Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: p029351 op 08 november 2013, 12:23:19
-
Beste forumleden,
Ik heb een probleem na uitval van de stroom is mijn DS212j niet meer te bereiken via de Synology assistent.
Ook niet via internet maar wel als ik de utp kabel in mijn laptop stop dan kan ik hem wel bereiken.
Ik heb al een keer alles gereset 2 X 4 sec ingedrukt en alles opnieuw geïnstalleerd maar helaas; bij zoeken met de assistent komt steeds de melding dat windows firewall de boel blokkeert of geen adapter aangesloten.
Firewall en virusdetectie ook al uitgezet maar ook noppes.
Ik zit aangesloten via cisco router/modem van ziggo wie weet een oplossing
-
maar wel als ik de utp kabel in mijn laptop stop dan kan ik hem wel bereiken.
Eh....bedoel je PC > UTP > NAS ?
Dus zonder router/switch ?
Dan kun je wel webman starten via b.v. IE ?
Hoe zit het met je PC als die in het netwerk hangt ? Ziet je PC de overige apparaten (als je die hebt) wel ?
Ik noem maar even een paar dingen.... ;)
-
Hoe heb je het aangesloten ?
Ziggo Ubee modem > Nas
Ziggo Ubee modem > PC
Kan je wel nog internetten?. Want je zegt wel ook niet via internet hoe doe je dit via http://ip-adres ?.
Ik denk namelijk dat je bedoelt via UTP kabel in je laptop dan wel dus ik denk dat je wifi verbinding niet meer werkt.
-
Hartelijk dank voor de reacties,
Het is opgelost de modem/router van ziggo daarvan waren de lan poorten dicht ! na uitval van de stroom.
De modem gereset en bingo alles werkt weer.
-
lan poorten dicht
?
Leuke optie, waar is dat nou voor nodig :lol:
Maar goed, opgelost. 8)