Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: Milco op 02 mei 2014, 13:53:28
-
Hallo, ik ben nu een week bezig met mijn DS214se ik heb daar een nas schijf van western digital red in gezet de WD30EFRX van 3 TB. Het ledje van disk1 brand constant de lan verbindings led brand constant. Maar als ik mijn nas via find.syology.com zoek vind hij wel de nas maar als ik op verbinden klik geeft hij aan " geen hardij schijf geinstalleerd.
Ik heb een Mac met als router de airport express.
-
Volgens mij kan je beter synology assistant voor mac downloaden van www.synology.com. Nadat je verbinding hebt gemaakt via synology assistant. Kan je het hele installatie proces doorlopen
-
Dat had ik ook al geprobeerd. Maar hij blijft aangeven "geen harde schijf gevonden op DS214se"
Maar bedankt voor het meedenken.
-
Geeft even alle statussen door van de ledjes.
-
Led Status : constant groen
Lan voor : knippert groen
Disk 1 : constant groen
Disk 2 : - geen schijf ingebouwd
Lan achter : knippert oranje
constant groen
-
En aan/uit ?
-
Overigens
Led Status : constant groen
Ik had het vermoeden dat je DSM nog moest installeren maar als Status constant groen is dan heb je dus een volume en dus DSM geinstalleerd ?
Dus, vertel even wat je tot nu toe gedaan hebt.
En waarom je bezig bent met find.syology.com.
-
Aan/uit knop brand constant blauw.
Ik heb nog geen DSM geinstalleerd (was het maar zo)
Ik ben nog niet verder dan: via find.synology.com mijn DS214se laten zoeken( deze wordt gevonden)
maar als ik dan verder klik dan geeft hij aan : geen harde schijf gevonden op DS214se
Verder ben ik nog niet geweest
-
Merkwaardig dan, dat het Status ledje constant groen is :S
Maar goed, wat je kunt doen, voor de zekereheid, is het moederbord testen volgens deze tut:
http://www.synology.com/nl-nl/support/faq/366
En vooral letten op:
Als u een luide pieptoon hoort gevolgd door een gestage blauwe Power-LED binnen een minuut dan is het moederbord functioneel.
Anders zou ik twijfelen aan je HD (alhoewel die ledjes dit tegenspreken), er niet goed ingezet (ja, ja....dat ben ik wel eens eerder tegengekomen) of je de HD is defect (ja, dat kan ook, zelfs met nieuwe).
Als je ergens nog een HD hebt liggen, maakt niet uit hoe groot, dan zou je die eens kunnen testen ?
Als dan de HD gevonden wordt dan weet je dat alles goed is behalve je nieuwe HD.
Succes!
-
Een aantal suggesties:
- Hoe is je Mac verbonden met het netwerk? Wireless? Zo ja, probeer het eens met een bedrade verbinding.
- Heb je de harde schijf al eens ergens anders voor gebruikt? Verwijder dan eerst de bestaande partities op die schijf.
- heb je het al eens geprobeerd met de schijf in slot 2?
-
Ik de NAS gereset. Hierna brande het status lampje niet meer.
Ga de HD in slot 2 proberen.
-
De schijf is nooit gebruikt en nieuw.
Ik heb er twee. bij beide geeft hij hetzelfde weer.
Ik heb de HD nu in slot 2 geplaatst. Ook hier wordt er geen schijf gevonden.
Status lampje knippert nu oranje/groen..
-
Moederbord testen
-
En, hoe is je netwerk verbonden?
-
En je harde schijf even los maken en opnieuw vast zetten.
Misschien net niet goed verbonden.
-
Was al gemeld:
Anders zou ik twijfelen aan je HD (alhoewel die ledjes dit tegenspreken), er niet goed ingezet (ja, ja....dat ben ik wel eens eerder tegengekomen)
;)
-
Moeder bord gecontroleerd en werk goed.
Sonos systeem uit router gehaald.
Hij geeft nu aan"verbinding mislukt, controleer netwerkinstellingen"
Hie verder???
-
Ping getest werkt goed.
Poort 80 en 5000 staan open(getest met netwekhulpprogramma)
-
Hij geeft nu aan"verbinding mislukt, controleer netwerkinstellingen"
Wie is "Hij" ?
Wat laat Synology Assistant nu zien ?
-
Ik heb een Mac met als router de airport express.
Weet niet echt veel van Apple maar even Google gebruikt en begrijp dat een airport express alleen bedoeld is voor WiFi en geen router is.
Je hebt dus ook nog een router en dat is het hart van je netwerk.
De vragen zijn:
1 - Welke router heb je ?
