Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: tjazou op 12 juli 2015, 20:21:59
-
Hallo
ik heb na een crash van 1 van de 2 schijfen die RAID zijn, de kapotte schijf vervangen door een nieuwe. IN DSM krijg ik nu nog steeds de melding dat de diskgroep 1 beschadigd is. Ik zie echter nu maar 1 schijf die normaal werkt en waar ik via verkenner gewoon mijn data op zie staan. Ik kan de diskgroep echter niet 'beheren'.
ik vermoedt dat ik de nieuwe schijf nog moet initialiseren maar kom er niet achter waar ik dit kan doen.
herkent iemand dit? en wat kan ik doen?
-
Je moet repareren:
https://help.synology.com/dsm/?section=DSM&version=5.2&link=StorageManager%2Fvolume_diskgroup_repair.html&lang=nld
-
ik volg de instructie maar als ik dan de diskgroep wil repareren moet ik de knop "Beheren" gebruiken. bij is deze knop Greyed, of tewel ik kan deze niet activeren. ik kan alleen kiezen voor verwijderen.
plus dat ik menu HDD/SSD maar 1 schijf zie staan. ik zou er minstens 2 verwachten.
-
Vrees dat je nieuwe HD niet (goed) gezien wordt, kan ook defect zijn (DOA) of de HD is er niet goed ingezet (probeer opnieuw).
Of hang je nieuwe HD aan je PC (USB/eSata) dock of behuizing en test deze met de HD software van het merk (Samsung?).