Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: fcu4 op 16 december 2017, 13:00:31
-
Zat gisteren een film te kijken, die ik streamde van me nas, toen de film ineens vastliep.
Na reboot mediaspeler, was me nas niet meer te benaderen, bleek dat lampje hd1 niet meer brande ook niet na reboot van de nas.
Heb toen de harddisk in de vrije bay hd2 gestoken toen werkte alles wel weer gewoon. (nog 1 keer geprobeerd in de bay 1 maar daar doet hij niks.
Nas en harddisk zijn nog geen jaar oud.
Kan iemand mij vertellen wat of ik nog wat kan proberen of dat hij gewoon defect is.
(Daar ik er zelf niet zo heel veel verstand van heb)
Rene
-
Heb toen de harddisk in de vrije bay hd2 gestoken
Eerst even wat meer duidelijkheid, draai je SHR/RAID1 of heb je 2 aparte volumes of heb je 1 volume met 1 HD.
-
Volgens mij 1 volume en 1 Hd
Stuur screenshot mee
-
Ok, dus Bay2 is inderdaad leeg dan.
Dus je enige HD werkt niet in Bay1 maar, werkt wel in Bay2.
Misschien nog even een moederbord test (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/General/Why_am_I_unable_to_install_my_Synology_NAS_and_why_is_my_power_LED_is_flashing_constantly) doen.
Blijkt dit goed te verlopen dan zou het dus kunnen dat Bay1 defect is geraakt.
-
Klopt
Oke dan ga ik morgen even de moederbord test doen.
Bedankt
-
Heb moederbord test gedaan geen probleem.
Andere schijf in bay 1 gedaan, groene lampje blijft uit.
En op web assistent de melding "Geen harde schijf gevonden op DS216play"
Wat kan ik nu het beste doen, contact opnemen met Synology of waar ik deze nas gekocht heb.
Heb deze nas vandaag precies 4 maanden :x
-
Waar je de NAS hebt gekocht.
Garantie geval.
-
Ik zou contact opnemen met leverancier.
-
Oke bedankt, morgen gelijk even doen.
-
Update
Ik krijg morgen een nieuwe nas opgestuurd, het word alleen de ds218play.
Nu zit ik me net te bedenken of ik wel gewoon de schijf kan insteken zonder deze nu te moeten formatteren.
(staan nog belangrijke zaken op)
-
2.2 Migratie tussen verschillende Synology NAS-modellen (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/General/How_to_migrate_between_Synology_NAS_DSM_5_0_and_later#t2.2)
-
Thanks
-
Lees dat bij migreren je beide nassen nodig hebt, maar heb de mijne opgestuurd voor reparatie.
Is er nog een andere manier.