Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: Seki op 01 maart 2018, 12:53:10
-
Goede dag,mijn DS 415 + is ouder dan 2 jaar,dus geen garantie meer via Coolblue.(kapot moederbord)
Maar via Tweakers deze link
https://tweakers.net/nieuws/121459/synology-producten-met-atom-c2538-processor-voldoen-aan-kwaliteitsstandaard.html?mode=nested&niv=0&order=desc&orderBy=rating&page=3#reacties
Dus een mail gestuurd naar Coolblue,die hebben dit heel goed opgelost.
Hebben Synology gecontacteerd,deze hebben mijn Nas in garantie hersteld.
Zeer goede service van Coolblue en Synology.
Maar mijn vraag is heb een nieuw toestel,zou dit van de nieuwe serie zijn,dat dit ook niet na 2 jaar stuk gaat.
Mijn serie nummer is 17A0MIN029200,kan men dit nagaan of het van de vernieuwde versie gaat of niet..
Thx
-
Een nieuw apparaat zal het niet zijn, want die NAS-modellen worden niet meer gemaakt (uit 2015).
Maar heb je mogelijk een hersteld apparaat van een ander gekregen (refurbished).
Betreft geen nieuwe CPU, maar een aanpassing op het moederbord waardoor het probleem wordt omzeild.
Ergens in de forumdraad van het specifieke onderwerp over dit CPU-probleem staan er wel ergens foto's.
Maar heb het nu niet opgezocht. Teveel reacties in die draad. Mag jezelf opzoeken, als je daarin geïnteresseerd bent. ;)
Zie uitgebreide draad < HIER > (https://www.synology-forum.nl/hardware-vragen/is-het-kapotgaan-van-synology-hardware-met-een-intel-c2000-cpu-hardware-falen/)
EDIT:
Inmiddels toch zelf de reacties met foto's opgezocht, omdat mijn DS415+ ook nog een keer onderhanden moet worden genomen.
Kijk dan nog of ik de NAS opstuur onder garantie (die nog loopt) of de reparatie zelf even ter hand neem.
(Dus ik heb die informatie zelf ook nog nodig ;) ).
In die draad:
Foto's op blz. 10 < HIER > (https://www.synology-forum.nl/hardware-vragen/is-het-kapotgaan-van-synology-hardware-met-een-intel-c2000-cpu-hardware-falen/msg218584/#msg218584)
Foto's op blz. 16 < HIER > (https://www.synology-forum.nl/hardware-vragen/is-het-kapotgaan-van-synology-hardware-met-een-intel-c2000-cpu-hardware-falen/msg219815/#msg219815) **
Foto's op blz. 17 < HIER > (https://www.synology-forum.nl/hardware-vragen/is-het-kapotgaan-van-synology-hardware-met-een-intel-c2000-cpu-hardware-falen/msg219977/#msg219977) ***
Foto's op blz. 18 < HIER > (https://www.synology-forum.nl/hardware-vragen/is-het-kapotgaan-van-synology-hardware-met-een-intel-c2000-cpu-hardware-falen/msg220093/#msg220093) ***
Foto's op blz. 19 < HIER > (https://www.synology-forum.nl/hardware-vragen/is-het-kapotgaan-van-synology-hardware-met-een-intel-c2000-cpu-hardware-falen/msg220565/#msg220565)
Foto's op blz. 28 < HIER > (https://www.synology-forum.nl/hardware-vragen/is-het-kapotgaan-van-synology-hardware-met-een-intel-c2000-cpu-hardware-falen/msg237270/#msg237270) *
Foto's op blz. 31 < HIER > (https://www.synology-forum.nl/hardware-vragen/is-het-kapotgaan-van-synology-hardware-met-een-intel-c2000-cpu-hardware-falen/msg241253/#msg241253) ***
Foto's op blz. 40 < HIER > (https://www.synology-forum.nl/hardware-vragen/is-het-kapotgaan-van-synology-hardware-met-een-intel-c2000-cpu-hardware-falen/msg284841/#msg284841) ***
Foto's op blz. 41 < HIER > (https://www.synology-forum.nl/hardware-vragen/is-het-kapotgaan-van-synology-hardware-met-een-intel-c2000-cpu-hardware-falen/msg287300/#msg287300)
* ** *** = oplossing met weerstandje specifiek afgestemd op DS415+ model & mate van duidelijkheid van de reparatie.
Babylonia@
[EDIT] - 8 april 2019
Zoals ik het een maand terug (maart 2019) ook nog eens voor iemand heb uitgevoerd en er nu ook foto's van heb gemaakt.
(Solderen is aan de andere kant gedaan. De soldeer is door de kanaaltjes heengevloeid naar deze kant):
[attach=1]
-
Ga het bekijken
Bedankt alvast
-
Aan de serienummer kan ik uitmaken dat het van oktober 2017 is,hier is de fix al toegepast.
Dan zou deze na 2 jaar niet meer stuk gaan hoop ik.
-
Misschien dat een serienummer op dit specifieke euvel wordt aangepast bij een reparatie??
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat Synology in 2017 nog DS415+ modellen produceerde (die 15 betekent een 2015 model).
-
… staan er wel ergens foto's.
