Auteur Topic: Improper shutdown van DS212+  (gelezen 19874 keer)

Offline Riccardo

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 18
Re: Improper shutdown van DS212+
« Reactie #30 Gepost op: 12 april 2012, 17:04:06 »
Je kreeg niet gewoon meteen een nieuwe? Niet best. Ik ga morgen eens bellen en mag hopelijk mijn huidige inruilen voor een nieuwe.

Offline NietGiftig

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 10
Re: Improper shutdown van DS212+
« Reactie #31 Gepost op: 17 april 2012, 19:54:17 »
Citaat van: "Riccardo"
Je kreeg niet gewoon meteen een nieuwe? Niet best.

Nee, het blijkt dat Informatique zich niet meer van een ordinaire webwinkel onderscheid!
Geen klantenservice maar ook geen klandize en aanbevelingen meer van mijn kant.

Nu maar afwachten, Informatique deelde mij doodleuk mede dat de service van Synology gemiddeld 15 dagen duurde.

soit.

Offline Riccardo

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 18
Re: Improper shutdown van DS212+
« Reactie #32 Gepost op: 20 april 2012, 12:45:07 »
Hetzelfde lijkt helaas te gelden voor Coolblue / Nascenter.nl. Mijn Ds212j vertoonde de kuren al vanaf de eerste dag na ontvangst en hierover heb ik meteen contact opgenomen met Synology zelf. Na een mailwisseling met Synology en van alles geprobeerd te hebben (waaronder dus de nieuwe voeding) kwamen we tot de conclusie dat het product vervangen moest worden. Hierover heb ik toen contact opgenomen met Coolblue/Nascenter, maar omdat ik niet binnen de 14 dagen-termijn het probleem had gemeld bij hen, wordt het product nu waarschijnlijk opgestuurd en gerepareerd, in plaats van vervangen (duurt zo'n 3 weken!). Dit terwijl ik het in de volledige nieuwstaat en in de oorspronkelijke verpakking naar hen heb teruggestuurd en mij bij de retourzending werd aangezegd dat het, mits in oorspronkelijke verpakking, wel zou worden vervangen gezien mijn verhaal over contact met Synology zelf. Geen beste service als je het mij vraagt!

Offline NietGiftig

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 10
Re: Improper shutdown van DS212+
« Reactie #33 Gepost op: 20 april 2012, 13:19:43 »
Na enig nadenken, wat ik natuurlijk al voor de aankoop had moeten doen, heb ik ondertussen wel spijt van deze geschiedenis.  :oops:

Krijg nu een nieuw apparaat dat het nooit gedaan heeft "gerepareerd" terug, daarna maar afwachten wat de betrouwbaarheid is.

Had dus beter voor een zelfbouw servertje kunnen gaan, 1 van de nieuwste moederbordjes met een energiezuinige AMD / Intel processor, kastje van 40 Eur, voeding en wat geheugen.
Linux CentOS erop.
Mogelijk een wat langere weg om te configureren, maar daar leer je alleen maar van.

Was wel een paar tientjes duurder uit geweest en gebruikt wat meer stroom, maar had ik een veelzijdige, en vooral snellere server gehad.
Want zo rond lezend brengt die prachtige mooie interface van Synology deze apparaten wel op hun knieën.
Daarnaast is de processor en het minimale geheugen zeer krap.

Oke, les geleerd voortaan beter inlezen
Geen Informatique meer voor mij(vanwege de afwezigheid van service).
Geen Synology meer (niet betrouwbaar en te licht).

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 272
  • -Ontvangen: 1802
  • Berichten: 10.985
    • http://www.dwvbb.nl
Re: Improper shutdown van DS212+
« Reactie #34 Gepost op: 20 april 2012, 13:28:25 »
Maar een J uitvoering is een lichte uitvoering.
Ik heb juist een zware uitvoering gekocht en ben 100% tevreden.
Ok, één zwaluw maakt geen zomer maar één slechte ervaring ook geen "slecht" merk.
RS812+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS814+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 6 Btrfs

Offline NietGiftig

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 10
Re: Improper shutdown van DS212+
« Reactie #35 Gepost op: 20 april 2012, 13:42:19 »
Citaat van: "Robert Koopman"
Maar een J uitvoering is een lichte uitvoering.
Ik heb juist een zware uitvoering gekocht en ben 100% tevreden.

