Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: wihe1 op 30 januari 2022, 21:48:33
-
Twee weken geleden kwam ik thuis en bleek een van de stoppen eruit te liggen. Bij het weer aanzetten bleek alles te functioneren. Maar bij het inschakelen van de DS918+ gebeurde er niets. Nog net binnen de 3-jarige garantie. Ingeleverd bij de leverancier. Na twee weken uitsluitsel. Apparaat overleden. Voucher voor nieuwwaarde gekregen. Reparatie rapport komt nog mijn kant op. Hebben meer mensen die ervaring?
Verstuurd vanaf mijn SM-T590 met Tapatalk
-
Waarmee ervaring?
-
@birdi Het van het ene op andere moment uitvallen en niet meer te repareren zijn.
Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk
-
Gezien het feit dat er stoppen uit lagen zal er iets gebeurd zijn, wellicht dat dat de oorzaak is geweest van de problemen.
-
@Jheroen dat dacht ik eerst ook, maar alle andere apparaten werkten. Daarna is het ook niet meer gebeurd. Dat is geen bewijs dat het door de NAS is veroorzaakt, maar maakt het wel aannemelijker. Ik ben ook erg benieuwd naar het reparatie dossier en of mijn schijven onbeschadigd zijn.
Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk
-
Ik heb over de jaren heen al wel 2x "power supply" failure gehad. (1x enkele weken na aankoop - vervangen door winkel) en nog niet zo lang geleden.
Nu heb ik steeds een extra "spare" liggen...
Mogelijks is je power-supply stuk gegaan en heeft die de 918+ mee kapot gemaakt ?
Of werkt je PSU nog ? Zie je nog een groen lampje op de voedingsblok ?
-
Als er zoveel stroom door de voeding van de nas gegaan is dat de stoppen er uit vlogen, dan moet de voeding ook kapot zijn. Die verdraagt geen 10 of 16 Ampere bij 230 volt.
-
Ik heb over de jaren heen al wel 2x "power supply" failure gehad. (1x enkele weken na aankoop - vervangen door winkel) en nog niet zo lang geleden.
Nu heb ik steeds een extra "spare" liggen...
Mogelijks is je power-supply stuk gegaan en heeft die de 918+ mee kapot gemaakt ?
Of werkt je PSU nog ? Zie je nog een groen lampje op de voedingsblok ?
Nee, er brandde niets meer. Zoals eerder gezegd heeft de leverancier inmiddels aangegeven dat de nas niet mee te repareren is en het aanschafbedrag in de vorm van een voucher beschikbaar gesteld. Zojuist de DS920+ besteld als vervanger. Tot nu toe het reparatie dossier nog niet ontvangen.
Verstuurd vanaf mijn SM-T590 met Tapatalk
-
Morgen komt de DS920+ binnen.
De schijven van mijn oude DS918+ heb ik nog, hoewel ik niet zeker ben of die al dan niet beschadigd zijn.
Ik ben onzeker welk proces ik moet volgen om deze schijven weer werkende te krijgen, er van uitgaande dat ze nog onbeschadigd zijn.
Wie kan me hier meer over vertellen.
Ik heb ooit mij DS 918+ van scratch af aan ingericht, maar dat is dan ook de ervaring die ik heb. Nu gaat het er om dat ik de DS920+ weer operationeel weer krijgen met de schijven van mijn DS918+ Graag jullie suggesties
-
Zet de schijven in de zelfde volgorde in de nieuwe nas, dan zal het proces vanzelf starten.
-
Jaren hardware gerepareerd, als je daar iets van opsteekt is het wel dat in de meeste gevallen de voeding kapot is.
In de Synolgy NAS zitten schakelende voedingen die als ze defect raken intern makkelijk kortsluiting kunnen creeren. De zekering in de meterkast kan dan best activeren.
Schijven in dezelfde volgorde zou ik ook doen, maar recent bij het opnieuw opbouwen van mijn NAS de schijven eens door elkaar gehusseld en nogmaals gestart. De NAS vindt dat geen probleem, hij start gewoon weer op.
-
je kon dus gewoon je schijven van ds 918 overzetten naar ds920 en datat was nog beschikbaar .
-
Bij mij werkte het gelukkig.
Verstuurd vanaf mijn SM-A226B met Tapatalk
-
Ik heb over de jaren heen al wel 2x "power supply" failure gehad. (1x enkele weken na aankoop - vervangen door winkel) en nog niet zo lang geleden.
hellodear.in (https://hellodear.in/)
teatv download (https://teatv.ltd/dl-now/)
-
Hier ook identiek hetzelfde. Heb nu steeds 1 power-supply "extra" liggen 8)
-
Ik heb nog nooit 1 hoeven te vervangen. (afkloppen :lol:)