Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: Caressa op 31 december 2015, 16:20:38
-
We hebben net een Synologie SD216play met 1 harde schijf WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB
Harde schijf in de NAS geplaatst
met netwerkkabel net LAN uitgang van de router verbonden
Stroomsnoer erin
aanzetten
http://find.synology.com/ >> Geen Diskstation gevonden in LAN
HELP, wat nu?
Heb al meerdere dingen gelezen met zelfde probleem, maar niet oplossing waar ik mee verder kom
ook al geprobeerd opnieuw te zoeken met windows firewall helemaal uitgeschakeld maar dat helpt ook niet
moet ik iets in de router aanpassen?
Router = DrayTek Vigor 2132F
-
Synology assistent downloaden op je pc
https://www.synology.com/nl-nl/support/download/DS216play
-
En SA een paar keer laten zoeken, meestal vindt SA niet gelijk je NAS.
-
SA al geprobeerd, maar ziet hem ook niet, en al wel 30 keer laten zoeken
-
Anti Virus even uitschakelen ?
Andere kabel en/of andere poort op router proberen ?
-
Of computer tijdelijk rechtstreeks met je NAS verbinden. Dan beide wel even herstarten.
-
@Caressa MOD: Onnodige citaat is verwijderd, lees even. (http://www.synology-forum.nl/vragen-en-opmerkingen-over-het-forum/gebruik-de-citaatknop-met-mate-17838/)
met een netwerk kabel?
of een usb kabel?
-
Netwerkkabel. Je kunt een NAS niet met je computer verbinden via USB. En dan ook firewall, antivirus etc. op je PC ook even allemaal uit. Dan met de Assistent zoeken.
-
Allereerst, de beste wensen voor 2016!
We zijn inmiddels (dankzij jullie hulp) een stapje verder
NAS verbonden met de PC. Toen vond Synology Assistent hem wel.
Toen via SA geïnstalleerd
We zijn niet verder gegaan met QuickConnect instellen omdat we bang waren dat hij dan op de verkeerde manier ingesteld wordt (niet verbonden met het netwerk)
(SA >> NAS gevonden >> Verbinden >> DiskStation inloggen >> QuickConnect instellen)
Alleen: als de PC met de NAS verbonden is, heeft hij geen verbinding met internet. Gaat namelijk ook via de kabel.
Dus vervolgens NAS weer losgekoppeld van de PC en weer met router verbonden.
Opnieuw gezocht met SA (firewall uit), maar wordt weer niet gevonden.
ook bij intikken IP adres NAS in adresbalk internet browser geen verbinding.
Verschil t.o.v. gisteren is wel: nu branden alle lampjes (status, LAN en Disk1) constant groen, gisteren knipperde status oranje.
Wat kan ik nu doen?
-
Ik denk dat toch je router dan het probleem is. Die blokt blijkbaar het netwerk van/naar de NAS af. Hoe is de PC verbonden met de router? Bedraad of via WiFi?
-
Bedraad
-
Eve router booten
-
hoe?
stekker eruit, wachten, er weer in heb ik al gedaan, helpt niet
-
Yes! ben een stap verder
Nav jullie input nu gericht gaan zoeken op onze router. Het antwoord vond ik ook op dit forum:
http://www.synology-forum.nl/ddns-extern-benaderen/draytek-vigor-2130v-router-settings-voor-externe-nas-toegang/
"De router heeft 4 netwerk aansluitingen, waarvan er 2 (!!) voor je interne netwerk zijn, en 2 (!!) voor je settop boxen.
Dus heb je meer dan 2 pc's/NASsen/Media spelers in huis staan, dan ben je al meteen genoodzaakt om switches aan te schaffen, als je die al niet hebt."
Het idiote is dus dat er blijkbaar verschil zit tussen de 4 netwerk aansluitingen, maar dit niet wordt aangeduid bij de netwerkpoorten, staat alleen LAN 1, 2 , 3, 4.
Hopelijk kom ik er nu wel uit, en anders meld ik me weer :)
-
Ok. Het is dus zaak om je PC en NAS op die twee poorten aan te sluiten die bestemd zijn voor het interne netwerk. Dan kunnen ze elkaar zien.
Een andere optie zou zijn om op de router een netwerk switch aan te sluiten en dan de PC en NAS ook op die netwerk switch te zetten. Dan weet je zeker dat de netwerkverbinding tussen NAS en PC niet wordt dwarsgezeten door de configuratie van de router.
-
Als je meer UTP poorten nodig hebt koop er dan een switch bij en zet deze op poort 1 of 2.