Auteur Topic: Improper shutdown van DS212+  (gelezen 19875 keer)

Offline Romijo

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 24
Improper shutdown van DS212+
« Gepost op: 18 maart 2012, 09:17:25 »
Hi,
Afgelopen week heb ik een nieuwe DS212+ ontvangen incl. 2 HDD's en geïnstalleerd.
Één van de eerste acties is (uiteraard?) het verplaatsen van grote hoeveelheden data van mijn PC naar de NAS. Helaas gaat de NAS tijdens het kopiëren op willekeurige momenten ‘down’ en geeft de melding "System booted up from an improper shutdown". Ik heb dat in de afgelopen paar dagen nu al meerder malen meegemaakt en het geeft geen vertrouwen in een 24/7 goede werking van de NAS. Ik heb een support ticket aangemaakt (zie onder), maar vraag mij af of dit probleem bij iemand op dit forum bekend is? Op internet kom ik er weinig meldingen van tegen. Omdat ik dacht dat het wel eens aan de stroomvoorziening kon liggen, heb ik hetzelfde ook geprobeerd met maar één harddisk geplaatst. Helaas geeft dat hetzelfde probleem......

Mvrgr,
Rob

=====
"System booted up from an improper shutdown" failure
Three days ago I bought a new DS212+ including two Seagate HDDs. I configured the NAS and started copying files to the NAS from my client. After some time, the copying of files was interrupted and, according to the logfile, the system was rebooted due to an improper shutdown. This happens every time I copy a large amount of data to the NAS.
  • Mijn Synology: DS916+
  • HDD's: 2 x WD40EFRX
  • Extra's: 2 x HDN724040

Offline Nelesss

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 70
  • -Ontvangen: 204
  • Berichten: 1.275
Re: Improper shutdown van DS212+
« Reactie #1 Gepost op: 18 maart 2012, 14:21:08 »
Ik denk dat het terug gaan wordt naar de winkel! Want dit is zeker niet goed. Zoals jezelf al suggereert lijkt het erg op een voeding probleem.
Synology's:
DS-1513+ (4GB Ram)
DS-114
DS-112J

Offline Romijo

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 24
Re: Improper shutdown van DS212+
« Reactie #2 Gepost op: 18 maart 2012, 16:32:56 »
Ik heb de winkel inderdaad ook al geïnformeerd en omdat ik er zo weinig over lees op internet is het blijkbaar geen veel voorkomend probleem. Het kopiëren met filestation lijkt overigens wel goed te gaan, maar is veel trager (10 MB/s) dan het in Windows Verkenner slepen van bestanden op de PC naar de share op de NAS (40 MB/s).

Gr,
Rob.
  • Mijn Synology: DS916+
  • HDD's: 2 x WD40EFRX
  • Extra's: 2 x HDN724040

Offline Nelesss

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 70
  • -Ontvangen: 204
  • Berichten: 1.275
Re: Improper shutdown van DS212+
« Reactie #3 Gepost op: 18 maart 2012, 23:26:05 »
Citaat van: "Romijo"
Ik heb de winkel inderdaad ook al geïnformeerd en omdat ik er zo weinig over lees op internet is het blijkbaar geen veel voorkomend probleem. Het kopiëren met filestation lijkt overigens wel goed te gaan, maar is veel trager (10 MB/s) dan het in Windows Verkenner slepen van bestanden op de PC naar de share op de NAS (40 MB/s).

Gr,
Rob.

Dat klopt omdat er dan gebruik gemaakt wordt van de webbrowser via java en dat is inderdaad tergend langzaam!
Synology's:
DS-1513+ (4GB Ram)
DS-114
DS-112J

Offline ros011

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 8
Re: Improper shutdown van DS212+
« Reactie #4 Gepost op: 20 maart 2012, 10:04:04 »
Wij hebben dit probleem ook met twee DS410's. Wel iets gevonden op dit forum: http://forum.synology.com/enu/viewtopic ... 6d63526dbb

Daar wordt melding gemaakt van min of meer hetzelfde probleem. De oplossing zou een ander type voeding zijn....

