Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: wimmel op 16 april 2015, 01:02:56
-
Hallo allemaal
Vandaag zet ik mijn computer op en wou ik verbinding maken met mijn nas via windows verkenner. Ik kreeg de volgende foutmelding:
'An error occured while reconnecting to ... Microsoft Windows Network: The network path was not found. This connection has not been restored.'
Ook als ik via het web verbinding wil maken met de synology lukt dit niet meer. Supervreemd want eerder heb ik hier nooit problemen mee ondervonden!
Ondertussen heb ik Synology Assistant geopend en daarin krijg ik te zien dat de synology geen IP-adres heeft, de IP-status op manual staat en de status: de verbinding is mislukt.
Zelf heb ik weinig ervaring met netwerken en heb ik getracht om op internet naar mogelijke oplossingen te zoeken, maar ik kom er echt niet uit.
Het probleem is dat ik allerlei schooldocumenten op de NAS heb bewaard en ik kan ze momenteel niet raadplegen. Kan ik een harde schijf uit mijn NAS nemen en gewoon via een extern slot aansluiten op mijn pc?
Alvast bedankt voor de hulp!
-
Je NAS heeft dus een vast IP-adres dus, moet bereikbaar zijn.
Het zou de UTP kabel kunnen zijn of de poort waarop je NAS is aangesloten.
Probeer een andere UTP kabel en/of andere poort op de switch of router.
Noodgreep, omdat je haast hebt: Hang anders je NAS direct aan je PC met UTP en zorg dat je PC ook een vast adres heeft, probeer dan nog eens.
-
Als hij volgens de SA geen ip-adres heeft en hij staat op manual(niet DHCP dus) dan is er iets fout in de netwerk setting.
Ik zou een enkelvoudige reset doen om de netwerkinstellingen te resetten.
Daarna staat hij weer op DHCP en krijgt hij een ipadres van de dhcp server.
Vervolgens kun je hem weer op manual zetten en hem zelf een ipadres geven.
Zorg er wel voor dat dat ipadres niet in de range van de dhcp server zit, want dat zou er nu wel eens gebeurd kunnen zijn.
Als je hem manual een ipadres geeft dat al in het lan aanwezig is, zou je NAS best wel eens kunnen weigeren dat ipadres aan te nemen.
Hier de link hoe je moet resetten. Kies wel de eerste methode, de tweede is voor het opnieuw opzetten van DSM en dat is niet nodig.
https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/tutorials/493
-
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de netwerkkabel getest en die werkt perfect, daar zou het dus niet aan mogen liggen.
Vervolgens heb ik een enkelvoudige reset gedaan, maar nu wordt de NAS door Synology Assistant ook niet meer gevonden. Ai ai ai... :-(
-
Laat Synology Assistant een paar keer zoeken, het wil gebeuren dat de NAS niet in 1 of 2 keer gevonden wordt n.l.
-
Super, het werkt weer! Heel erg bedankt Birdy en Ben(V), jullie hebben me super verder geholpen!
-
Toppie. ;D