Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: fsx op 23 maart 2014, 17:04:25
-
hallo ik heb een ds409+ net gekocht 2e hands,de verkoper zei dat hij nog nooit was gebruikt en stond in een winkel in de vitrine, zo ziet hij er ook uit.
Vandaag heb ik hem net aangesloten met mijn 2 nieuwe schijven maar er gebeurt niets .
DE ventilators draaien niet er lijkt wel geen stroom binnen te komen.
Het groene lampje op adapter knippert.
wie weet wat dat kan betekenen
alvast bedankt voor jullie reactie
-
Terug naar de winkel, denk dat de adapter niet helemaal ok is.
-
hallo,
bedankt voor je reactie, de winkel is failliet, ik heb hem particulier gekocht, een paar maanden terug had nog geen tijd gehad om hem te installeren .
helaas pindakaas dus voor mij,weet je misschien waar ik zo een adapter kan kopen heeft nog al een speciaal stekkertje.
gr jaap stam
-
Ik zou mobile-harddisk bellen of mailen en hen vragen om advies:
https://www.mobile-harddisk.nl/contact_us.php
-
Schrik niet van de prijs.
Zie bijvoorbeeld: http://www.mobile-harddisk.nl/product/2779/synology-adapter-4-bay.html (http://www.mobile-harddisk.nl/product/2779/synology-adapter-4-bay.html)
-
Ah...al gevonden.....prijzig hoor. :o
-
bedankt zal ze morgen eens bellen,
ik heb nog wel een adapter gevonden die 1.5 ampere geefft per 5volt en 1.5 ampere geeft bij 12 volt
de orginele geeft 2000ma
kan ik die gebruiken denk je
groetjes jaap
-
de orginele geeft 2000ma
Dat is dan 2 Ampère !
Zou eerst maar eens bellen ;)
-
hallo
heb net een nieuwe adapter gekregen en wat denk je het lampje flikkert ook dus ligt niet aan de adapter waar kan het dan aan liggen ,
Krijg volgens mij helemaal geen stroom op de synology ,lampje gaat niet aan ventilatoren draaien niet
wie heeft een idee
groetjes
-
Dan zit het probleem in je NAS denk ik :S
2x een adapter stuk lijkt mij sterk.
Probeer deze even (moederbord test):
http://www.synology.com/nl-nl/support/faq/366
-
had ik al gedaan alles schijven eruit netwerkkabel eruit alleen de stroom erop,
er gebeurt niks alleen het lichtje op de adapter flikkert groen.
-
Helaas, kan niet anders concluderen dan dat je NAS defect is.
OF....komt mischien een beetje raar over....krijgt je voeding niet genoeg stroom.
Dus probeer eens een stopcontact in een andere groep.
-
hallo
mmmh stopcontact heb ik ook geprobeerd helaas de nas blijf helemaal dood,
wat misschien even belangrijk is om te melden is dat de nas dus nooit gebruikt is en hij dus al bijna 5 jaar stil staat,
ik heb de backup batterij ook door gemeten en daar meet ik 3 volt wat over een komt met het batterij wat erin zit 2025 ccr
het vreemde is dat als ik de voeding erin doe het lampje begint te flikkeren op de voeding.
heeft iemand een idee wat dat kan zijn heb nu al een nieuwe voeding gekocht dat was het nie,ten ik wil ook niet een nieuwe moederbord kopen als het later blijkt dat het toch wat anders is.
groetjes fsx
-
Denk toch dat het je moederbord is.
Maar....meten is weten dus, je moet iemand weten te vinden die het kan doormeten.
Het kan b.v. een losse verbinding zijn bij de ingang van je NAS.
-
misschien een hele stomme vraag maar er zit toch niet ergens een aan en uit knop verstopt, een soort hoofdschakelaar, ik bedoel niet het knopje aan de voor kant maar meer een soort voedings knop
-
ik bedenk me nog even wat heeft de man mijn wel de juiste voeding erbij gegeven mijn voeding is als volgt pinnetje links boven 12 volt en rechtsboven 5 volt de twee onderst pinnen zijn de gnd
model spp43-12.0/5.0-2000
-
Stomme vragen bestaan niet ;)
Maar zo'n knop is er niet en al zou die er zijn dan gaat je voeding niet knipperen als die knop niet aanstaat.
Misschien een laatste optie:
Leg dit probleem voor bij Synology:
Synology Ticket:
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld
Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://myds.synology.com/support/register.php?lang=nld
Of als je wilt bellen:
http://www.synology.com/nl-nl/company/contact_us
Of misschien bij Mobile Harddisk:
https://www.mobile-harddisk.nl/contact_us.php?osCsid=ab12eb4883539a60a09f774e741b9b85
-
ok in elk geval heel erg bedankt voor je moeite en je uitleg als ik weet wat er aan de hand is meld ik je het
gr fsx
-
Heb je het probleem inmiddels gevonden? Ik heb hetzelfde met een synology die dit van een op andere dag is gaan doen...
-
@fsx was laatst actief: 03 april 2014, 23:55:40 dus, ik denk dat je geen reactie krijgt tenzij hij een E-mail notificatie heeft aanstaan op deze Topic.
Je zou hem een E-mail kunnen sturen:
[attachimg=1]