Auteur Topic: Er is geen volume in uw systeem  (gelezen 1444 keer)

Offline Robbert1978

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 1
Er is geen volume in uw systeem
« Gepost op: 11 september 2017, 11:20:34 »
Beste mensen,

Ik ben bang dat ik een beetje dom ben geweest...

Ik had in mijn nas tot op heden 1 schijf zitten, een WD Red 1 TB

Vandeweek een nieuwe schijf gekocht, een WD Red 2 TB


Ik kreeg het maar niet voor elkaar om de 2 schijven tegelijk zichtbaar te zien in mijn nas. Vervolgens vanalles geprobeerd. Wat precies weet ik niet helemaal. Ik denk dat de grootste fout die ik heb gemaakt is, dat ik volgens mij het volume van mn oude schijf heb verwijdierd. Sindsdien zegt hij dat de schijf geen volume heeft. Als ik een volume wil aanmaken zegt hij dat ik al mn gegevens op de schijf zal verliezen, niet de bedoeling want de schijf staat vol met fotos...

Hoe kan ik deze schijf weer benaderen zodat ik in ieder geval mijn fotos kan veiligstellen? Als het echt niet anders kan zit er niets anders op dan te formatteren ben ik bang, maar wellicht weet iemand een veiligere manier?
  • Mijn Synology: ds214
  • HDD's: WD Red 1 +2 TB

Offline andretti

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 11
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 20
Re: Er is geen volume in uw systeem
« Reactie #1 Gepost op: 11 september 2017, 11:36:11 »
Kun je de schijf niet aan je pc hangen en een backup maken. Vervelend voor je allemaal.

Succes andre
  • Mijn Synology: ds212+
  • HDD's: 2X WD30EFRX
  • Extra's: DSM 5.2-5565

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1380
  • -Ontvangen: 7963
  • Berichten: 43.941
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Er is geen volume in uw systeem
« Reactie #2 Gepost op: 11 september 2017, 11:52:04 »
Waarschijnlijk had je dus die nieuwe HD toegevoegd aan volume1 (die hoogst waarschijnlijk in SHR/RAID1 (mirror/gespiegeld) stond), terwijl je waarschijnlijk 2 volumes wilde hebben: volume1 1TB volume2 2TB dus, je had die tweede volume moeten maken i.p.v. volume1 verwijderen overigens, je moet een waarschuwing hebben gehad, voordat je definitief ging verwijderen.

Maar goed, het leed is al geschied, je volume is weg.

Kun je de schijf niet aan je pc hangen en een backup maken. Vervelend voor je allemaal.
Denk niet dat dit een optie is, je moet hiervoor software installeren op de PC om EXT4 te kunnen lezen echter, het volume is op dit moment niet meer leesbaar omdat, technisch gezien, die volume er niet meer is.

Ik zou een Ticket hiervoor inleggen, misschien kan Synology dit nog repareren:

Synology Ticket:
https://account.synology.com/support/support_form.php?lang=nld

Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://account.synology.com/nl-nl


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806     RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1380
  • -Ontvangen: 7963
  • Berichten: 43.941
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Er is geen volume in uw systeem
« Reactie #3 Gepost op: 11 september 2017, 11:55:05 »
Nog een opmerking t.a.v.:

Citaat
Hoe kan ik deze schijf weer benaderen zodat ik in ieder geval mijn fotos kan veiligstellen?
Ik heb de indruk dat je geen backups maakt van je belangrijkste data?


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806     RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11


 

Geen verbinding via browser

Gestart door rvandoorBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 15
Gelezen: 2322
Laatste bericht 13 juli 2017, 14:24:35
door rvandoor
met Medi8er MED800X3d geen contact te maken

Gestart door R-KnowBoard FTP, NFS and Samba Server

Reacties: 4
Gelezen: 4394
Laatste bericht 21 oktober 2017, 19:42:01
door Birdy
max. volume grootte

Gestart door Martijn82Board Synology DSM algemeen

Reacties: 11
Gelezen: 3010
Laatste bericht 30 december 2017, 22:20:24
door Hofstede
Geen opname in H265 na update hikvision

Gestart door steven73Board Surveillance Station

Reacties: 0
Gelezen: 1769
Laatste bericht 26 maart 2018, 16:51:58
door steven73
Geen Deluge meer in 6.2?

Gestart door Sandman2002Board 3rd party Packages

Reacties: 6
Gelezen: 2789
Laatste bericht 26 juni 2018, 20:00:42
door Ben(V)