Auteur Topic: DS213 Storage Pool 1 crashed  (gelezen 385 keer)

Offline MTX123

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 19
  • -Ontvangen: 3
  • Berichten: 113
DS213 Storage Pool 1 crashed
« Gepost op: 11 juni 2022, 04:02:57 »
Vorige week ontdekte ik dat disk 2 van mijn DS213 niet meer te benaderen was, en in Storage Manager de status "crashed" gaf.
Dus een nieuwe disk besteld, en deze er gisteren in gezet. Daarna "repair" opgestart.
Helaas was er vannacht een stroomstoring in de wijk.
Dus vanochtend de status bekeken, en wat blijkt tot mijn grote schrik.. Nu heeft disk 1 ook de status "crashed",
en Storage Pool 1 ook !
Echter ik kon wel inloggen op de DS213 en via Filemanager zijn, voor zover ik kan zien, ook alle files benaderbaar.

Via google vond ik
https://kb.synology.com/en-ca/DSM/help/DSM/StorageManager/storage_pool_repair?version=7
Maar daar gaat men ervan uit dan er minimaal 1 disk niet gecrashed is..

Wat is de beste aanpak nu ?
Ik kan via LAN wel de nodige datafiles redden, door ze naar de HD van mijn PC te kopiëren.
Maar ga ik dan niet allerlei systemfiles missen later (als ik uitgezocht heb hoe ik die data backup weer op de NAS krijg) ?



Offline MTX123

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 19
  • -Ontvangen: 3
  • Berichten: 113
Re: DS213 Storage Pool 1 crashed
« Reactie #1 Gepost op: 13 juni 2022, 11:40:21 »
Nog geen reaktie via het forum, intussen wel van de Synology helpdesk:


Thank you for contacting Synology support.

After reviewing the log, storage pool 1 crashed because drive 1 kicked out of the array while the repairing process hasn't finished exceeding the faulty drive tolerance. Since Volume 1 is still be mounted in a Read-Only status, please follow the instructions below to back up all your data and restore the storage space:

1. Backup data as soon as possible.

    Please manually download the files from File Station or copy files through the SMB protocol (Windows or Mac).
    Don't try to repair or do any further operation on the drives or reboot the NAS.

2. Once the backup is done, please remove the crashed Volume and its Storage Pool altogether.

3. Perform the S.M.A.R.T Extended Test(more details) on both drives on the NAS and check the outcome to see if you need to replace them.

4. Please create a new storage pool and volume with healthy drives, and restore all the backup data. You’ll be able to use it normally afterward. As for the license of Surveillance, please re-add the license based on the License keys would be fine(Tutorial).

To avoid a similar issue in the future, please follow the instruction to prevent volumes from crashing.

Hope this helps and please let us know if further assistance is needed.

Best Regards,

Technical Support


 

Hulp gevraagd voor DS213+

Gestart door Kees1965Board Synology DSM algemeen

Reacties: 18
Gelezen: 5254
Laatste bericht 06 augustus 2014, 14:13:53
door Kees1965
DS213+ Werkt plots niet meer

Gestart door NYCrusherBoard NAS hardware vragen

Reacties: 10
Gelezen: 3636
Laatste bericht 31 juli 2015, 16:00:50
door Erwin1
WD TV Live (2e generatie) krijgt DS213+ niet terug wakker!

Gestart door Gent32mBoard NAS hardware vragen

Reacties: 1
Gelezen: 1864
Laatste bericht 15 januari 2013, 22:05:18
door cyrus1977
DS213 reageert niet meer

Gestart door awensveenBoard NAS hardware vragen

Reacties: 8
Gelezen: 1589
Laatste bericht 09 mei 2017, 23:28:51
door awensveen
DS213 NAS alleen 'direct' te benaderen

Gestart door angeliqueBoard Windows

Reacties: 12
Gelezen: 2537
Laatste bericht 17 augustus 2020, 10:31:21
door angelique