Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: Ruuddink op 02 september 2015, 22:39:00
-
Dag allemaal,
Ik heb een probleem met mijn DS 212+
Ik kreeg een melding van de smart dat er 1 disk kapot was (seagate barracuda 3tb)
deze heb ik vervangen door een WD red 3tb.
Vervolgens dacht ik dat als ik manage gebruik in het volume overzicht bij de storage manager
(gelezen bij andere posts over schijf vervangen)
dat het volume dan gerepareerd zou worden.
Maar helaas, hier wat afbeeldingen:
[attachimg=5][attachimg=6]
Krijg dingen meestal wel voor mekaar maar ben er niet super handig mee, dus hou daar aub rekening mee :S
Hoop dat ik een simpel iets over het hoofd zie en dat iemand me kan helpen, gr Ruud
-
Je moet naar volume gaan, Manage en Repair uitvoeren, heb je wel op repair geklikt ?
Zie ook hier. (https://help.synology.com/dsm/?section=DSM&version=5.2&link=StorageManager%2Fvolume_diskgroup_repair.html)
-
Hoi Birdy,
Ja dat heb ik zeker gedaan, maar hij blijft vermelden dat het volume beschadigd/degraded is.
Maar als ik het volume wil repareren kan ik alleen maar de nieuwe schijf selecteren, en als ik die dan selecteer
doet ie wel even iets maar er verandert niets???
En dan zie je weer het scherm met degraded volume.
Of zit het probleem bij het feit dat ik geen diskgroep heb??
Hoor graag nog even van je, gr
-
Of zit het probleem bij het feit dat ik geen diskgroep heb??
Nee.
Je moet dus die nieuwe HD kiezen en verder de wizard volgen dus, klik op next......
Dan zou aan het eind van de wizard de reparatie moeten starten en in Tab Volume moet je de voortgang zien.
-
Het kan trouwens ook zo zijn dat die nieuwe HD defect is, test deze eens even op je PC met een Dock of Externe behuizing (USB/eSATA) met de WD software die je hier kunt downloaden (http://support.wdc.com/product/download.asp?groupid=619&sid=2&lang=en).
-
Heb de wizard al een paar keer gevolgd maar gebeurt niets :o
[attachimg=1]
[attachimg=2]
Zegt dan :
Bezig met opslaan en daarna bezig met laden en vervolgens verandert er niets.
Zal de schijf even aan de comp hangen, Hoop niet dat dat het is komt net uit de winkel
Volgens de smart is hij in ieder geval in orde en hij staat op geïnitialiseerd.
Mocht je nog een idee hebben hoor ik het graag