Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: rvdboomen op 29 juni 2012, 10:32:51
-
Gisteren nieuwe NAS geinstalleerd, nu probeer ik een mag zichtbaar te krijgen onder "mijn computer".
Zover ik ontdekt heb kan dit alleen via mapstation. Daarvoor moet ik inloggen.
Als ik dan admin en mijn wachtwoord invoer gaat hij heel lang nadenken en loopt vast. Als ik een andere login gebruik geeft hij direct de melding dat die gebruiker niet bestaat.
Iemand een idee, of een andere manier om de NAS zichtbaar te maken op mijn notebook?
Kan de NAS wel benaderen via software.
-
Heb je via je browser in DSM wel gedeelde mappen aan kunnen maken?
Als die mappen eenmaal bestaan kan je ze vanuit je laptop misschien wel benaderen?
Mits je de juiste bevoegdheden hebt natuurlijk.
-
Zie dat het probleem inmiddels verslecht is..
Zie de NAS niet meer in mijn netwerk. Kan hem wel via DSM benaderen.
Heb het domein op "thuis" ingesteld, net als mijn notebook.
Heb een vast IP adres gebruikt.
Kan hem niet benaderen via //filestation/
Krijg time out als ik m ping via cmd promp
Heb router uitgezet.
Heb alle instellingen nagekeken, maar kom er niet uit.
Wat zijn de minimale vereisten om een verbinding te krijgen?
-
Zit het probleem al niet meteen in domein "thuis"?
Je draait geen domeinserver neem ik aan.
De meeste thuisnetwerken draaien met een werkgroep, de standaard naam in meestal "workgroup" of "werkgroep".
Stel op alle machines dat eens in en kijk of de NAS dan wel gevonden kan worden.
-
Heb het aangepast naar workgroup. Nu zie ik de NAS wel terug.
Als ik dubbelklik krijg ik de melding : geen toegang tot //diskstation.
Lukt ook niet in webbrowser.
Als ik dan probleem laat vaststellen krijg ik melding dat diskstation niet gevonden is.
Heb bij WINS server niks ingevuld, weet niet of dit het probleem is.
Alvast bedankt voor de reactie!
-
Dubbelklikken, zonder ergens in te loggen?
Ik moest de eerste keer toch echt gebruikersnaam en wachtwoord opgeven.
-
Krijg geen kans om me aan te melden, als ik dubbel klik krijg ik na 10 seconde de foutmelding.
Denk dat ik de NAS vanavond eens terugzet naar fabrieksinstellingen. Ben al 4 dagen bezig, heb het gevoel dat het iets kleins is.
-
Misschien heeft Windows je id en wachtwoord al onthouden, dit kan je ergens weer weghalen maar waar ook al weer?
Ergens in Windows zelf, configuratie scherm en dan weet ik het niet meer :?
Moet het even opzoeken. Ligt volgens mij dus niet aan je NAS.
-
Misschien heeft Windows je id en wachtwoord al onthouden, dit kan je ergens weer weghalen maar waar ook al weer?
Ergens in Windows zelf, configuratie scherm en dan weet ik het niet meer :?
Bij mijn, Nederlandstalige, Windows vindt je dat onder Configuratiescherm, Referentiebeheer.
Is zo'n kluis logo, daar staan alle opgeslagen wachtwoorden in een "kluis" en kan je ze wissen.
-
Thanks, ga dat vanavond nog eens proberen.
-
Zojuist kluis bekeken, daar staat niks in wat betrekking heeft op Synology. Als ik dubbelklik op icoon wat onder "mijn netwerklocaties" staat krijg ik verbindingsfout.
Als ik via de synology assistent kies voor mapstation kan ik ook niet inloggen. als ik dan user admin invoer krijg ik melding:
bezig met verbinden server, vervolgens geen reactie en uiteindelijk melding : kan het netwerkpad niet vinden (53)
Kan het toch niks met de synology te maken hebben?
-
Alles kan maar als ook SA de NAS niet kan vinden zit het wel goed met het netwerk?
