Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: mourikvj op 03 december 2014, 08:54:12
-
Heeft iemand deze mededeling ook?
Interne ventilator 1 op Server werkt niet meer. en vlak daarna Interne ventilator 1 op Server werkt weer.
(binnen een minuut)
Ik werk met een DS210j
Huidige DSM-versie:
DSM 5.1-5004 Update 2
Datum van DSM:
2014/11/29
Mvg,
Johnny van Mourik
-
Ik zou zeggen: vervangen.
Hier kun je FAN bestellen. (http://www.mobile-harddisk.nl/product/2787/synology-fan-7070251.html)
-
Sinds 5.1-5004 update 2 ook opeens last van..
-
Ik heb niet het idee dat het de ventilator is, maar iets met de software update.
Ik ben benieuwd of er meer mensen last van hebben?
Johnny
-
Tentijde de melding dat de fan gestopt zou zijn draait de fan. Hopelijk komen ze met een fix.
-
Hier ook. Al bij update 1. Had hier reeds een topic over: http://www.synology-forum.nl/synology-dsm-5-1/fan-problemen-na-update/
Eerst leek het opgelost, maar na de laatste update is het weer foute boel. Overigens m.n. 's-nachts als mijn camera's het meest actief zijn.
-
DAT het sinds 5.1-5004 update 2 deze meldingen kwamen, wist ik ook niet natuurlijk, in eerste instantie niet gemeld ;)
Maar goed, dan zou ik adviseren: leg beiden een ticket in, straks is de melding WEL echt en wordt het door jullie genegeerd:
Synology Ticket:
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld
Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://myds.synology.com/support/register.php?lang=nld
Of via DSM (alleen versie 5 en hoger): Hoofdmenu > Support Center > Contact Support.
Of als je wilt bellen:
https://www.synology.com/nl-nl/company/contact_us
Hopelijk komen ze met een fix.
Hopen mag, melden is beter, als ze nergens van weten, komt er waarschijnlijk ook geen fix ;)
-
Ik ga het melden (heb vandaag vanaf 05:00 tot 14:00 om het kwartier een melding gehad. (Jaar geleden ook al dit probleem gehad dus alarmtoon stond al uit) 14:00 niets meer. Kom net thuis en gelukkig mijn huis is niet afgebrand....
-
Ik heb deze melding ook regelmatig sinds de update naar 51. UPDATE 2 op 2 december.
Ook ik ben niet in de gelegenheid om direct binnen 1 minuut te controleren of de fan draait maar op het moment dat ik wel in de gelegenheid ben dan blijkt de fan gewoon te draaien en maakt ook geen herrie o.i.d.
Zojuist een ticket via de Support Center op mijn DiskStation aangemaakt.
Marcel
-
Ook ik heb de melding 1x gehad op mijn DS210j DSM5.1-5004 Update2 op 4 dec. om 02:35:10 en om 02:35:40 deed hij het weer. Ik hoop dat het een eenmalig iets is ?????
-
Weer beide mededelingen gehad!
-
Ik heb vannacht ook weer beide meldingen gehad :(
-
Iedereen al een ticket ingelegd, behalve marcel.s ?
-
Hoi,
Dit fenomeen heb ik ook gehad op 08-12-2014 23.59 uur interne ventilator 1 werkt niet meer
09-12-2014 00.00 uur interne ventilator werkt weer.
richard
-
Bij heeft het probleem inmiddels zichzelf opgelost.
Edit:
had ik nu maar niets gezegd, het gedonder begint weer. Vanmorgen al 4 keer :evil:
Zou het iets te maken kunnen hebben met de kerstverlichting van mijn eega? Ledverlichting schijnt het 230 net nogal te vervuilen.
Of met de kerstmuziek van Andre Rieu die hier door het hele huis klinkt :'( je moet wat over hebben voor een goed huwelijk....
