Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: Tjebbe op 23 februari 2024, 13:03:16
-
Mijn DS220+ gaat niet meer aan. De machine is 'dood'. Dit na een fikse stroomstoring in huis.
Nu bestelde ik zojuist een nieuwe. Ik lees echter de volgend waarschuwing in de gebruiksaanwijzing: "als u een schijf installeert die gegevens bevat, formatteert het systeem de schijf en worden alle gegevens gewist. Maak voor de installatie een back-up van belangrijke gegevens".
Kan iemand mij adviseren hoe ik de data (in raid) kan redden?
-
Je kunt de HD's migreren (https://kb.synology.com/nl-nl/DSM/tutorial/How_to_migrate_between_Synology_NAS_DSM_6_0_and_later) naar de nieuwe DS, tenzij die HD's ook defect zijn gegeaan maar, dat merk je vanzelf.
-
Heb je geen garantie meer. Mijn 2415+ had 5 jaar.
-
Nee, geen garantie meer.
-
Overigens, misschien is de stroomadapter wel defect geraakt, je zou er even eentje kunnen lenen of hier eentje kopen (https://www.truebase.nl/product/174780/synology-adapter-60w-1)
-
Bij een stroomstoring lijkt mij ook dat de adapter de eerste klap krijgt.
-
Dank voor alle reacties. Vanmiddag wordt m'n nieuw nass geleverd. Met adapter. Later vandaag hoop ik een update te geven. Mocht het niet de adapter zijn, hoe ga ik om met die waarschuwing? Kan ik de oude schijven plaatsen zonder dat ze geformatteerd worden?
-
Het blijkt inderdaad de adapter. Nu is er iets apart aan de hand: Sonos vindt zijn muziekbibliotheek teug en kan de nummers afspelen. Echter ik weet mijn gebruikersnaam niet meer en wachtwoord ook niet. Dus ik reset door 4 seconden op de resetknop te drukken. Sonos werkt daarna ook nog echter in mijn netwerk niet zichtbaar. Via find.synology.com ook niet en ook niet vindbaar op de synology. assistant.
Weet iemand hoe ik de nas weer via PC bereiken kan?