Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: Marito op 22 januari 2016, 20:58:51
-
Hoi weer
Van Synology kreeg ik een aantal dezelfde e-mails (bijlage 1)
Nu vandaag kwam deze (bijlage 2)
Ze willen dus dat ik een nieuwe schijf plaats.
In een soortgelijk topic las ik dat het zo'n vaart misschien niet hoeft te lopen en daar hoop ik dus op.
Ook heb ik nog een integriteitscontrole bijgevoegd ( bijlage 3)
En de integriteitscontrole noemt alleen beschadigde sectoren bij schijf 2 en meldt : Gezond[/b en normaal
Ik kan herstellen proberen bij > volume>beheren, dan wordt gemeld dat alle gegevens van de schijf verloren gaan, kan ik dit gewoon doen omdat de schijf toch al niets meer doet ?
Heeft iemand goede raad ?
A.u.b.
-
Draai je SHR danwel RAID5 ?
-
En laat S.M.A.R.T Informatie eens zien:
[attachimg=1]
-
Ik weet niet waar ik kan zien of het Raid5 is, ji vast wel.
-
Schijf is echt overleden.
-
Bedankt voor je diagnose.
Kan ik nu eenzelfde disk plaatsen i.p.v. de kapotte ?
Het is hoogstwaarschijnlijk geen plug and play.
En mag dat een grotere zijn ?
-
De HD moet dezelfde grootte hebben of groter.
Hier de procedure in DSM Help. (https://help.synology.com/dsm/?lang=nld§ion=DSM&version=5.2&link=StorageManager%2Fvolume_diskgroup_repair.html)
-
@Birdy, bedankt.
Morgen ga ik een nieuwe schijf kopen.
Kan ik dit draadje sluiten ?
-
Dat kan je niet ;) Dus, ik sluit deze. ;)