-
Er is een patch voor beschikbaar, hier staat hij:
ftp://on-line:online_user@ftp.synology.com/on-line/DSM5.1/fan_issue/628x.pat (ftp://on-line:online_user@ftp.synology.com/on-line/DSM5.1/fan_issue/628x.pat)
Succes,
Johnny
-
ben de patch nu aan het installeren, we gaan kijken of het geholpen heeft.
bedankt.
richard
;)
-
Een half uur na installatie: foutmelding
1 minuut later: resumed melding
-
Il heb tot op heden geen vreemde meldingen meer, de installatie ging ook zonder problemen.
-
Een half uur na installatie: foutmelding
1 minuut later: resumed melding
Melden bij Support dan.
-
Ik heb hem eerst een koude ipv warme restart gegeven.
-
Is dit probleem bij de andere klagers opgelost? Bij mij nl niet.
De patch heeft niets uitgehaald, de laatste DSM update niet en genoemde patch over de laatste update ook niet :x
-
Sinds ik de patch geinstalleerd heb, geen mededelingen meer gezien.
Johnny
-
Met de laatste DSM update?
-
inderdaad.
-
Nou, ik heb de melding vandaag weer gehad terwijl de patch geinstalleerd is.
Tevens 5.1 5021 update 2 erop . Dit schijnt toch niet te helpen.
-
Ttv van mijn vorige posting kreeg ik ze ieder uur.
Nu heb ik eergisteren mijn hardware in een andere kamer ondergebracht.
- Alles is een halve dag losgekoppeld en zonder spanning geweest;
- Het is aangesloten op een andere groep;
- Iedere NAS heeft nu zijn eigen UPS;
- Het is een andere patchkabel dat in de muur ligt;
- In de tussentijd kwam de laatste DSM update, ook meteen geinstalleerd.
Sedertdien: geen meldingen meer. Ik ga echter uit van toeval.
En als het toch aan bovenstaande ligt, dan is optie 1 - 230 stekker eruit- het meest aannemelijk.
-
Ik krijg nog steeds deze melding ondanks de patch en 5.1 5021 update 2.
heb zonet een ticket aangemaakt voor Synology support. Eens kijken wat zij ervan zeggen.
Richard
-
Zet hem maar eens een uur koud, echt koud dus met de stekker eruit.
-
ik heb hem een halve dag van de stroom gehad.
toch weer meldingen.
-
Zie mijn eerdere posting. Sinds 26 december jl probleemloos.
Heb je de patch ook weer gedraaid na de update? Dat heb ik wel gedaan.
-
Nee, ik heb de patch niet gedaan na de laatste update. Je zou toch verwachten dat het daarin opgelost is.
Ik zou die patch nog kunnen proberen maar wil eigenlijk eerst de reactie afwachten van Synology.
Richard
-
hoi,
dit kreeg ik in de mail geantwoordt:
Hi Richard ,
Thank you for contacting Synology support.
Please help to keep the content/our name in your further reply, else we might not be able to filter the mail correctly and miss the mails.
****Please update your DSM,Packages and Apps to the newest version first.****
Please enable the SSH service in DSM > Control Panel > Terminal, and use Putty ( http://the.earth.li/~sgtatham/putty/latest/x86/putty.exe ) to connect to your DiskStation with the account "root" and admin's password, and run the following command:
cat /dev/ttyS1
Then, open another SSH window, run the following command and wait for "Start fan full speed to avoid fan fail" to appear:
tail -f /var/log/scemd.log
When it appears, go to the SSH window where you run "cat /dev/ttyS1", and check for the output. If there is an "f" in the window, the fan is faulty.
Then please provide us the screenshot when it shows 'f' and log.
Please send us a copy of your kernel log, the instructions have been mentioned in below. The Kernel log is a technical log file which can give us more technical information about your system:
[DSM5.0 and Above]
1. Log into the DiskStation Manager as admin.
2. Go to「DSM Menu > Support Center > Support Services > Log Generation」> Select "System" and all "other services"
3. Select apply and log will be generated to your local computer.
Om te kijken of de nas kapot was, dit is niet het geval en ga ik nogmaals de patch draaien.
groet,
richard
-
Ik heb dit bovenstaande uitgevoerd en opgestuurd, blijkt nu dat de ventilator defect is.
krijg deze week een nieuwe thuis gestuurd uit Taiwan. Garantie.
richard