Synology-Forum.nl

Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: nlrela op 11 oktober 2019, 19:16:22

Titel: HDD problemen
Bericht door: nlrela op 11 oktober 2019, 19:16:22
Kom net terug van vakantie en zie dat er twee HDD's een probleem hebben (RAID5).
Bij beiden staat "Systeempartitie mislukt" bij de toewijzingsstatus en "Mislukt* bij de Integriteitsstatus in de Opslagpool.
De Opslagpool zelf wordt als "Beschadigd" aangegeven.

Ondanks twee HDD's met een probleem is de RAID5 constructie nog wel te benaderen en kan ik zowaar de data nog kopiƫren.
DSM geen aan dat het aantal te repareren schijven echter maar 1 is. Als ik of drive 6 of drive 12 eruit haal (degenen met de foutmelding), is het RAID5 construct niet meer beschikbaar en is er geen data meer te lezen.

De vraag is nu hoe kom ik erachter welke schijf volgens DSM vervangen zou moeten worden en wat moet ik doen, zodat niet alle data
verloren gaat?

Heb wel op 800KM afstand een tweede NAS met bija 95% van de data, maar dit duurt weken zo niet maanden om dit weer via internet terug te syncen (60TB)


NAS: Synology DS3617xs
HDD: 12x WD 6TB (RAID5)