Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: RihoNAS op 18 oktober 2018, 23:41:10
-
Beste,
Ik kocht een Synology NAS omdat ik overal hoor dat deze vlot installeren, maar ik kom onmiddellijk in de problemen.
Na de setup die ongeveer 10 minuten duurt krijg ik in mijn DSM scherm de mogelijkheid om in File Station mijn mappen en bestanden te bekijken. Daar vind ik effectief mijn NAS terug, maar krijg ik de melding dat ik geen Volume aangemaakt heb. Ik ga naar Oplslagbeheer, Volume en klik op Maak, en krijg na enkele seconden: System failed to create [Volume 1](Device Type is [SHR]) with disk [Schijf 1, Schijf 2].
Ik kijk ter controle in mijn configuratiescherm bij Info en opslag en zie dat slechts één van mijn twee schijven geïnitialiseerd is. Zou er een van mijn nieuwe harddisken stuk zijn? Zou dat de oorzaak zijn van het feit dat er geen volume kan aangemaakt worden?
Ik kreeg tijdens de initiële setup geen foutmeldingen.
Groeten,
Riho
-
Ik kreeg van niemand reactie, maar ondertussen is mijn probleem toch opgelost via dit forum. Ik vond een topic uit 2015 waarbij iemand exact hetzelfede probleem omschrijft. Toen werd hem aangeraden een van zijn disks terug te zenden en dat deed ik ook. Opgelost! Wel vreemd dat Synology geen concrete foutmelding weet te genereren indien een nieuwe HD niet naar behoren werkt.
Groeten,
Riho