Er knipperen geen vreemde ledjes op de NAS?
-
Zojuist kluis bekeken, daar staat niks in wat betrekking heeft op Synology. Als ik dubbelklik op icoon wat onder "mijn netwerklocaties" staat krijg ik verbindingsfout.
Als ik via de synology assistent kies voor mapstation kan ik ook niet inloggen. als ik dan user admin invoer krijg ik melding:
bezig met verbinden server, vervolgens geen reactie en uiteindelijk melding : kan het netwerkpad niet vinden (53)
Kan het toch niks met de synology te maken hebben?
Zie je hem wel in Syno. Assistent wel staan? Als hij daar niet staat dan is er geen netwerkverbinding. Zit de RJ45 kabel wel goed in de DS en de router?
Heb je in je router een Firewall? Zet die dan uit (zijn sowieso ondingen)
Firewall in je PC? Zet die dan (desnoods tijdelijk) uit.
Start de DS opnieuw op.
-
Het is gelukt, hij is zichtbaar in het netwerk.
Heb de router opnieuw geconfigureerd, en de NAS een reset gegeven. Zat in de netwerkinstellingen.
Nu wil ik data vanaf mijn dreambox naar de NAs kopieren. Als ik dat via mijn notebook doe moet die aan blijven staan. Kan ik dit niet op een andere manier doen dat alleen mijn nas en de dreambox aan hoeven te blijven?
-
Het is gelukt, hij is zichtbaar in het netwerk.
Heb de router opnieuw geconfigureerd, en de NAS een reset gegeven. Zat in de netwerkinstellingen.
Nu wil ik data vanaf mijn dreambox naar de NAs kopieren. Als ik dat via mijn notebook doe moet die aan blijven staan. Kan ik dit niet op een andere manier doen dat alleen mijn nas en de dreambox aan hoeven te blijven?
Dreambox aansluiten (als Slave) aan de USB van de DS. Vervolgens kun je m.b.v. DSM alles overzetten naar de DS.
-
Krijgt je NAS nu een dynamisch ip adres van je router?
Waarschijnlijk wel. Ik zou de NAS een vast ip adres geven.
Doe je dit niet dan krijgt de NAS bij een power cyclus van de router of NAS zelf waarschijnlijk een ander ip adres.
-
Hallo,
Het is mij wél gelukt om die gedeelde stations-mappen te maken. Alleen is het probleem hier; Als ik de computers uitzet. En ik zet ze de volgende morgen weer aan, moet ik opnieuw die mappen toewijzen. Dat lijkt mij niet zoals het hoort. Heeft iemand enig idee? Ik hoor het graag.
Ook krijg ik bij 1 pc die mappen niet meer toegevoegd omdat ik de melding krijg dat de verbinding time-out is. Dat terwijl ik de oude inlog gegevens gebruik.. die moeten dus kloppen.
-
toevoeging op bovenstaande bericht:
Ik vermoed dat het met mijn Firewall te maken heeft. Gezien het hier niet om een privé maar een zakelijke nas en computer verbinding gaat. Wil ik het liefst wel de firewall erop houden. Misschien kan één van jullie mij vertellen welke programma's file's ik toegang moet geven zodat dit probleem is opgelost?
(zojuist even getest en het is inderdaad de firewall)
hoop dat iemand kan helpen. THNX
-
toevoeging op bovenstaande bericht:
<..>
(zojuist even getest en het is inderdaad de firewall)
hoop dat iemand kan helpen. THNX
VPN een oplossing?
-
kan,.. denk ik. Echter heb ik daar dus 0 verstand van maar met wat hulp moet dat best lukken.
thnx anyways
-
kan,.. denk ik. Echter heb ik daar dus 0 verstand van maar met wat hulp moet dat best lukken.
thnx anyways
Ik heb een handleiding (http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=48&t=10643&p=54459#msg54459) gemaakt voor offsite backuppen via VPN.
Je zou het VPN stukje kunnen lezen om in ieder geval de server aan te krijgen.
succes.