Maar heb het nu niet opgezocht. Teveel reacties in die draad. Mag jezelf opzoeken, als je daarin geïnteresseerd bent. ;)
Dit vond ik zelf ook interessant en was een paar maand geleden zo vrij in de eerste post een link te plaatsen naar het deel waar de foto's begonnen. Zodat anderen niet zo hoeven te zoeken. :)
Eén van de interessante foto's op een externe site is al weer weg. ;D Edit: die staat er weer. Toen ik die reparatie deed, was die site misschien off-line.
-
Volgens mij is de garantie voor de met de intel "bug" nassen de garantie termijn verlengd tot 3 jaar.
Zou gewoon een ticket in sturen en kijken wat ze doen.
Helaas kost het je dan wel iets van 35 euro voor verzendkosten maar dat zou ik voor lief nemen.
Suc6
-
De nieuwe is er al, volgens mij ;)
-
Volgens mij is de garantie voor de met de intel "bug" nassen de garantie termijn verlengd tot 3 jaar.
Dat klopt. Vandaar dat de topic starter zijn NAS onder garantie heeft kunnen omwisselen.
Zelf kan ik mijn model ook nog onder garantie laten repareren, maar overweeg om het zelf te doen.
-
Ik hoor inmiddels ook bij de club van dit fijne probleem. :( Werkelijk nog nooit een probleem ondervonden met dit fijne apparaat, tot afgelopen zondag (4 constant brandende led's en knipperende blauwe led, met of zonder disks erin).
Mijn aankoopbon is van juni 2015 maar het serienummer begint met 1510.
Ik heb gelezen dat de eerste 2 cijfers het jaar zijn en de tweede de maand aangeeft.
Ik heb een RMA bij Synology aangemeld gister (via mijn Synology account). Ontvang ik een update dat de garantie verlopen is !?!
Maar dat is niet waar dan toch ? De garantie van dit model is 3 jaar geworden las ik.
Alvast dank voor jullie reactie.
-
De garantie van dit model is 3 jaar geworden las ik.
Dat klopt.
Mijn aankoopbon is van juni 2015 maar het serienummer begint met 1510.
Ik begrijp hieruit, dat de NAS dan van oktober 2015 is ?
Dan begrijp ik niet, dat deze in juni 2015 gekocht kan zijn.
Maar goed, als je de NAS in juni 2015 hebt gekocht, dan is de 3 jaar garantie idd verlopen.
-
Ik heb een RMA bij Synology aangemeld gister
Voor het clocksignal probleem, had Synology toentertijd een speciaal e-mail opgezet: clocksignal@Synology.com
Weet niet of die nog bestaat maar, stuur eens een mailtje naar dat adres.
-
thx Birdy. Wat betreft de email ga ik dat doen.
Wat betreft het serienummer, dat is toch waar Synology naar zal kijken. Die vraagt mij niet om de factuur nl.
-
In elk geval kan een productiedatum die je uit een serienummer destilleert, nooit na de aankoopdatum liggen. Misschien is die '10' een weeknummer?
Overigens begint het serienummer van mijn 415+ met "14A0MIN795…". 2014 zou goed kunnen, maar daarna geen verdere "datum info"
-
Nope....is niet meer geldig dit email adres: clocksignal@Synology.com
To enhance our service quality, we have moved our support service to Synology Account: https://account.synology.com/support; this email is no longer valid. ;D
-
Gezien Briolet's reactie (https://www.synology-forum.nl/hardware-vragen/nieuwe-ds-415-(buiten-garantie)/msg253805/#msg253805) en mijn reactie (https://www.synology-forum.nl/hardware-vragen/nieuwe-ds-415-(buiten-garantie)/msg253797/#msg253797), denk ik toch dat je garantie is verlopen, helaas.
-
Zou wel heel triest zijn...gezien de NAS na ongeveer 18 maanden+ stuk gaat ? Zo lees ik het op de Engels forums.
Laat het juni zijn geweest dat hij dan 3 jaar was...dan is het toch vreselijk zuur voor zo'n duur apparaat. Slecht gewoon !
En schandalig eigenlijk, ik ben bang dat ik nu al weet hoe het af gaat lopen....ik heb nog een draadje lopen bij de RMA op mijn weerwoord.
Kost mij anders dan gewoon 550 euro voor een nieuwe. :'(
-
Het Forum kan je hiermee niet verder helpen, hoop wel dat je nog iets kan bereiken bij Synology al is die kans wel erg klein.
-
I know, moest de pijn even kwijt...sorry heren en dames ;)
Ik wil het ook niet als klaag muur gebruiken, excuus hiervoor.
Dank voor jullie snelle reactie's, fijne dag allemaal. :thumbup:
-
Gezien deze post is je nas niet van oktober, maar van januari
https://www.synology-forum.nl/hardware-vragen/is-het-kapotgaan-van-synology-hardware-met-een-intel-c2000-cpu-hardware-falen/msg220911/#msg220911
Toch wel zuur
-
Nieuwe ontwikkeling; ziet er positief uit.
Na wat heen en weer schrijven via hun portal kreeg ik dit bericht.
Thank you for reaching out again.
After an internal discussion, I have argued your case and we're willing to help you with RMA service.
Kindly provide us the proof of purchase and I will proceed for the RMA service.
Looking forward to hearing from you.
Thank you.
Ik mag hem nu naar de UK zenden, iemand ervaring welke koerier het beste is ?
Zal wel een DHL of UPS worden lijkt mij ?
-
Ik heb het via dpd gedaan. Is prima gegaan.
-
Dus toch een klein feestje. :thumbup:
-
Zover wel even een opluchting ja :)