Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: De_Jean op 13 maart 2018, 08:09:54
-
Hallo iedereen,
Ik heb al sedert enkele jaren een DS213+ met 2 WD Red WD60EFRX 6TB-schijven in SHR.
Vorige week was ik tijdens werken op de diskstation opeens een hoop meldingen; "Bad sector found on disk 1". De Diskstation werd ook zeer traag voor een hele tijd, en op sommige momenten liep hij zelfs helemaal vast.
Vorig weekend gebeurde hetzelfde, ik was op de Diskstation aan het werk, kreeg de meldingen "Bad sector found on disk 1" en hij liep vast, waarna ik alleen nog maar het stopcontact kon uittrekken. Toen ik de Diskstation opnieuw wou aanzetten, wou deze echt niet meer starten. (Blinkende blauwe licht)
Na wat zoekwerk op het internet haalde ik de 2 disks eruit, startte de DS213+ opnieuw op, klikte disk 2 opnieuw in de DS, en herinstalleerde DSM.
Toen dit gebeurd was draaide mijn DS opnieuw vrij normaal, alle data was nog aanwezig, maar ik kreeg natuurlijk wel de melding dat het volume beschadigd was (gezien disk 1 niet aanwezig was).
Omdat ik dacht dat disk 1 slecht was, heb ik mij een nieuwe gekocht (zelfde merk/model/grootte).
Toen ik de nieuwe disk inklikte, hoorde ik ze draaien, en verscheen ze in DSM. (er stond wel 'niet geinitialiseerd' naast)
Wou toen het volume herstellen, maar na enkele minuten kreeg ik 2 keer de melding "Tried to identify disk 1". Nog een paar minuten later kreeg ik opnieuw "Bad sector found on disk 1" (1 keer maar), en nog een paar minuten later verdween de nieuwe disk opnieuw uit DSM.
Ik heb de nieuwe disk opnieuw uit de DS gehaald, en er opnieuw ingeklikt, maar ze verschijnt niet meer in DSM.
Iemand enig idee? De kans dat de nieuwe schijf slecht is lijkt mij toch echt wel klein... Maar is er dan iets met de drivebay van de DS?
Wat kan ik nog proberen op de nieuwe schijf alsnog werkend te krijgen en mijn volume te herstellen?
Ik hoop op jullie hulp!!!
Alvast bedankt!
-
De kans dat de nieuwe schijf slecht is lijkt mij toch echt wel klein...
Gebeurt wel vaker hoor, dat een nieuwe HD gelijk problemen heeft.
Ik zou overleggen met de met de leverancier en de HD laten omruilen.