Nu er nog achter komen waar te koop.
JEL
(just enjoy life)

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 272
  • -Ontvangen: 1802
  • Berichten: 10.985
    • http://www.dwvbb.nl
Re: Improper shutdown van DS212+
« Reactie #5 Gepost op: 20 maart 2012, 10:22:24 »
Waar te koop? Dat is niet zo heel moeilijk  8)
Zie: http://www.mobile-harddisk.nl/synology-power-adapter-4bay-series-p-838.html?cPath=67_108
Wel een beetje schrikken van de prijs overigens.
RS812+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS814+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 6 Btrfs

Offline ros011

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 8
Re: Improper shutdown van DS212+
« Reactie #6 Gepost op: 20 maart 2012, 13:36:46 »
Die site ben ik al geweest, ook per mail contact mee gehad. Maar zij verkopen niet de adapter met de specifictie 12V/8.00A ipv 12V/8.33A

For reference, my old PSU is the following:
EDACPOWER ELEC.
Model EA11001E-120
Input 100÷240V, 2.5A
DC Output 12V/8.33A

The new PSU is the following:
FSP Group Inc.
Model FSP096-AHA
Part No.: 9NA0960300    <=
Input 100÷240V, 2.0A    <=
DC Output 12V/8.0A      <=

dus de vraag blijft: waar te koop?
JEL
(just enjoy life)

Offline Riccardo

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 18
Re: Improper shutdown van DS212+
« Reactie #7 Gepost op: 20 maart 2012, 21:34:05 »
Ik heb precies hetzelfde met mijn 212j! Nu in twee dagen al vier keer de melding gehad... Heb echter geen idee wat hier mee te doen. Het is mijn eerste NAS en ben er een aardige noob in.. Is dit dus echt een hardwarematig probleem zoals ik hierboven lees? Draai overigens DSM4.0 de schijftemperatuur is 23gr.C. (voorzover relevant)..

Offline Riccardo

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 18
Re: Improper shutdown van DS212+
« Reactie #8 Gepost op: 21 maart 2012, 12:30:58 »
En heb de melding zojuist in 1 uur tijd weer 2 keer gehad! Krijg dan eerst de melding dat ik geen toegang heb tot mijn synology via de webbrowser (die geopend stond), en als ik vervolgens opnieuw inlog zie ik de melding van improper shutdown in het logboek staan... De DS 212j is nieuw sinds vorige week en ik snap echt niet hoe dit kan..

Offline Nelesss

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 70
  • -Ontvangen: 204
  • Berichten: 1.275
Re: Improper shutdown van DS212+
« Reactie #9 Gepost op: 21 maart 2012, 16:28:20 »
Citaat van: "Riccardo"
En heb de melding zojuist in 1 uur tijd weer 2 keer gehad! Krijg dan eerst de melding dat ik geen toegang heb tot mijn synology via de webbrowser (die geopend stond), en als ik vervolgens opnieuw inlog zie ik de melding van improper shutdown in het logboek staan... De DS 212j is nieuw sinds vorige week en ik snap echt niet hoe dit kan..

Terug naar de verkoper zou ik zeggen!
Synology's:
DS-1513+ (4GB Ram)
DS-114
DS-112J

Offline Riccardo

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 18
Re: Improper shutdown van DS212+
« Reactie #10 Gepost op: 21 maart 2012, 18:01:53 »
Ja, als het ding gewoon niet goed is ga ik dat zeker doen. Maar wil eerst weten of het niet gewoon een andere oorzaak heeft die makkelijk op te lossen is.. Hij staat nu iig alweer vijf uur te draaien zonder improper shutdown. Zozo, wat een prestatie! :P

Offline Romijo

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 24
Re: Improper shutdown van DS212+
« Reactie #11 Gepost op: 24 maart 2012, 22:16:39 »
Hallo,
Om dit topic netjes af te ronden: Synology Support kwam er niet uit en adviseerde de NAS om te ruilen. Ik had het apparaat bij My Media Center aangeschaft en die blijken uitstekende service te geven. Ik kreeg direct een nieuw apparaat toegezonden inclusief een retoursticker om de defecte gratis terug te kunnen zenden. Helemaal goed dus, want vandaag stond mijn nieuwe NAS al te draaien.
En geen enkel probleem meer: inmiddels is er bijna 1 TB aan data overgeheveld naar de nieuwe DS212+ zonder foutmeldingen.

