De volgende acties ondernomen.
1 - Eerst een (officiële) check (
2.1 HDD-migratie) uitgevoerd of ik de DS411+II kan/mag migreren naar de DS918+ > ja, omdat de DSen voldoen aan de eisen om de HDD-Migratie te kunnen uitvoeren.
2 - DS918+ kwam binnen, eerst opgestart met een Test HD en gezien dat de laatste versie van DSM (6.2.2-24922-4) vereist is (NVRAM), installatie verliep goed.
3 - DS411+II (SHR5) zat op nog DSM6.1, dus moest upgraden naar 6.2.2-24922-4 (ging in 1 stap) en daarna alle packages bijgewerkt.
4 - DS411+II Full Backup (9TB) gemaakt.
5 - De 4 HD's overgezet, in de juiste volgorde, naar de DS918+
6 - DS918+ opgestart en find.synology.com vond de DS918+ en zie de alle stappen van de Wizard:
6.1 -
Migratie melding6.2 -
Licentieovereenkomst6.3 -
Welkom terug!6.4 -
Installatietype selecteren6.5 -
Nu installeren6.6 -
Downloaden6.7 -
Bezig met opstartenNu komt het De tijd van opstarten is voorbij (0:00), wachten, wachten maar, komt niet up, HD's draaien wel maar doen niets ! (geluisterd met een schroevendraaier
Ledjes: Status: uit, de 4 HD's: uit en Power knop knippert blauw.
A - Wat heb ik gedaan:A.1 - Met de App Fing gekeken of de NAS een IP-Adres heeft: JA
A.2 - (Toch) geprobeerd de NAS te benaderen met, browser/ip-adres, find.synology.com en Synology Assistant...alles negatief.
A.3 - Stekker uit/in (had geen keuze) en weer gestart: geen geluk na lange tijd wachten (de HD's waren wel druk met opstarten van DSM) en de HD's werden stil (draaien wel).
A.4 - Weer de stekker eruit, de Adapter verwisseld met die van de DS411+II (is n.l. dezelfde Adapter), gestart, probleem blijft hetzelfde.
A.5 - De 4 HD's S.M.A.R.T gecheckt op m'n PC (USB) met CrystalDiskInfo, geen fouten gevonden.
A.6 - M'n Test HD (Punt 2) getest in de 4 Bay's, 4 x werd DSM netjes gestart en benaderbaar.
Dus, er zijn geen hardware problemen, gezien de punten A.4, A.5 en A.6.
Nu heb ik gelukkig wel een goede backup maar ja, dan moet ik geheel opnieuw beginnen echter, ik zou wel willen weten:
V1 - Heb ik iets over het hoofd gezien ?
V2 - Zou het gewoon een migratie bug kunnen zijn ?
V3 - Zal ik een Ticket inleggen ? (misschien strand ik al wel bij de first line support, omdat het waarschijnlijk een specifiek gevalletje is ?)
Misschien uiteindelijk overnieuw beginnen/opbouwen/backup restoren.....kost heeel veel tijd dus, ik zie dat als mijn laatste optie/redmiddel.