Synology-Forum.nl

Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: vgest op 02 maart 2013, 18:16:59

Titel: na shutdown is een systeemherstel nodig
Bericht door: vgest op 02 maart 2013, 18:16:59
Vandaag heb ik mijn DS712+ met de powerknop uitgeschakeld om deze met een UPS te verbinden. Na het opnieuw opstarten begon het status ledje snel te knipperen. Na het opstarten van de Synology assistant bleek het systeem een IP adres gekregen te hebben van mijn DHCP-server terwijl hij eigenlijk een vast IP-adres heeft.
Ook stond er bij status dat een systeemherstel mogelijk was.  Na het dubbelklikken op het IP-adres, begint er inderdaad een systeemherstel en start een beetje later het systeem zonder probleem terug op.
Helaas, bij het testen van de UPS, na shutdown, terug opnieuw het zelfde probleem. Dit heb ik nu een derde keer geprobeerd.
Het eigenaardig is dat ik het systeem laat stopzetten via de POWER utility en hier zijn er blijkbaar geen problemen want dat doe hij nu al 14 dagen goed.

Systeem is nieuw en up to date.

Mijn andere NAS, een DS211+, ook uptodate, dus met eenzelfde DSM versie heeft dit probleem niet.

Heeft iemand nog dit probleem gehad en hoe kan ik dit oplossen ?

Alvast dank.
Titel: Re: na shutdown is een systeemherstel nodig
Bericht door: vgest op 16 maart 2013, 09:53:13
Probleem is opgelost. Na Synology geraadpleegd te hebben, moest ik de harde schijven testen. Deze testen gaven aan dat de disks goed waren. Dan zou blijkbaar de unit zelf het probleem zijn. Hiervoor terug contact opgenomen met de verkoper. Na vervangen van de unit was het probleem opgelost.
Zeer snelle en correcte service van Mobile Harddisk.
Titel: Re: na shutdown is een systeemherstel nodig
Bericht door: Robert Koopman op 16 maart 2013, 10:38:03
Met de unit bedoel je de NAS?