Gr,
Rob.
  • Mijn Synology: DS916+
  • HDD's: 2 x WD40EFRX
  • Extra's: 2 x HDN724040

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 272
  • -Ontvangen: 1802
  • Berichten: 10.985
    • http://www.dwvbb.nl
Re: Improper shutdown van DS212+
« Reactie #12 Gepost op: 25 maart 2012, 00:23:04 »
Goede service!
Nu hopen dat de NAS goed blijft werken.
RS812+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS814+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 6 Btrfs

Offline Riccardo

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 18
Re: Improper shutdown van DS212+
« Reactie #13 Gepost op: 26 maart 2012, 17:42:36 »
Beste Romijo/Rob,

Zou je wellicht willen aangeven welke mogelijkheden je hebt geprobeerd om het probleem opgelost te krijgen?
Ik dacht dat het probleem mij weg was, had er 2 dagen geen last van gehad, maar nu binnen 1 dag alweer drie keer. Het lijkt echt volstrekt willekeurig te gebeuren. Heb al contact met Synology Support via de mail maar dat lijkt nog niet te helpen.. Tx

Groet,
Riccardo

P.s. moet ik, mocht een nieuwe NAS voor mij ook de oplossing zijn, ervan uit gaan dat de data op mijn schijf dan gewist wordt of kan ik eenvoudig de schijf uit de huidige NAS in de nieuwe stoppen?

Offline Romijo

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 24
Re: Improper shutdown van DS212+
« Reactie #14 Gepost op: 28 maart 2012, 13:42:19 »
Hallo Ricardo,
Het enige wat ik heb geprobeerd is het verwijderen van één van beide harddisk drives (stroomverbruik omlaag brengen). Dat bleek ook niet de oplossing. De fout kwam bij mij ook random voor, maar altijd bij het kopiëren van data van de client PC naar de NAS. Ik had het idee dat ik het optreden van de fout kon 'forceren'/versnellen door applicaties in DSM op te starten en de NAS zwaarder te belasten.
Synology support vraagt je een debug.dat bestand te maken en een geheugentest (m.b.v. de Assistant) uit te voeren. Zelf had ik de uitgebreide SMART-test voor de HDD's uitgevoerd. Dat leverde allemaal geen bijzonderheden op.

Omdat dit mijn eerste NAS is, had ik nog geen data op de NAS staan die niet ook al op mijn PC en LapTop stond. Bij ontvangst van de nieuwe NAS ben ik dus helemaal opnieuw begonnen. Persoonlijk zou ik dat in jouw geval ook doen; nml. geen idee wat een improper shutdown doet met de data op je schijven.

Succes,
Rob.

E-mail van Synology:
Could you try reproduce the issue again, please tell us how large amount data you try to transfer and the time/date the issue occurs, then obtain kernel log for us if you may:

[DSM3.0-1134 and above]
1. Login Management UI
2. You can see the similar link http://192.168.xx.xx:5000/webman/index.cgi
3. Add ?diagnose=debug to the link, like http://192.168.x.xx:5000/webman/index.c ... nose=debug
4. Press "Enter", then the file can be downloaded.

In the meantime, please also use the Synology Assistant's memory test function to test the DS memory (enabled in Assistant "tool" icon) and see if there is any error pop out during the test.

Thank you.
  • Mijn Synology: DS916+
  • HDD's: 2 x WD40EFRX
  • Extra's: 2 x HDN724040


 

DS11815+ Improper shutdowns + IO fout op Disk 2

Gestart door SPiETBoard NAS hardware vragen

Reacties: 0
Gelezen: 152
Laatste bericht 21 oktober 2023, 16:37:17
door SPiET
RS2211+ random improper shutdowns ?

Gestart door LaVnBoard NAS hardware vragen

Reacties: 1
Gelezen: 1973
Laatste bericht 23 januari 2013, 16:53:49
door buzzke
Improper shutdowns

Gestart door XcelBoard NAS hardware vragen

Reacties: 11
Gelezen: 5372
Laatste bericht 05 maart 2014, 21:20:03
door Twan Hermans
Probleem: System booted up from an improper shutdown

Gestart door AndréBoard NAS hardware vragen

Reacties: 7
Gelezen: 3690
Laatste bericht 26 augustus 2008, 18:25:24
door André
DS1815+ gaat niet meer automatisch aan en zegt improper shutdown

Gestart door SPiETBoard NAS hardware vragen

Reacties: 80
Gelezen: 15226
Laatste bericht 10 februari 2017, 08:09:50
door Hofstede