Synology-Forum.nl

Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: pstas op 09 oktober 2011, 09:07:27

Titel: E-mail melding versturen lukt niet!
Bericht door: pstas op 09 oktober 2011, 09:07:27
Ik heb 2-Nassen. 1x DS209II en 1 DS411+. Ze zijn aangesloten in hetzelfde netwerk. Op de DS209 lukt het wel om een melding-email te versturen en dit lukt me niet op de DS411. Ik gebruik dezelfde instellingen want ik heb de schermen gewoon naast elkaar openstaan. Ook typefout bij bijvoorbeeld het wachtwoord is uitgesloten want dit heb ik al wel 10 keer ingevoerd en anders geeft Synology wel de melding dat ze niet gelijk zijn. Alle instellingen in de DSM van beide machines zijn gelijk met uitzondering van het IP adres natuurlijk. (ook de firmware is de 3.2.1922)
Wie heeft een vermoeden?? Ik heb de NAS ook al opnieuw opgestart. Niets wil helpen en ik vind het toch wel prettig dat ik fout/storingsmeldingen kan ontvangen.

ALvast bedankt
Peter
Titel: Re: E-mail melding versturen lukt niet!
Bericht door: LukeVredeveld op 09 oktober 2011, 14:16:46
zitten beide nassen op een vergelijkbare plek in het netwerk? Dus allebei achter dezelfde router? Is het subnet hetzelfde ingesteld? Heb je als test alle plekken waar een firewall draait deze uitgeschakeld? Heb je geprobeerd de NAS die het niet doet rechtstreeks op je modem aan te sluiten?

Probeer zoveel mogelijk omgevingsfactoren uit te sluiten en kijk of het dan werkt, ga daarna stap voor stap weer opbouwen zoals je het graag wilt hebben en kijk waar het mis gaat.
Titel: Re: E-mail melding versturen lukt niet!
Bericht door: pstas op 09 oktober 2011, 14:43:49
Hallo Luke,

De Nassen staan achter verschillende switchen. Ik gebruik de ene volledig voor backup dus meer zekerheid bij brand en/of inbraak.
Ik ga je tips de komende week eens uitproberen en meldt het resultaat hier weer.
Nogmaals dank voor deze tips.

Peter