hierzo een newbie op het forum, ik kijk hier wel heel vaak voor de nodige kennis, en nu toch maar even geregistreerd
Ik had dus eergisteren hetzelfde, kan het verhaal opnieuw typen, kan het ook even quoten
:
Sinds vanavond hier een haperende DS412+
ik wilde via DSM de laatste update installeren, draaide al op DSM 6.1 15047 dus dit zou dan 'update1' worden.
dit zoals zoveel updates gedaan, en kreeg een melding dat ik de NAS moest rebooten, zo dus gedaan.
ondertussen ff wat anders zitten doen, maar na 10 minuten zie ik dat de NAS zich nog niet heeft aangemeld.. :/
ik ga bij de NAS kijken, knippert het blauwe ledje en voor de rest niks -O- nog maar een paar minuten gewacht en toen maar actie ondernomen.
dus aan/uit knop ingedrukt gehouden tot de NAS uitviel, daarna weer aangezet, hetzelfde -O-
online chat met Synology geopend en gevraagd hoe of wat, daar werdt me geadviseerd de nas weer uit te zetten, alle schijven etc. eruit en aanzetten om te kijken hoe of wat.. dat lukte, de NAS startte op en de assistent vond weer een NAS.
vervolgens uitgezet, schijven er weer in en ....weer niks
nu heb ik dus op aanraden van de support alle schijven weer losgemaakt, en 1 compleet andere schijf erin gedaan en hierop DSM geinstalleerd, dat draait nu.
vervolgens moest ik een ticket aanmaken (net gedaan) zodat ze via remote een "hot plug recovery" kunnen doen. verderr dan dit kon/wilde ie me niet helpen omdat de rest via een ticket moest.
maar aangezien de support van synology niet de snelste is (kan zo maar 3 tot 5 dagen duren tot je case aan de beurt is) zijn er hier wellicht mensen die weten welke stappen ik nu kan ondernemen om met behoud van data m'n synology weer tot leven kan wekken?
ik heb naast alle bestanden ook een SQL omgeving erop draaien voor alle Kodi systemen in huis, is dat sowieso afgeschreven ?
uiteindelijk probleem 'opgelost' door NAS zonder schijven te starten, wachten totdat deze een beep geeft dat alles in orde is, schijven er 1 voor 1 op de juiste volgorde erin en DSM opnieuw installeren.
vervolgens nog wel 2 dagen bezig om alle instellingen, apps etc. weer juist in te stellen, as we speak draait er nu nog een retrieve.php
maar goed, beter zo dan álles weg natuurlijk.