Zwaar?
De recensies die ik gelezen had zijn nog al terughoudend en twijfelachtig over de verschillen van deze 2  

Citaat van: "Robert Koopman"
Ok, één zwaluw maakt geen zomer maar één slechte ervaring ook geen "slecht" merk.

Dat is waar, heb je helemaal gelijk in.
Vervelende is dat ik net 1 van de slechte heb, en daarna ook nog een beetje het gevoel heb het bos in gestuurd te worden.
Terwijl er toch meerdere meldingen over het fenomeen zijn.

Maar uiteraard wens ik jou wel veel goeds toe met jouw exemplaar.

Offline LukeVredeveld

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 42
  • -Ontvangen: 191
  • Berichten: 1.645
    • http://synology.lukevredeveld.nl
Improper shutdown van DS212+
« Reactie #36 Gepost op: 20 april 2012, 13:47:48 »
Citaat van: "NietGiftig"
Want zo rond lezend brengt die prachtige mooie interface van Synology deze apparaten wel op hun knieën.
Daarnaast is de processor en het minimale geheugen zeer krap.
(...)
Geen Synology meer (niet betrouwbaar en te licht).

Ga jij ook bij de dealer klagen dat je fiat panda geen 250 km/h haalt? Je hebt het instapmodel gekocht en domme pech gehad. Je leverancier houdt zich aan zijn algemene voorwaarden wat misschien wat star is maar jij geeft synology de schuld. Succes met je zelfbouw server zou ik zeggen, want tussen de nassen van dit moment vind je geen beter merk imho. :-|



Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Mijn Synology: DS214+
  • HDD's: 2xHDS5C4040ALE630

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 272
  • -Ontvangen: 1802
  • Berichten: 10.985
    • http://www.dwvbb.nl
Re: Improper shutdown van DS212+
« Reactie #37 Gepost op: 20 april 2012, 13:49:37 »
De J is altijd de lichtste uit de serie, dan de gewone en de zware is altijd de + versie.

Een slechte ervaring hangt erg af van de leverancier blijkbaar. Daar moet je echt een beetje geluk hebben.
Mijn 411+II doet zijn werk op z'n sloffen. Altijd snel. Gelukkig maar!
RS812+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS814+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 6 Btrfs

Offline Riccardo

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 18
Re: Improper shutdown van DS212+
« Reactie #38 Gepost op: 20 april 2012, 14:24:06 »
Om nog even te reageren op mijn bericht hierboven. Zojuist een mail ontvangen van Coolblue dat mijn product toch ingeruild wordt voor een nieuwe. Wordt vandaag verstuurd en ontvang ik morgen. Goede service after all!

Offline NietGiftig

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 10
Re: Improper shutdown van DS212+
« Reactie #39 Gepost op: 20 april 2012, 14:31:16 »
Citaat van: "LukeVredeveld"
Ga jij ook bij de dealer klagen dat je fiat panda geen 250 km/h haalt? Je hebt het instapmodel gekocht en domme pech gehad.
Of pech dom is kan ik niet over oordelen.

Als je de moeite had genomen om de hele thread te lezen was het je misschien duidelijk geweest dat mijn probleem en dat van meerdere andere mensen niet over de snelheid ging.
De snelheid was "slechts" een constatering die ik deed in mijn laatste post, nadat ik uiteraard een hoop fora en websites bezocht had.
En die had ik bezocht vanwege het probleem dat ik heb.

Fiat Panda ?, Ik denk dat een fiat Panda wordt afgesteld op het motor vermogen van de Fiat Panda en dus een eigen instelling heeft.
Zal in ieder geval geen F1 instelling zijn.
Ook zal de snelheidsmeter aangepast aan de auto zijn en niet tot 400 km/U lopen
De interface van Synology en de processor kracht die er voor nodig is gaat er waarschijnlijk niet van uit dat je hun instap model koopt.

