Synology-Forum.nl

Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: monnik op 02 juni 2018, 19:32:08

Titel: Harde schijf
Bericht door: monnik op 02 juni 2018, 19:32:08
Goedenavond een vraag ik bezit een ds 718+ hierin zit een Samsung HD 204 ui en een Samsung HD 154ui nu geeft
de nas aan dat de Samsung HD 154 ui beschadigd is en er is voortdurend een pieptoon ik gebruik synology SHR raid
 De andere harde schijf geeft normaal aan .
Kan ik de beschadigde schijf eruit halen en vervangen door bijv een 2 Tb harde schijf en worden mijn gegevens dan ook weer hersteld of ben ik dan alles kwijt?
Alvast bedankt Monnik.
Titel: Re: Harde schijf
Bericht door: Robert Koopman op 02 juni 2018, 21:01:06
Met SHR kan je inderdaad de defecte schijf vervangen voor een nieuwe.
En de oude is 1,5TB en de nieuwe is groter of gelijk aan deze dus dat kan.
De andere schijf in al een 2TB dus krijg je ook wat meer vrije ruimte.
Titel: Re: Harde schijf
Bericht door: Birdy op 02 juni 2018, 21:14:54
Herstellen duurt waarschijnlijk een dag(je), dus heb wel geduld, je kunt de NAS wel blijven gebruiken, tijdens het herstellen, response zal wel trager zijn.
Titel: Re: Harde schijf
Bericht door: monnik op 02 juni 2018, 21:19:32
Bedankt ik ga de schijf vervangen
Groeten Monnik.
Titel: Re: Harde schijf
Bericht door: monnik op 04 juni 2018, 21:35:52
Goedenavond, ik heb vanmiddag tegen 16.30 een nieuwe WD schijf toegevoegd en alles is nu hersteld geeft de nas aan 😊😊😊 ,dus nogmaals bedankt voor jullie ondersteuning.
Gr. Monnik.
Titel: Re: Harde schijf
Bericht door: Birdy op 04 juni 2018, 21:38:03
 :thumbup: