Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: yentl555 op 07 juli 2013, 19:04:16
-
Ik had hiervoor een DS413.
Maar later toch omgeruild voor een DS412+
Die mij tot nu toe goed bevalt.
alleen vallen mijn 2 dingen op.
*1* De HDD leds knipperen veel sneller is dit gewoon andere firmware? << dit viel mij gewoon op niet erg storend maar vond het wel grappig.
Geeft het gevoel dat hij echt 100x sneller is dan een DS413
*2* De Harde schrijf 2 , 3 ,4 knipperen soms onder zware activiteit ook oranje maar meestal groen. waarom?
Achtergrond informatie.
Bay 1 = Western Digital Green 3 TB
Bay 2 = Western Digital RED 3 TB
Bay 3 = Western Digital RED 3 TB
Bay 4 = Western Digital RED 3 TB
Heeft dit te maken met een special feature op de RED drives.
Dat als hij een lees fout vind dat hij data van een andere schrijf pakt?
heb het ook even gefilmd.
-
Hello xxxxx,
Thank you for contacting Synology Support.
I am not aware of any LED discrepancies between our different DiskStation models.
Please be advised that the LED blink rate is proportional to HDD activity.
If you are worried, I can check the Kernel logs for you and see if there's anything abnormal. Please do the following steps while reproducing the problem.
The Kernel log is a technical log file which can give us more technical information about your NAS.
To save your Kernel log (DSM3.0-1134 and above):
1. Log into DSM of your Diskstation by admin account.
2. You can see a web address that looks like http://192.168.xx.xx:5000/webman/index.cgi on the web browser.
3. Add ?diagnose=debug to the address, like http://192.168.x.xx:5000/webman/index.cgi?diagnose=debug
4. Press "Enter", then the Kernel log file can be downloaded.
5. Please send us the log file above for analysis.
Best regards,
xxxx xxxxx
Had De Debug file gestuurd.
Hello xxxxxx,
Our engineers are currently trying to reproduce the problem.
I will let you know as soon as I hear back.
Thank you for your patience!
Best regards,
xxxxxxxxxxx
Nog een email.
Hello xxxxxx,
Our engineers have identified the cause and are working on a solution.
I'll continue to keep you posted with the latest updates.
Best regards,
xxxxx xxxxxx
Ben benieuwt ^^