2 - Zit je NAS aangesloten op die router ? (moet haast wel). (bedraad dus)
3 - Of zit je NAS op een Switch die vervolgens weer verbonden is met de router ? (bedraad dus)
4 - V.w.b. je Mac dezelfde vragen (2 en 3).
-
"Hij" is sonology assistent. Na het zoeken van de NAS en na op "verbinden te hebben geklikt"
Airport express is wel degelijk ook een router.
Mijn mac is bedraad verbonden met de airport express evenals de nas.
-
Ik lees iets anders over airport-express:
https://www.apple.com/nl/airport-express/
Denk dat je dus een andere hebt ? Want deze heeft een WAN poort die op een modem/router aangesloten moet worden en 1 LAN poort.
Dus ik mis wat hier of je bedoelt he anders.
Ik probeer het alleen maar te begrijpen hoor. ;)
-
Als het inderdaad een AirPort express is en je de beide poorten op die express gebruikt om je Mac te laten communiceren met de NAS dan is dat waarschijnlijk je probleem. De ene poort is bedoeld als WAN poort.
Wat je kunt proberen is de NAS en de Mac rechtstreeks met elkaar te verbinden en dan met behulp van Synology Assistent installeren.
-
Bedankt voor het meedenken.
Ten eerste sorry Birdy: ik heb geen airport express maar een airport extreme. Deze heeft 1 WAN poort die verbonden is met mijn modem. En 3 Lan poorten waarvan er 1 bedraad is verbonden met mijn MAC en ! met de NAS.
-
Ik begin steeds meer te vermoeden dat je harde schijf gewoon defect is. Het komt wel eens voor dat die WD RED schijven direct uit de verpakking kapot zijn.
Heb je de mogelijkheid om het eens met een andere schijf te proberen of om de schijf te testen in een PC?
En anders lijkt je NAS defect te zijn.
-
Als het inderdaad een AirPort express is en je de beide poorten op die express gebruikt om je Mac te laten communiceren met de NAS dan is dat waarschijnlijk je probleem. De ene poort is bedoeld als WAN poort.
Dat ligt volledig aan je instellingen. De Airport express/extreme kun je in brugmode zetten. Dan is het routingdeel uitgeschakeld en gaat de WAN poort gewoon als een reguliere LAN poort werken. Ik heb mijn beide airports ook gewoon in brugmode staan en gebruik LAN en WAN door elkaar.
-
Dat wilde ik ook zeggen. De instellingen in je AirPort Express bekijken om dit goed te zetten. Maar het is dus hier niet van toepassing.
-
Heb mijn airport extreme in brugmodus gezet. Mijn Mac en de Nas opnieuw opgestart.
Synology assistent mijn NAS laten zoeken. Vind hem pas na twee keer. Laten verbinden en geeft vervolgens aan geen schijf gevonden in DS 214se.
Ik wordt er ondertussen een beetje hopeloos van.
-
Ik denk dat er toch een probleem is met je NAS.
1 - Je hebt 2 nieuwe schijven die niet herkent worden, lijkt mij sterk dat deze beide defect zijn.
2 - Je hebt 2 SATA-slots geprobeerd.
3 - Meerdere keren de schijven in en uit gehaald dus het lijkt mij sterk dat je de schijven iedere keer niet goed in de DS plaatst (geen goed contact maakt).
Ik zou zeggen, of terug naar de winkel met de DS+schijven of een ticket inleggen bij Synology:
Of, als je niet te ver woont van Veenendaal wil ik wel langskomen met m'n Windows LT en een Dock om eventueel je schijven te kunnen checken.
In dat geval stuur mij dan een PM:
[attachimg=1]
Synology Ticket:
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld
Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://myds.synology.com/support/register.php?lang=nld
Of als je wilt bellen:
http://www.synology.com/nl-nl/company/contact_us
-
Harstikke bedankt Birdy voor het aanbod om langs te komen echter ik woon in Den Haag.
Mijn twee WD red schijven stuur ik terug en ga een Seagate schijf kopen en deze testen.
-
Ok....het was te proberen ;)
Ben benieuwd naar het resultaat.
-
Nogmaals bedankt aan iedereen die mij heeft gesteund.
Ik heb de twee WD red schijven retour gestuurd naar BOL.
Een nieuwe Seagate schijf gekocht van 2TB(hadden helaas geen 3TB in voorraad) er in gezet en alles werkt perfect. Ga binnen kort er een schijf bij zetten nu ik weet dat het goed werkt.
-
Toch lees ik te vaak dat deze Red schijven DOA zijn.
Dat is toch echt geen goede reclame.
Ik heb er nu 5 in gebruik en ze deden het, gelukkig, meteen wel goed.