Hallo,
Ik ben een volledige leek hier, ik heb onlangs een NAS synology DS216SE gekocht. ik heb er 2 nieuwe harde schijven van 3TB in gemonteerd (volledig nieuw, uit de verpakking gehaald). Ik denk wel dat deze goed zitten, hier kan ik volgens mij weinig fout doen ?
Ik heb ook de voedingskabel en een netwerkkabel aangesloten, via een TP-LINK desktopswitch (TL-SG1005D). ook hier denk ik weinig verkeerd te kunnen doen ? op mijn PC heb ik internet....
Wanneer ik mijn NAS opstart door op de power knop te duwen, dan beginnen de lichtjes te branden en/of te flikkeren. Het blauwe powerlampje knippert, het groene lichtje van LAN brand volledig groen.
het groene lichtje van disk1 gaat groen branden met enkele korte onderbrekingen..... na ongeveer 1 minuut gaat DISK 1 uit en gaat het lampje van DISK2 branden, ook met af en toe een korte onderbreking.... na weer ongeveer 1 minuut gaat DISK2 uit, en dan gaat het lampje van status orange flikkeren...... wat er volgens mij op wijst dat er iets mis is ? of is dit normaal ?
Ik heb een tijd gewacht, en dan toch geprobeert om verder te gaan volgens de handleiding....
een webbrowser geopend en naar
http://find.synologie.com of http:diskstation:5000 gesurft.....
Dit lukte, ik kreeg een scherm met enkele gegevens... modelnaam, ip-adres dat ingevuld was, mac adres, en status : NIET geinstalleerd , alsook een knop VERBINDEN
ik heb op de knop verbinden geklikt, waarna ik een scherm krijg GEEN HARDE SCHIJF GEVONDEN OP DS216SE ....... installeer de harde schijven alvorens verbinding te maken.....
Doe ik ergens iets verkeerd ? wat kan ik nu doen ? of klopt mijn vermoeden dat er iets niet werkt, is een of beide van de harde schijven stuk ? of moet ik de schijven misschien op een of andere manier eerst formateren ?
P.S. ik heb intussen al eens volledig opnieuw begonnen, de schijven er weer uitgehaald, terug gemonteerd (schijven verwisseld bovenste onderaan gestoken....), maar met hetzelfde resultaat.
Ik hoop dat deze vraag in het juiste forum staat, ik heb al een tijdje aan het zoeken geweest op dit forum, maar hetgene wat hier allemaal staat, is zo goed als chinees voor mij.....
Moest het makkelijker zijn om mij te helpen via mail of via facebookchat, ik lees mijn email olen@telenet.be meer dan eens per dag......