Citaat van: "LukeVredeveld"
Succes met je zelfbouw server zou ik zeggen, want tussen de nassen van dit moment vind je geen beter merk imho. :-|
Bedankt voor je succes wens
De rest kan ik niet echt onderschrijven, mijn ervaring is anders.
Maar ik vind het altijd mooi dat er mensen zijn die het opnemen voor "hun" merk!
Als nu de firma zelf ook wat initiatieven in de communicatie onderneemt dan zou de wereld een stuk mooier worden.

Offline NietGiftig

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 10
Re: Improper shutdown van DS212+
« Reactie #40 Gepost op: 20 april 2012, 14:34:00 »
Citaat van: "Riccardo"
Om nog even te reageren op mijn bericht hierboven. Zojuist een mail ontvangen van Coolblue dat mijn product toch ingeruild wordt voor een nieuwe. Wordt vandaag verstuurd en ontvang ik morgen. Goede service after all!

Mooi, gelukkig voor jou!

Heb Informatique naar onderen in mijn Url lijst gezet en Coolblue er voor in de plaats gezet

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 272
  • -Ontvangen: 1802
  • Berichten: 10.985
    • http://www.dwvbb.nl
Re: Improper shutdown van DS212+
« Reactie #41 Gepost op: 20 april 2012, 14:42:00 »
Citaat van: "NietGiftig"
Als nu de firma zelf ook wat initiatieven in de communicatie onderneemt dan zou de wereld een stuk mooier worden.

De firma zit in Taiwan. De leverancier is het eerste aanspreekpunt toch?
Overigens ik laatst een ticket aangemaakt bij Synology over een mail probleem, de volgende dag antwoord en een oplossing.
Ze doen echt hun best.
RS812+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS814+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 6 Btrfs

Offline NietGiftig

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 10
Re: Improper shutdown van DS212+
« Reactie #42 Gepost op: 20 april 2012, 14:58:53 »
Citaat van: "Robert Koopman"
De leverancier is het eerste aanspreekpunt toch?

Klopt, Informatique is (was) mijn leverancier.

Op het officiele Engelse (amerikaanse) forum hebben meerdere mensen gemeld dat ze een ticket hadden aangemaakt, waarop niet of beperkt op gereageerd werd.

Offline Romijo

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 24
Re: Improper shutdown van DS212+
« Reactie #43 Gepost op: 20 april 2012, 19:50:34 »
Als topicstarter en alle discussie hier lezende wil ik nog wel melden dat mijn nieuwe DS212+ inmiddels ruim 27 dagen aaneengesloten zonder problemen draait. Vandaag ook zonder problemen de nieuwe DSM versie er op geplaatst. Ik ben daarmee, ondanks de slechte start, een zeer tevreden gebruiker van deze Synology :D
Gr,
Rob.
  • Mijn Synology: DS916+
  • HDD's: 2 x WD40EFRX
  • Extra's: 2 x HDN724040

Offline LukeVredeveld

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 42
  • -Ontvangen: 191
  • Berichten: 1.645
    • http://synology.lukevredeveld.nl
Improper shutdown van DS212+
« Reactie #44 Gepost op: 20 april 2012, 20:17:24 »
:mrgreen:


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Mijn Synology: DS214+
  • HDD's: 2xHDS5C4040ALE630


 

DS11815+ Improper shutdowns + IO fout op Disk 2

Gestart door SPiETBoard NAS hardware vragen

Reacties: 0
Gelezen: 152
Laatste bericht 21 oktober 2023, 16:37:17
door SPiET
RS2211+ random improper shutdowns ?

Gestart door LaVnBoard NAS hardware vragen

Reacties: 1
Gelezen: 1973
Laatste bericht 23 januari 2013, 16:53:49
door buzzke
Improper shutdowns

Gestart door XcelBoard NAS hardware vragen

Reacties: 11
Gelezen: 5372
Laatste bericht 05 maart 2014, 21:20:03
door Twan Hermans
Probleem: System booted up from an improper shutdown

Gestart door AndréBoard NAS hardware vragen

Reacties: 7
Gelezen: 3690
Laatste bericht 26 augustus 2008, 18:25:24
door André
DS1815+ gaat niet meer automatisch aan en zegt improper shutdown

Gestart door SPiETBoard NAS hardware vragen

Reacties: 80
Gelezen: 15226
Laatste bericht 10 februari 2017, 08:09:50
door Hofstede