Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: treus13 op 16 november 2019, 19:29:06
-
Ik heb een probleem met DS216play: pieptoon > melding volume 1 vastgelopen of beschadigd. Nieuwe hdd gekocht en geplaatst ( gokken wat volume 1is) melding blijft. Dus toch die andere hdd
; andere hdd uitgewisseld maar melding blijft terugkomen. SMART test voor beide schijven gezond. Moet ik nu ook de tweede schijf vervangen? Ben dan ook al mijn data kwijt vrees ik.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
gokken wat volume 1 is.
Hoezo gokken ?
DSM geeft altijd aan welk volume/pool.
Daarbij, hoeveel volumes heb je dan ?
-
Opslagpool 1, maar welke van de 2 schijven is dan pool 1, dat was de gok.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
maar welke van de 2 schijven is dan pool 1
Neem aan dat je 1 Pool hebt, dan kan het gewoon zien in die pool toch ?
Of heb je meerdere pools.
-
Heb er maar een nieuw Topic van gemaakt, ik voel dat dit een speciaal geval wordt n.l.
-
Overigens, ik lees:
Nieuwe hdd gekocht en geplaatst melding blijft
Buiten het feit dat je zit te gokken, terwijl dat helemaal niet nodig is (uitgelegd), heb je dan daarna niets gedaan ?
Als je de nieuwe HD hebt geplaatst, moet je n.l. in Opslagpool kiezen voor Actie > Herstellen anders gebeurt er helemaal niets.
-
Sorry, ben volslagen leek op dit gebied en ik heb de nas nu even niet binnen mijn bereik
. Ik weet niet wat het verschil is tussen een pool en een schijf
De melding betrof vlg mij schijf 1.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
De melding betrof vlg mij schijf 1
Dat weet ik niet natuurlijk maar, als je gelijk hebt, dan moet je dus schijf 1 vervangen en herstellen en de Wizard volgen.
-
Opslagpool 1, maar welke van de 2 schijven is dan pool 1, dat was de gok.
Serienummer gecontroleerd? Daar is niets te gokken.
-
Inmiddels de schijf geïdentificeerd met het hulpprogramma van WD en die vervangen. Volgens info van Synology moet je voor het herstellen van een vastgelopen volume contact opnemen met hun helpdesk dus dat heb ik gedaan. Werd geadviseerd om opslagpool 2 te verwijderen. Alle adviezen opgevolgd en daarna alle data kwijt. Gelukkig nog wel een backup op externe harde schijf. Gisteren opnieuw koppelingen gemaakt met de pc: schijven z: y: x: w: en v: en alle data daar naartoe gekopieerd. Keek vandaag op de pc en alle schijven weer verdwenen. Hoe kan dat?
Duurde trouwens ook erg lang voordat de NAS met WOL opstartte. Uiteindelijk met de synology assistent wel gelukt.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk