Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: benros op 23 september 2022, 08:02:22
-
Goedemorgen,
Ik kan opeens, (sinds woensdag) niet meer bij mijn data van de Synology 212 NAS via mijn PC, kan 'm ook niet meer pingen dus ik dacht eerst dat het komt omdat ik een Windows 11 update heb uitgevoerd maar ik kan hem ook niet meer met de DS appls op mijn iphone benaderen.
Ik heb nog niet geprobeerd de NAS rechtstreeks op een laptop/pc te connecten met netwerkkabel. NAS heeft een vast ip adres.
Ps. ik las ook ergens op het forum dat men vanaf extern ip adressen blokkeren, zou dit ook een oorzaak kunnen zijn en/of heeft iemand suggesties?
Ik heb de NAS ook een keer uit moeten schakelen (stekker eruit) omdat het dmv power knop langer inhouden niet lukte.
Na een herstart geven alle leds wel weer activiteit wat eergisteren niet lukte. Toen bleven alleen de power en LAN led continue knipperen.
Mvrgr.
Ben
-
S.M.A.R.T. heeft enige tijd geleden al geconstateerd dat de HDD te wensen overlaat, vervangen dus !!
-
Zou dat zeker doen.
-
@Birdy, in principe heb ik met mijn DS214Play voldoende aan 2TB per HDD, heb je advies welke in best kan kopen/vervangen?
En kan ik dat on-the-fly doen? Vlgs mij heb ik ze in RAID geplaatst maar hoe kan ik dat controleren?
Alvast bedankt!
-
heb je advies welke in best kan kopen/vervangen?
Zou voor WD gaan, zelf even zoeken op Internet.
En kan ik dat on-the-fly doen?
Zou ik nooit doen, maar dat is mijn mening.
Vlgs mij heb ik ze in RAID geplaatst maar hoe kan ik dat controleren?
In Opslagbeheer Overzicht en Volume.
-
Hier nog een lijst met 2TB HD's (https://www.synology.com/nl-nl/compatibility?search_by=products&model=DS214play&category=hdds_no_ssd_trim&filter_brand=Western%20Digital&filter_size=2TB&p=1&change_log_p=1) die zeker geschikt zijn.
-
Beste Birdy, kan ik op deze wijze de schijven vervangen ?
Mvrgr
Ben
-
NAS uit, Def. HD eruit, nieuwe erin, NAS opstarten, daarna repareren.
-
Bedankt voor je bericht, inmiddels WS HDD besteld om te vervangen! :thumbup: