Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: steadye op 28 september 2011, 10:19:24
-
Even een stukje wat ik jullie niet wil onthouden. Heb inmiddels al een call uitstaan by Synology, maar heb geen hoop dat ze nog iets kunnen redden.
In mijn DS409 heb ik 4x WD 15EARS disken zitten in Raid5.
Disk2 was een aantal weken geleden al eens vastgelopen, deze was opnieuw geformateerd en het volume weer opnieuw opgebouwd, so far zo good.
Vorige Week weer disk2 vastgelopen, dus nieuwe schijf besteld.
Deze geplaatst en volume reperatie gestart. Echter tijdens dit reparatie proces is blijkbaar Disk1 ook vastgelopen.
Vervolgens synology maar eerst eens uitgezet, daarna weer opgestart maar blauwe led bleef knipperen. Uitgezet, alle schijven verwijderd en weer opgestart, DS kwam online, dus systeem nog ok. uitgezet, schijven teruggeplaatst.
En nu komt het: 3 schijven nu een system partition failure en nog 1 schijf welke normal is. Volume is natuurlijk niet bereikbaar. Repair functie niet beschikbaar.
Eerst maar uitgezet en Ticket naar Synology. Nu las ik dat de system partitie wel weer opnieuw opgebouwd kan worden, maar heb je daarmee ook weer toegang tot je Data ?
Blijf het wazig vinden en heb vertrouwen in de ds409 wel een beetje verloren.
Kan wel weer een nieuwe volume opbouwen, en meeste data wel weer restoren, echter er staat ook nog data op wat ook mooi zou zijn als ik daar nog wat kan doen.
Iemand nog suggesties, zal in ieder geval bericht van Synology afwachten.
-
Update: Synology gaat proberen Remote nog iets te redden :) . Ga vanavond even wat poorten openzetten.
-
Klasse service van Synology, vanmorgen al een mailtje dat mijn data weer bereikbaar moet zijn.
Snel even wat backuppen en dan de system files er weer opnieuw op.
Saved by Synology THX>>>
-
Dat hebben ze snel gedaan dan!
Waarom geven ze geen handleiding uit voor deze truc?
Scheelt ze misschien een hoop werk?
-
Dat hebben ze snel gedaan dan!
Waarom geven ze geen handleiding uit voor deze truc?
Scheelt ze misschien een hoop werk?
't is een knap complexe truuk die Synology met liefde voor klanten uitvoert. Ik heb hem wel ergens in de documenten staan, maar ik waag me er niet aan.
-
Dat bedankt ik me later ook.
Wie weet verknal je het dan juist nog wel terwijl het daarvoor nog te redden was.
Maar aangezien we het toch regelmatig lezen op het forum lijkt het mij dat de heren in Taiwan weinig nachtrust krijgen :mrgreen: