in to the system management UI (http://serverIP:5000).
For a RAID 1 or RAID 5 volume, find out which disk has been degraded by going to the "Main Menu > Storage Manager > HDD Management" page, and replace it with a new one. After the new hard disk has been inserted, repair the degraded volume by pressing the "Repair" button on the Storage page.
If the volume has crashed:
Do NOT touch or change anything on the system and please submit a Support Form.


Citaat
Alles gedaan wat mogelijk leek. Reset gedaan, schijven er uit gehaald. En terug gezet. Geprobeerd de schijven aan mijn eigen computer te hangen om te kijken of ik ze met een systeemherstel kon repareren. Dat lukte ook niet, want de PC liep dan vast.
Als je schijf of volume gecrasht is kan dat een goede verklaring zijn voor bovenstaande.

Citaat
Wat er nu anders is. Geen idee. Hebben ze wat gedaan bij suppport, want ik had poort 23 open gezet. Geen idee. Maar ik ben wel heel erg blij.
:!: Ik wil je niet ontmoedigen maar soms is het verschijnsel van een incident op te lossen maar is de oorzaak nog steeds aanwezig. Dat houdt in dat er een goede kans bestaat dat je incident weer terug komt. Ik adviseer je om de status van je schijven te controleren (lees bovenstaande Degraded)
Mocht je probleem weer terug komen controleer direct de status van je volume/schijven. Volg daarbij bovenstaande "handleiding"

Citaat
Ik ben de mensen dankbaar die hun bijdrage hebben gegeven op mijn post. Zonder die mensen die daar de moeite voor nemen om anderen te helpen kom je niet ver.
:D
Root cause analysis:Tries to solve a problem by attempting to identify and correct the root cause, as opposed to simply addressing their symptoms.

Offline senior

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 7
Re: Poort niet open?
« Reactie #5 Gepost op: 19 februari 2013, 23:42:05 »
Het was in ieder geval niet de support van synology zelf. Want die stuurde een mail met dezelfde opmerkingen als Dutchy. Ik zal je raad opvolgen en de schijven controleren.


 

Spotweb poort 80?

Gestart door K!KBoard Web Station

Reacties: 2
Gelezen: 2259
Laatste bericht 22 februari 2015, 10:35:34
door K!K
Harddisk veel langzamer in NAS DS207 dan direct op USB poort

Gestart door Marc_SBoard The lounge

Reacties: 2
Gelezen: 2330
Laatste bericht 02 juni 2011, 12:02:04
door thecell
Caldav via quickconnect & poort forwarding

Gestart door laotzuBoard WebDav

Reacties: 2
Gelezen: 3741
Laatste bericht 27 september 2016, 14:56:39
door laotzu
Netwerk backup op andere poort

Gestart door hansvBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 5
Gelezen: 3706
Laatste bericht 04 juni 2014, 20:30:24
door WillemWever
VERPLAATST: DSM gebruikt poort 443 ipv aangepaste poort

Gestart door BirdyBoard Netwerk algemeen

Reacties: 0
Gelezen: 729
Laatste bericht 24 september 2020, 10:12:21
door Birdy