Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: smitec op 13 juni 2017, 10:41:18
-
Ik heb een probleem met mijn DS212J (2x 2TB seagate schijven), heeft altijd goed gewerkt, tot week geleden.
NAS was niet meer benaderbaar via netwerk.
Ik heb met Assistent geprobeerd om DSM te installeren, dit lukt tot wegschrijven configuratie, dan krijg ik een melding dat er timeouts opgetreden zijn en ik via telnet moet kijken wat er mis is (de nas is dan ook niet meer te zien via assistent).
wat ik heb ik gedaan :
- hardware test zonder disks, geeft stabiele blauwe led, moederbord dus goed.
- her-installatie met 2 disken, faalt bij stap 5 wegschrijven config.
(led blauw = stabiel, disk 2 = oranje, disk 1 = groen, status= oranje knipper)
- installatie met 1 disk (nr1), idem als vorige, faalt bij stap 5.
- installatie op disk 2 heb ik nog niet gedaan, omdat ik niet weet of dit werkt(?)
- als ik schijf 1 aan mn pc hang en met een tool uitlees dat ext4 kan lezen, krijg ik de melding dat er data is, maar deze repareert moet worden. (dit verder niet gedaan).
ik vergeet te melden, dat na installatie fout in stap 5, nas niet meer te zien is in Assistent, maar op dat moment ook niet benaderbaar is via putty/telnet.
Wat is het slimste om te doen? ik had het idee dat het volume gerepareerd moet kunnen worden, maar kan niet goed vinden hoe ik dat via putty het beste kan doen.
iemand advies?
gr,
Chris