Synology-Forum.nl

Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: i_one op 22 oktober 2018, 13:04:16

Titel: Nieuwe DS119J niet meer bereikbaar (na poging om er een backup te plaatsen)
Bericht door: i_one op 22 oktober 2018, 13:04:16
Goedemiddag allen,

Ik heb onlangs een DS119J aangeschaft met als doel, deze te laten fungeren als back-up server.
Netjes Hyper-backup en hyper-vault er op geinstalleerd.

Als ik een poging doe om een klein aantal mb's naar de DS119J te laten backuppen, verloopt de opdracht prima.

Wanneer ik echter een grote hoeveelheid data wil laten backup-en naar de DS119J, gaat de DS119J 'hangen' / 'over z'n nek'
Dit resulteert in de volgende symptonen:
- wordt het browser scherm van de DS119J niet meer ge-update
  (laatst zichtbare is dat netwerkverkeer oploopt vanwege backup, en dan wijzigt er niets meer)
- loopt de backup-taak vanaf een andere NAS in de fout met Hyper backup
- krijgt de DS119J als doel in Hyper backup een off-line status
- kan ik met een nieuw browser scherm niet meer inloggen op de DS119J
- geeft Synology-assistant aan dat de DS119J gereed is, echter als ik wil verbinden krijg ik geen toegang tot de DS119J

Wellicht is er iemand op het forum die met de DS119J reeds ervaring heeft, dan wel herkend iemand de bovengenoemde symptonen in relatie tot een ander probleem met een Synology NAS.

Alle hulp/advies is welkom.

Groeten,
i-one
Titel: Re: Nieuwe DS119J niet meer bereikbaar (na poging om er een backup te plaatsen)
Bericht door: Birdy op 22 oktober 2018, 13:11:02
Wat geven alle ledjes exact aan ?

[attachimg=1]

Titel: Re: Nieuwe DS119J niet meer bereikbaar (na poging om er een backup te plaatsen)
Bericht door: i_one op 22 oktober 2018, 13:32:55
Hallo Birdy,

Dankjewel voor je reactie,

ik kan zo opnieuw de backup opstarten en de status ledjes controleren.

Titel: Re: Nieuwe DS119J niet meer bereikbaar (na poging om er een backup te plaatsen)
Bericht door: Birdy op 22 oktober 2018, 13:43:10
Oh....dus de DS119j was achteraf dus wel benaderbaar ? Of heb je de NAS moeten herstarten.
Titel: Re: Nieuwe DS119J niet meer bereikbaar (na poging om er een backup te plaatsen)
Bericht door: Hofstede op 22 oktober 2018, 14:13:17
Welke schijf heb je in deze NAS geplaatst?

De DS119j is geen krachtpatser, maar een backup zou hij toch gewoon aan moeten kunnen.

Hoe verloopt de verbinding tussen de bron en de doel NAS (DS119j)? Het zou ook aan de netwerkverbinding kunnen liggen die het dataverkeer tussen de twee NASsen niet kan bolwerken.
Titel: Re: Nieuwe DS119J niet meer bereikbaar (na poging om er een backup te plaatsen)
Bericht door: i_one op 22 oktober 2018, 15:07:49
Nadat de backup taak vanuit de andere Synology NAS werd afgebroken, was na +/- 45 minuten de DS119J weer benaderbaar, hetzij met een dramatische performance. Ik heb de DS119J software matig ge-reboot, maar de performance is nog steeds ver beneden peil.

- In een browser kunnen inloggen, maar enorm traag. Het open klikken van het config scherm duurt meer dan een minuut.
- Opnieuw een backup taak opstarten vanaf een andere Synology NAS lukt niet, omdat de DS119J niet wordt gevonden.
- Verbinden vanaf Synology Assistant lukt nog steeds niet, ondanks dat synology assistant aangeeft dat DS119J gereed is.

De status ledjes geven het volgende aan:

STATUS   groen
LAN         knipperend
DISK        knipperend
POWER   blauw

En nadat ik de browsersessie had afgesloten, kan ik nu opnieuw geen verbinding meer maken met de DS119J
Titel: Re: Nieuwe DS119J niet meer bereikbaar (na poging om er een backup te plaatsen)
Bericht door: i_one op 22 oktober 2018, 15:12:52
Goedemiddag Hofstede,

dankjewel voor je reactie,

In de DS119J zit een  WD Purple 3TB
Beide Synology's staan in het interne LAN, hetzij achter verschillende switches.

Ik zal straks nog een poging wagen om ze op dezelfde switch te prikken.
Maar eerst moet de DS119J offline gehaald worden, middels een harde reset, nu hij volkomen onbereikbaar is geworden.

Titel: Re: Nieuwe DS119J niet meer bereikbaar (na poging om er een backup te plaatsen)
Bericht door: Ben(V) op 22 oktober 2018, 15:25:27
Klinkt alsof er iets is blijven hangen en nu ergens is een loop draait.
Je kunt met de resource monitor even kijken welk process de cpu opeet.

Ik zou Hyper backup maar eens verwijderen en het daarna opnieuw proberen.
Titel: Re: Nieuwe DS119J niet meer bereikbaar (na poging om er een backup te plaatsen)
Bericht door: i_one op 22 oktober 2018, 19:26:56
update:

De DS119J is verplaatst en zit nu op dezelfde switch als de bron-nas.
Opnieuw een backup taak opgestart en opnieuw issues.

- wanneer het netwerkverkeer op gang komt vanwege de backup, zakt de performance van de DS119J enorm
- reeds geopende applicaties blijven draaien (bronbeheer/hyper backup vault)
- nieuwe applicatie starten, bijv. filefinder, lukt niet. appl. start echter er zijn geen mappen of files zichtbaar.

een kijkje in de open processen die er draaien geeft geen reden om te denken dat er een proces is blijven hangen, de processen die actief zijn, gebruiken max 10% proc. capaciteit.
Ik zie wel een hele berg dubbele processen staan in slaap modus (maar dat lijkt me geen probleem)

>> error message: de bewerking is mislukt, meldt u opnieuw aan bij DSM......

dat doe ik maar niet, omdat het dan onmogelijk wordt om opnieuw in te loggen.
performance is zeer traag

Meer dan een uur verder en het volgende resultaat behaald:
359 bestanden / 553MB --> in 1 uur
En klapt de backup taak er uit,

De performance is dan wel weer terug op de NAS,maar een juiste backup heb ik nog niet kunnen maken.



Titel: Re: Nieuwe DS119J niet meer bereikbaar (na poging om er een backup te plaatsen)
Bericht door: i_one op 22 oktober 2018, 20:29:08
Allen,

hartelijk dank voor jullie adviezen, ik ben er iets verder mee gekomen.

Ik heb nadat de performance op de DS119J terug was, vanaf een andere Synology een normale kopie opgestart voor het kopieren van 25GB data. Dat heeft al met al ongeveer een half uurtje gelopen. Toch heel iets anders dan de +/-500MB in 1 uur tijd met hyper backup.

Ik heb het vermoeden dat het euvel wellicht elders ligt, wellicht hyper backup en een lagere dsm versie.
Het is dan ook geen HW error/incident, maar een softwarematig incident.

Dit onderwerp mag wat mij betreft afgesloten worden, en ik ga me eerst inlezen op het forum over known hyper-backup issues.

Groeten,
i-one