Synology-Forum.nl

Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: palb op 11 september 2011, 14:34:32

Titel: Ik kan geen verbinding krijgen met de NAS (DS110j)
Bericht door: palb op 11 september 2011, 14:34:32
Sinds een week kan ik geen verbinding krijgen met de DS (DS110j).
Ik heb 'n netwerkje met twee computers: 1 desktop met Vista en ESET firewall en een laptop met XP en ESET firewall.
Afgelopen zaterdag lukte het me een paar uur om met de desktop de DS te vinden met de Synology assistant.
Ook heb ik geprobeerd de ESET te de-installeren;dit maakte niets uit!
De synology help-desk (Tashi) vraagt me:
"to disable PC's firewall and setup Pc's IP to 169.254.1.1 with net mask to 255.255.0.0 and connect PC and DS directly with a LAN cable; use assistant to seach DS and use the IP to acces it's web page"

Maar ik weet niet hoe je een IP-adres moet veranderen

En: de DS is wel te benaderen met mijn Android-smartphone (met DSaudio en DSphoto)

Wie kan mij helpen? :?:
Titel: Re: Ik kan geen verbinding krijgen met de NAS (DS110j)
Bericht door: computergek92 op 15 september 2011, 22:29:13
Hoe je een IP address in kan stellen op je computer kan je simpelweg vinden door op Google te zoeken op: instellen (statisch) IP-adres computer
Titel: Re: Ik kan geen verbinding krijgen met de NAS (DS110j)
Bericht door: Holy op 16 september 2011, 00:28:50
IP veranderen Vista:
Start > Configuratiescherm > netwerkcentrum > netwerk verbindingen beheren > Klik met rechts op de gewenste verbinding en kies eigenschappen > Klik op Doorgaan > Kies Internet Protocol Versie 4 (TCP/IPv4) en klik op eigenschappen. In het venster wat opent, kun je de gewenste IP instellingen maken. Neem voor "Standaard Gateway" het IP van jouw router; bij "Voorkeur-DNS-server" eveneens hetzelfde IP ingeven als dat van jouw router. Wijzigingen opslaan  :wink:

Voor XP gaat het vrijwel op dezelfde manier.