Auteur Topic: Nast start niet meer op  (gelezen 18645 keer)

Ben(V)

  • Gast
Re: Nast start niet meer op
« Reactie #15 Gepost op: 23 februari 2017, 21:53:57 »
Nee hij zet alleen DSM er opnieuw op en die staat zoals al gezegd in een eigen partitie.

Offline Ocar

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 13
Re: Nast start niet meer op
« Reactie #16 Gepost op: 24 februari 2017, 09:10:13 »
iemand ervaring met herinstalleren van NAS?
Ben ik 100% zeker dat ik geen data verlies zal hebben?

is het niet veiliger om nieuwe install te doen op andere disk? En daarna proberen om 3 disks er terug in te steken en te restoren ofzo?
  • Mijn Synology: DS916+
  • HDD's: 4HDD-WDRED

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 272
  • -Ontvangen: 1802
  • Berichten: 10.985
    • http://www.dwvbb.nl
Re: Nast start niet meer op
« Reactie #17 Gepost op: 24 februari 2017, 11:37:52 »
Dat laatste werkt zeker niet.
Een schijf bijplaatsen in een werkende NAS dan kan je deze schijf niet zomaar opnemen met behoud van dat.

Heb je de 4 schijven als eens apart getest in een pc met software van de fabrikant?
Wie weet vindt je zo de defecte schijf?
RS812+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS814+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 6 Btrfs

Offline Bemmie

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 8
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 59
Re: Nast start niet meer op
« Reactie #18 Gepost op: 24 februari 2017, 17:51:00 »
Ik heb ook een udate gedaan en nu start hij ook niet meer op,blauwe aan en uit knop blijft knipperen.
Hopelijk weet iemand een simpele oplossing, want hij is nu ook niet meer te benaderen nu.

Het gaat om een 1511+ en een uitbreiding met de 513 en deze brand normaal.

Gr,
Eric
  • Mijn Synology: DS1511+513
  • HDD's: 5x4 & 5x2 TB

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 8005
  • Berichten: 44.029
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Nast start niet meer op
« Reactie #19 Gepost op: 24 februari 2017, 17:52:50 »
Zou er dan toch iets mis kunnen gaan bij deze update ?
Denk dat jullie, @Ocar @Bemmie , dan beter een Ticket in kunnen leggen.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline Bemmie

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 8
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 59
Re: Nast start niet meer op
« Reactie #20 Gepost op: 24 februari 2017, 17:55:23 »
Bedankt voor je reaktie,

Heb het gemeld bij Synolgy, dus ben benieuwd of dit snel kan worden opgelost.
Want kan volgens mij alleen aan de update liggen aangezien ik niet de enige ben.

Gr,
Eric
  • Mijn Synology: DS1511+513
  • HDD's: 5x4 & 5x2 TB

Offline Ocar

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 13
Re: Nast start niet meer op
« Reactie #21 Gepost op: 24 februari 2017, 20:45:43 »
Ticket gisterenavond al aangemaakt.
Nog geen nieuws.

Ben voor zekerheid mijn schijven aan het checken met tool. Duurt wel zeer lang, kleine 4 u per schijf
  • Mijn Synology: DS916+
  • HDD's: 4HDD-WDRED

Offline Bemmie

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 8
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 59
Re: Nast start niet meer op
« Reactie #22 Gepost op: 24 februari 2017, 21:33:32 »
Heb je ze dan verwijderd, ik kan mijn nas niet meer benaderen.
Mijn extra dock met 5 schijven brand normaal en knippert niet vreemd, dus zelf ben ik bang dat het gewoon aan de update ligt.

Ik heb hem gisteren geupdate en daarna is hij gewoon opgestart, in de nacht gast hij automatische uit en eind van de dag als ik thuis kom is hij weer aan, en is niet meer goed opgestart.

Hoop wel dat er snel een oplossing komt, want mis hem nu al zat midden in een serie.
  • Mijn Synology: DS1511+513
  • HDD's: 5x4 & 5x2 TB

Offline Erwin1

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 64
  • -Ontvangen: 129
  • Berichten: 1.657
Re: Nast start niet meer op
« Reactie #23 Gepost op: 24 februari 2017, 22:06:11 »
Klinkt inderdaad echt als een fout in de software. Ofwel dat de update niet goed is geinstalleerd.
Ben ook benieuwd naar de oplossing vanuit Synology.

DS718+ | 2x WD RED 3 TB SHR
DS214 maar met pensioen

Offline Bemmie

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 8
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 59
Re: Nast start niet meer op
« Reactie #24 Gepost op: 25 februari 2017, 16:17:30 »
Ben toch maar aan het proberen of ik op een of andere manier in de nas kan komen, maar helaas.
Ook niet met directe verbinding via de beide utp aansluitingen.Ook resetten doet hij niet , geen enkele respons.
Ook zie ik de lampjes bij de utp aansluitingen niet branden op welke manier ik ze ook aansluit.

Wel vreemd dat zelfs een reset niet reageerd.

