Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: ceeshed op 19 september 2016, 14:39:57
-
Mijn DS713+ schakelt zichzelf uit.
Als ik mijn Synology DS713+ aanzet lijkt hij normaal op te starten. Hij geeft ook een pieptoon als hj klaar is voor gebruik, maar schakelt zichzelf direct daarna uit. Heeft al een aantal jaren probleemloos gedraaid. De NAS heeft twee, "hot-swop", harde schijven van elk 1,5 TB.
Ik heb hem inmiddels uitgezet, schijven er uit gehaald, gezogen en weer opgestart, maar loste het probleem niet op.
Ik ken hem dus niet gebruiken. Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn. Ik hoop echt dat iemand me kan helpen.
-
Schakelt je NAS netjes uit (ledje knippert blauw) of anders.
Doe ook eens een moederbord test. (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/General/Why_am_I_unable_to_install_my_Synology_NAS_and_why_is_my_power_LED_is_flashing_constantly)
Of je power adapter is defect, geeft niet genoeg vermogen meer.
-
Bedank ga er mee aan de slag en meld me daarna weer.
-
Ok maar, ben ook wel benieuwd naar:
Schakelt je NAS netjes uit (ledje knippert blauw) of anders.
-
Beste Birdy,
De NAS is via LAN1 op de router aangesloten.
Het lampje op de power adapter brandt flauw groen (dus niet erg helder).
Als ik de schakelaar inschakel gaat het blauwe lampje knipperen.
Het groene LAN1 lampje knippert eveneens constant.
Ik hoor hem starten.
Hij geeft na verloop van ongeveer een minuut een piep
Het licht op de schijven gaat dan branden.
Het blauwe lampje gaat nu constant branden.
Het groene LAN1 lampje blijft echter knipperen.
Ik hoor de ventilator iets versnellen.
Het licht van de schijven gaat nu knipperen
En hij schakelt helemaal uit.
Dat uitschakelen gaat van het ene op het andere moment. Ik weet niet of dit nu netje uitgaan is of niet.
In mijn netwerk hangt ook een Denon AVR. die is er enkele dagen geleden tijdelijk tussen uit gehaald ivm een storing.
Ik weet niet of er een relatie zou kunnen zijn met die actie.
Beste Birdy, ik hoop dat de extra info kan helpen bij een diagnose.
Groet Cees
-
Die AVR heeft er niets mee te maken.
Zit toch te denken aan een defecte adapter.
-
Ik ook. Op het moment dat de harde schijven moeten opstarten zakt waarschijnlijk de spanning in elkaar van de adapter.
-
Weet niet of er nog garantie op zit, anders kun je hier nieuwe adapter bestellen (http://www.mobile-harddisk.nl/product/2777/synology-adapter-72w-2bay.html) en vragen of je deze kunt retourneren als dit het probleem hiermee niet opgelost is.
-
Beste Birdy en Hofstede,
Op de adapter brandt wel een groen lampje.
Flauw weliswaar, maar het brandt.
Zou de spanning dan toch nog te laag zijn kunnen zijn?
Cees
-
Zoals eerder aangegeven, ja.
Misschien kun je dat even doormeten?
-
Staat je nas niet in een warme ruimte ?. Of zit je nas vol met stof dat hij misschien zijn warmte niet kwijt kan ?.
-
Beste Birdy,
Inmiddels heb ik een nieuwe adapter gekocht.
Aangesloten en het probleem is niet opgelost. De NAS valt dus nog steeds uit.
Dit was dus het euvel niet. Wat zou het dan kunnen zijn?
Davey had nog een vraag of de NAS niet de warm zou kunnen worden. Dat is echter niet het geval.
De moederboard test heb ik inmiddels ook gedaan.
Bij voorbaat dank voor je reactie.
Groet Cees
-
Heb je ook al een ander stopcontact geprobeerd of stekker naar de adapter?.
-
Hoi Davey,
Ander stopcontact gebruikt, maar het probleem blijft bestaan.
Cees
-
Ik zou maar eens een Support Ticket inleggen.
Synology Ticket:
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld
Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://account.synology.com/support/register.php?lang=nld
Of via DSM (alleen versie 5 en hoger): Hoofdmenu > Support Center > Contact Support.