Synology-Forum.nl

Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: tox op 13 januari 2017, 22:55:21

Titel: Netflix wordt traag door m'n nas
Bericht door: tox op 13 januari 2017, 22:55:21
Sinds kort heb ik een NAS DS216play. Deze heb ik aangesloten op de Ziggo modem (Technicolor tc7210) via een LAN poort.
Eindelijk de home video's direct op onze tv te zien. Helaas kan ik  de NAS niet aangesloten laten omdat Netflix er dan om de haverklap uit valt. Ik heb echt geen idee wat ik hier aan kan doen. Wie heeft een tip voor mij?
Titel: Re: Netflix wordt traag door m'n nas
Bericht door: Nelissuh op 13 januari 2017, 23:01:26
Het lijkt op dit probleem: http://www.synology-forum.nl/hardware-vragen/ds216play-experia-(telfort)-geen-interactieve-tv/
Titel: Re: Netflix wordt traag door m'n nas
Bericht door: aliazzz op 14 januari 2017, 15:12:38
Beste Tox,

Ik heb dezelfde hardware, zowel de DS216Play en tot voor kort het Technicolor TC72xx.z modem.
Ik heb met deze combo nimmer last gehad dat ons Netflix abbo niet naar behoren werkt.

Zou je mischien wat uitgebreider willen toelichten wat er precies aan de hand is?

Overigens is Netflix volgens mij  geen multicast verkeer...
Titel: Re: Netflix wordt traag door m'n nas
Bericht door: Nelissuh op 14 januari 2017, 22:01:44
Die andere post gaat over uitzending gemist. Volgens mij is dit ook gewoon "internet stream" en geen TV, en daarmee ook geen multicast. Vandaar de vergelijking.

Het lijkt niet op het Ziggo probleem in dit topic (http://www.synology-forum.nl/hardware-vragen/slecht-ziggo-tv-beeld-bij-ingeschakelde-nas/msg205252/#msg205252), aangezien daar DVB-C TV verstoord wordt tijdens internet gebruik (door NAS of PC).
Titel: Re: Netflix wordt traag door m'n nas
Bericht door: tox op 15 januari 2017, 12:41:31
Dag Aliazzz, Nelisusuh,
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb de antwoorden op het vergelijkbare probleem met de telfort experia box gelezen en ga met de tips aan de slag. Bijzonder is wel dat Aliazzz dezelfde opstelling heeft en geen problemen. Dat geeft hoop dat het goed moet komen. Bij mij is hun nu zo dat Netflix om de 4 a 5 minuten weer moet laden, alsof het netwerk overbelast is.
Nogmaals dank en ik laat weten of ik hiermee verder kom.
Titel: Re: Netflix wordt traag door m'n nas
Bericht door: aliazzz op 15 januari 2017, 15:39:17
Welke protocollen staan er aan in je NAS? Ik zou bonjour zowiezo uitzetten als je niets met Apple doet. NFS en SMB aan.

Zowiezo de nieuwste Netflix app downloaden/updaten, wellicht het OS waar je dit op draait ook updaten.

Kijk overigens ook een in je gateway (kabelmodem) en dan geavanceerd en dan modemlog eens bekijken op vreemde dingen desnoods c/p je hem hier neer.

Zo nu heb je even wat huiswerk.
Ps zelfde opstelling zegt niets over waarom het wel niet werkt. Wellicht is er alsnog ergens een verschil, most likely.
Titel: Re: Netflix wordt traag door m'n nas
Bericht door: Briolet op 15 januari 2017, 15:58:40
Ik zou bonjour zowiezo uitzetten als je niets met Apple doet.

Bonjour kun je niet uitzetten. Het gaat automatisch aan als je de mac bestandservice aanzet. De enige bonjour die je kunt aanzetten is de printer discovery, maar dat heeft vrijwel niemand nodig. (Alleen nodig als je een printer op je nas aansluit in een apple netwerk)
Titel: Re: Netflix wordt traag door m'n nas
Bericht door: tox op 16 januari 2017, 21:53:36
De oplossing bleek uiteindelijk eenvoudig, er moesten updates geïnstalleerd worden op de NAS binnen packages en configuratiescherm. Bedankt voor alle tips, anders was ik dit niet op het spoor gekomen. 
Titel: Re: Netflix wordt traag door m'n nas
Bericht door: Robert Koopman op 16 januari 2017, 21:56:23
Welke packages?
Vraag mij toch af welk Package dan verantwoordelijk is dat Netflix uitvalt.