Gr,
Eric
  • Mijn Synology: DS1511+513
  • HDD's: 5x4 & 5x2 TB

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 8005
  • Berichten: 44.029
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Nast start niet meer op
« Reactie #25 Gepost op: 25 februari 2017, 16:30:18 »
Citaat
Wel vreemd dat zelfs een reset niet reageerd.
Niet vreemd, een reset werkt alleen als DSM zelf goed draait of, als een reset niet goed wordt uitvoerd.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline Ocar

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 13
Re: Nast start niet meer op
« Reactie #26 Gepost op: 25 februari 2017, 16:49:41 »
Zie hier reply van synology

Seems like the mainboard is fine.

https://www.synology.com/knowledgebase/DSM/tutorial/General/Why_am_I_unable_to_install_my_Synology_NAS_and_why_is_my_power_LED_is_flashing_constantly
If the POWER LED is blinking when DiskStation boots up without HDD over 10 minutes or only blinking for a few seconds, then the motherboard is defective, please kindly contact your local reseller for RMA service if the warranty is still valid.

Please kindly confirm your system status displayed in Synology Assistant again. There are three common statuses.

1. Ready: You can directly click [Connect] in Synology Assistant to login DSM WebUI to manage it.
2. Configuration lost / Migratable: You can proceed with DSM installation to get a fresh system without losing data.
3. Not installed: Pay attention to any RED TEXT like "Note: all data in the disk will be deleted during setup procedures." Please abort the installation if this text is being displayed in the Synology Assistant, otherwise your data will be erased. If no red text appears during the setup procedure, please kindly proceed to reinstall the system firmware to revive your DS.

If Synology Assistant cannot find your DiskStation, please try the following tips with or without the disks:

1. Temporarily remove your Firewall & Antivirus software on the computer.
2. Try to connect your computer and DiskStation directly with an ethernet cable (no router, hub or switch sits in between). Set the computer's IP to DHCP and try again.
3. Try with another computer.
4. Change ethernet cable to rule out faulty or degraded cables.

We also recommend you check the hard disks. You may take out the HDDs and connect them to your desktop PC. Then, run the manufacturer's diagnostic tools (see below) to confirm the health status of the disks. Change defective HDs if there is any.

[WD HDD: Lifeguard]
http://download.wdc.com/windlg/WinDlg_124.zip
[Seagate HDD: Seatool]
http://www.seagate.com/www/en-us/support/downloads/seatools
If all disks are fine and you are eager to retrieve your data, please connect all your HDDs to a desktop computer and perform the actions listed in this FAQ:

http://www.synology.com/support/faq/579
If Synology Assistant can find your DiskStation, please prepare another healthy spare disk, and try to insert this disk in either slot of your DiskStation to install DSM. See if you can complete the DSM installation. If the installation still fails, your Synology product may be defective. Please contact your local Synology reseller for RMA service if the warranty is still valid.

If you were using volumes with data protection (i.e. RAID1/5/6, which allows 1 or 2 failing disks), you can install DSM on a spare empty disk and then insert the remaining hard disks to read the data. (Please be advised that this is still risky. If one more hard disk fails during this procedure, then your data may be lost). Here are the steps:

1) Power off and remove all hard disks
2) Insert a spare empty hard disk in Slot 1
3) Power on and install DSM normally
4) Do not create any volumes. Power off DiskStation once DSM is installed successfully.
5) Insert the remaining old hard disks while keeping new spare disk in slot 1. (1 of your old hard disks may be left out.)
6) Power on DiskStation

Once the data in the old disks can be read, you should back them up to another place asap.

Or, you can go to Storage Manager and repair the system partition on the old hard disks. When it's done, you can remove the spare disk, install the original disk, and repair the system partition on the original disk. By doing this, your previous system configurations (user account, user privilege, application settings, etc.) will be erased, but the data in the shared folders will still be there.
  • Mijn Synology: DS916+
  • HDD's: 4HDD-WDRED

Offline Bemmie

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 8
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 59
Re: Nast start niet meer op
« Reactie #27 Gepost op: 25 februari 2017, 17:10:11 »
Als een reset knop ook gebruikt kan worden om in ieder geval de nas weer te zien en eventueel de software opnieuw kan worden geinstalleerd, dan zou dat toch moeten kunnen, waar is anders de reset knop voor.
Had hem ook rechtstreeks aan de pc gehangen, maar hij laat hem niet zien.
Zal wel weer te simpel denken.

En dat verhaal van Synology, is een aardig verhaal , maar echt een oplossing zie ik niet staan of lees ik het verkeerd.
  • Mijn Synology: DS1511+513
  • HDD's: 5x4 & 5x2 TB

Offline Erwin1

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 64
  • -Ontvangen: 129
  • Berichten: 1.657
Re: Nast start niet meer op
« Reactie #28 Gepost op: 25 februari 2017, 17:54:36 »
Ik ben benieuwd of het werk Ocar.
DS718+ | 2x WD RED 3 TB SHR
DS214 maar met pensioen

Offline Bemmie

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 8
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 59
Re: Nast start niet meer op
« Reactie #29 Gepost op: 27 februari 2017, 19:17:01 »
Ik heb eigenlijk hetzelfde antwoord van Synology gekregen, en ben nog bezig met van alles te proberen.
Mocht ik meer info hebben dan laat ik het even weten.
  • Mijn Synology: DS1511+513
  • HDD's: 5x4 & 5x2 TB