Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: Robbert1978 op 11 september 2017, 11:20:34
-
Beste mensen,
Ik ben bang dat ik een beetje dom ben geweest...
Ik had in mijn nas tot op heden 1 schijf zitten, een WD Red 1 TB
Vandeweek een nieuwe schijf gekocht, een WD Red 2 TB
Ik kreeg het maar niet voor elkaar om de 2 schijven tegelijk zichtbaar te zien in mijn nas. Vervolgens vanalles geprobeerd. Wat precies weet ik niet helemaal. Ik denk dat de grootste fout die ik heb gemaakt is, dat ik volgens mij het volume van mn oude schijf heb verwijdierd. Sindsdien zegt hij dat de schijf geen volume heeft. Als ik een volume wil aanmaken zegt hij dat ik al mn gegevens op de schijf zal verliezen, niet de bedoeling want de schijf staat vol met fotos...
Hoe kan ik deze schijf weer benaderen zodat ik in ieder geval mijn fotos kan veiligstellen? Als het echt niet anders kan zit er niets anders op dan te formatteren ben ik bang, maar wellicht weet iemand een veiligere manier?
-
Kun je de schijf niet aan je pc hangen en een backup maken. Vervelend voor je allemaal.
Succes andre
-
Waarschijnlijk had je dus die nieuwe HD toegevoegd aan volume1 (die hoogst waarschijnlijk in SHR/RAID1 (mirror/gespiegeld) stond), terwijl je waarschijnlijk 2 volumes wilde hebben: volume1 1TB volume2 2TB dus, je had die tweede volume moeten maken i.p.v. volume1 verwijderen overigens, je moet een waarschuwing hebben gehad, voordat je definitief ging verwijderen.
Maar goed, het leed is al geschied, je volume is weg.
Kun je de schijf niet aan je pc hangen en een backup maken. Vervelend voor je allemaal.
Denk niet dat dit een optie is, je moet hiervoor software installeren op de PC om EXT4 te kunnen lezen echter, het volume is op dit moment niet meer leesbaar omdat, technisch gezien, die volume er niet meer is.
Ik zou een Ticket hiervoor inleggen, misschien kan Synology dit nog repareren:
Synology Ticket:
https://account.synology.com/support/support_form.php?lang=nld
Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://account.synology.com/nl-nl
-
Nog een opmerking t.a.v.:
Hoe kan ik deze schijf weer benaderen zodat ik in ieder geval mijn fotos kan veiligstellen?
Ik heb de indruk dat je geen backups maakt van je belangrijkste data?