Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: Dorus op 21 oktober 2016, 13:33:34
-
Ter inleiding: Ik wil mijn ds109 verkopen en heb het systeem via het menu geformatteerd en teruggezet naar de fabrieksinstellingen.
Daarna op synology.com het dsm 4.2 pat bestand gedownload en de synology assistent.
De assistent ziet de nas en na het selecteren van het .pat bestand gaat deze aan de gang.
Het systeem krijgt een ipadres toegewezen maar blijft dan hangen op "systeem partitie formatteren".
Na een tijdje komt de assistent terug met de melding "systeem heeft geen reactie, Verbinding Time-Out."
Zie plaatje.
Wie weet raad?
-
Probeer eens een andere UTP kabel.
-
Dat heb ik inmiddels gedaan maar dat heeft niet geholpen.
Ik heb nu ook geprobeerd of het wachtwoord wat je vooraf moet instellen via de assistent aan bepaalde voorwaarde moet voldoen.
Oorspronkelijk gebruikte ik admin admin.
Nu admin 1234 geprobeerd en ook admin en wachtwoord met één hoofdletter, 10 kleine letters en 3 cijfers maar dat is ook niet de oplossing.
Zoals het plaatje vermeld is het telnet protocol ingeschakeld.
Maar inloggen werkt ook niet.
Dat doe ik zoals gebruikelijk via cmd en dat telnet 192.168.1.50 (toegewezen ipadres van de router in dhcp).
Ik krijg wel de login prompt maar daarna krijg ik de melding login incorrect.