Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: Reload op 01 maart 2018, 15:30:18
-
Elke maand krijg ik een email met daarin een status van mijn disken (218+). Deze maand stond er echter niks in.
Wanneer ik nu inlog in DSM 6.1 (laatste versie) en naar Storage Manager ga en dan klik op disk 1 of 2 en dan op
Health info dan krijg ik een leeg scherm met de melding: Not Available
Iemand een idee waarom dit zou zijn en wat de oplossing is?
-
Dat is merkwaardig !
Over welke HD's gaat het ?
Misschien dat een reboot het probleem kan oplossen.
-
Hij geeft dit bij beide disks en een reboot heeft niet geholpen .... :'(
-
Ik bedoelde eigenlijk, welk merk HD's ;)
-
Het gaat om WD Red 4 Tb (WD40EFRX-68N32N0)
Zie ook het verschil in email van 1 feb en 1 maart.
= 1-feb ====================
Dear user,
The following is your monthly report regarding the health of disks on DiskStation. You can also check the health of individual disks at Storage Manager > HDD/SSD > Health Info.
Disk 1: Disk Reconnection Count 0 Bad Sector Count 0 Disk Re-identification Count 0 Estimated Lifespan -
Disk 2: Disk Reconnection Count 0 Bad Sector Count 0 Disk Re-identification Count 0 Estimated Lifespan -
Sincerely,Synology DiskStation
==========================
= 1 maart ===================
Dear user,
The following is your monthly report regarding the health of disks on DiskStation. You can also check the health of individual disks at Storage Manager > HDD/SSD > Health Info.
Sincerely,Synology DiskStation
==========================
-
WD Red's :thumbup:
Ik heb er geen verklaring voor, ook niet eerder voorbij zien komen.
Het is n.l., het "gewoon" uitlezen van de HD's SMART-info.
Als niemand het weet, dan zou ik een Ticket inleggen.
-
Ik was ondertussen inderdaad al begonnen met typen..
(hoe snel is Synology met een reactie?)
-
Mijn ervaringen: snel, binnen 2 dg.
-
Vannacht heeft Synology ingelogd op mijn systeem via ssh en vanmorgen werkte alles weer. Nu nog even uitzoeken wat ze precies gedaan hebben. Het probleem was iets wat ze nog niet eerder hadden gezien, dus bijzonder maar opgelost! :clap: :clap:
Als test nu maar een extended SMART test aangezet om te kijken of de disken nog goed zijn en het echt een DSM iets was...
-
Antwoord van Synology is dat dit waarschijnlijk bij de laatste update is gebeurd (weten ze niet 100% zeker).
Na meerdere reboots heeft een SMART database update hebben het probleem verholpen volgens Synology...