Auteur Topic: NAS aangemeld voor retour  (gelezen 396 keer)

Offline Vinylvosje

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 20
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 49
NAS aangemeld voor retour
« Gepost op: 27 augustus 2023, 21:24:42 »
Al vanaf de aanschaf heb ik problemen met mijn DS218Play, die ook hiervoor mijn recente topic.

Ik heb geen vertrouwen meer in deze NAS omdat hij de ene keer wel normaal opstart en de andere keer blijft 'hangen' met blauw knipperende led. Soms valt spontaan de verbinding weg en ook dan is alleen een harde reset (stekker eruit trekken) de enige optie.
Ik vermoed, afgaand op de reacties hier op het forum, dat er toch iets mis is met het moederbord.

Gelukkig heb ik nog garantie tot eind dit jaar.
Ik heb daarom de NAS ook bij de leverancier (Megekko) aangemeld als retour / defect apparaat.
Als ik het hier goed heb begrepen is vervangen van een moederbord niet mogelijk, dus ik ben benieuwd welke oplossing ze bieden.
De DS218Play is niet meer leverbaar, dus wellicht bieden ze een vervangende NAS aan.

Maar met welk model zou ik op dit moment het beste af zijn?
Ik gebruik de NAS hoofdzakelijk voor het opslaan en streamen van foto's, video's en muziek.
En misschien nog wel mijn belangrijkste vraag, kan ik de harde schijven gewoon plaatsen in een andere NAS?
Behoud ik dan al mijn bestanden?
Ben benieuwd wat jullie ideeën hierover zijn.

  • Mijn Synology: DS218Play
  • HDD's: 2 x ST4000VN008 Iron

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1415
  • -Ontvangen: 8121
  • Berichten: 44.473
    • Truebase
Re: NAS aangemeld voor retour
« Reactie #1 Gepost op: 27 augustus 2023, 21:45:21 »
Citaat
dus wellicht bieden ze een vervangende NAS aan.
Zolang je nog niet weet wat er gaat gebeuren, zou ik nog even niet vooruitlopen, eerst maar eens afwachten wat ze te bieden hebben.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-8   DS115J    DSM 7.1.1-42962-7   DS918+    DSM 6.2.4-25556-8
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-8   DS220+    DSM 7.2.2-72806-3
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-3   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-13
BeeDrive   1TB             BeeStation BSM 1.2-65586                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-13

Offline Vinylvosje

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 20
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 49
Re: NAS aangemeld voor retour
« Reactie #2 Gepost op: 30 augustus 2023, 14:50:38 »
Reactie fair enough ...
Vrees wel dat het nog even gaat duren, de NAS is vandaag afgeleverd bij de leverancier
en zij geven aan dat het apparaat is doorgestuurd naar de fabrikant.
Zij zullen de reparatie of vervanging afhandelen, dit kan tot 15 werkdaqen duren ...  :oops:
Zeer snel gehandeld van Megekko, maar hoe snel is de fabrikant met garantie gevallen?

Rest voorlopig niets anders dan afwachten en een tijdelijke andere hobby zoeken. (:
  • Mijn Synology: DS218Play
  • HDD's: 2 x ST4000VN008 Iron


 

DS418J niet zichtbaar voor Synology Assistant

Gestart door brusselslofBoard Netwerk algemeen

Reacties: 7
Gelezen: 1437
Laatste bericht 24 augustus 2018, 16:04:52
door Birdy
Gereedmaken voor verkoop

Gestart door PepsterrrBoard NAS hardware vragen

Reacties: 2
Gelezen: 794
Laatste bericht 31 maart 2019, 23:18:12
door Pippin
Synology NAS niet zichtbaar voor Windows 10 laptop

Gestart door unknownBoard Windows

Reacties: 9
Gelezen: 2635
Laatste bericht 19 november 2019, 17:20:21
door a.zwartkruis
218+ HD vervangen voor SSD

Gestart door snhnicBoard NAS hardware vragen

Reacties: 7
Gelezen: 873
Laatste bericht 02 februari 2023, 10:50:26
door Birdy
Permissies voor Photo map herstellen

Gestart door gbroekBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 7
Gelezen: 1102
Laatste bericht 26 september 2020, 14:52:16
door Birdy