Synology-Forum.nl

Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: JohanB71 op 11 januari 2015, 12:40:15

Titel: HEOS (variant van SONOS) herkent de NAS niet meer
Bericht door: JohanB71 op 11 januari 2015, 12:40:15
Hallo,

Ik heb een DS214Play en daar staat mijn complete muziekcollectie op. Ik heb ook een Denon HEOS 7 systeem, een variant van de meer bekende SONOS, om via de HEOS App muziek af te kunnen spelen. Via de optie "Lokale muziek" kon ik tot voor kort mijn DS214Play zien en zo bij mijn muziek om die af te spelen. Sinds gisteren kan ik echter de NAS niet meer zien in de lijst. De HEOS App herkent 'm niet meer. Ik kan via de DS Apps nog gewoon mijn NAS op, maar niet meer via de HEOS App. Het zou dus ook een HEOS App issue kunnen zijn, maar wat mij betreft net zo goed een NAS instellingsissue.

Wat ik wel heb gedaan afgelopen week is met Quick Connect en EZ-Internet geprobeerd om externe toegang te verkrijgen tot mijn NAS. Misschien dat ik hierbij instellingen heb gewijzigd die ervoor hebben gezorgd dat HEOS de NAS niet meer kan benaderen (DLNA instellingen wellicht?!?).

Ik weet echter niet welke instellingen ik allemaal aan of uit heb gezet met QC en EZ-I. Wat mij betreft gaan die instellingen weer terug naar wat ze waren en heb ik geen externe toegang. Zoveel nut heeft externe toegang voor mij ook weer niet. Ik weet alleen ook niet hoe ik de instellingen weer terug kan zetten om te kijken of dat lukt.

Belangrijkste is dat ik niet weet welke instellingen invloed kunnen hebben op de werking van HEOS met mijn NAS en dus niet weet waar ik mee kan spelen.

Groeten,
Johan
Titel: Re: HEOS (variant van SONOS) herkent de NAS niet meer
Bericht door: Gobert op 11 januari 2015, 13:15:31
Ik zou eens beginnen om het modem een koude start te geven.
Dan kun je ook nog de link naar de NAS in de Heos programmatuur echt verwijderen en opnieuw aanmaken.

Althans, zo zou ik het bij Sonos doen.
Titel: Re: HEOS (variant van SONOS) herkent de NAS niet meer
Bericht door: JohanB71 op 11 januari 2015, 13:41:42
Dank je voor je reactie. Ik heb zowel de router als de NAS een koude restart gegeven maar dat heeft helaas niet geholpen.

De NAS uit de HEOS App halen heeft geen zin want hij staat er juist niet meer in, dat is juist het probleem. De NAS zou er juist automatisch in moeten staan. Mijn laptop staat wel in de lijst maar de NAS niet.

Dat doet me wel denken aan deelopties die misschien uit zijn gezet en weer aan moeten worden gezet op de NAS.
Titel: Re: HEOS (variant van SONOS) herkent de NAS niet meer
Bericht door: JohanB71 op 31 januari 2015, 10:46:22
Probleem is opgelost. Op Topic "[Opgelost] Apparaatlijst is leeg en nu?" (zie dit bericht (http://www.synology-forum.nl/media-server-(upnpdlna)/(opgelost)-apparaatlijst-is-leeg-en-nu/)) is op pagina 2 de oplossing gegeven door Logyca:
Citaat
Ik had zelfde probleem - zie [Opgelost versie 2259]
Na installatie van 4.1 was connectie met PS3 nog aanwezig, maar na installatie Media Server versie 2259 niets meer.
Mijn oplossing was in de Firewall van de Syno DNLA poort 50002, 50001 TCP en DNLA poort 1900 UDP openzetten.
De tabel heeft zich langzaam weer opgebouwd en ik kan weer via PS3 films kijken :)