Auteur Topic: DS211j na update DSM 4.0-2228 onvindbaar met DSA in Windows7  (gelezen 7762 keer)

Offline skunkworld

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 5
DS211j na update DSM 4.0-2228 onvindbaar met DSA in Windows7
« Gepost op: 11 juni 2012, 22:19:40 »
Beste gebruikers van het forum.

Ik heb, net als meer gebruikers, problemen met de herkenning van een DS211j door Windows 7 met behulp van Synology Assistant.

Ter lering en vermaak voeg ik hier de hoogstaande ondersteuning van Synology bij om niet mijn verhaal nogmaals tot in detail uit te leggen...... :evil:

Ik ga er van uit dat jullie Engels voldoende is om het hele verhaal te kunnen volgen  :) .
De antwoorden die ik ontvang naar aanleiding van de ingediende ticket raken kant nog wal en gezien de antwoorden lijkt het erop dat inhoudelijk de mails niet gelezen of begrepen worden.......  :(  Continu worden "oplossingen" aangedragen waarvan ik al (uitgebreid) verslag heb gedaan.

Wie op dit forum kan nog met een werkend idee komen, want als dit de kwaliteit is van de technische ondersteuning van Synology, dan wordt dit definitief afscheid nemen van mijn Synology NAS!

Integraal afschrift van de afhandeling van de ticket: [22-5-2012]
(persoonsgegevens gewist)

Geachte klant,

Synology heeft uw bericht ontvangen. Wij nemen zo vlug mogelijk opnieuw contact met u op. Met dank voor uw geduld.

Hieronder vindt u een kopie van het bericht dat wij van u hebben ontvangen.
Problem Explanation:    Trouble started with Synology Assistant on my Win7 PC lost contact with my DS211j after updating the DS to 4.0-2228 (after a flawless working period of over 8 month, even with the DSM 4.0 bèta version)
My PC still could find the network maps and DSM functions normal via webbrowser. Installing the updated Assistant 4.0-2216 didn't do the trick.
After a full reset from within DSM 4.0-2228 the DS did not reboot properly. I'm left with a DS with the power led steady blue, both HDD leds steady green, the LAN led steady green end the status led blinking orange........
I have already wiped all partitions on both disks in order to make a clean install, but wit an Assistant not able to (re)connect to the DS211j I'm left completly in the dark and run out of options. PLEASE HELP!

Problem Reproduce Steps:    

Followed steps:
1. update DSM from 4.0-2219 to 4.0-2228
2. update SA from 3.2-1920 to 4.0-2216 (still no DS found)
3. reset router (Sitecom WLR-4000) to factory default to restore DHCP settings (DS on DHCP, but was assigned a fixed IP adres by the router)
4. install SA 4.0-2216 on Ubuntu 12.04 LTS (no DS found)
5. With DSM via webbrowser checked the S.M.A.R.T. status of both disks of the DS. (status both normal)
6. Turned off router firewall (no DS found)
7. Uninstall GData internetsecurity in case the firewall should be the problem (not expected because with Ubuntu also no DS found!)
8. Turned firewall in DSM off. (still no DS found)
9. Put the IP of DS in the DMZ of the router's firewall (no DS found either......)
10. Back to DSM via webbrowser and started a reset.
(second option: format hard and restore factory default)
11. After reset the DS dit not reboot as expected and end of story.....
12. Status led keeps blinking orange, SA still unable to find DS and no contact possible by the webbrowser over IP. (When looking in the router the DS is assigned with a IP adres and ping works without a problem.....)

Product Information/Question    Personal Information
Product:    DS211j    
Type of Customer:    Eindgebruiker
Product Version:    DSM 4.0-2228    
Company Name:    
Product Serial Number:    AAHCN04928    
Full Name:    (gewist)
Type of Usage:    Voor persoonlijk gebruik    
Job Title:    
Hard Drive Model:    2x WD20EARS    
E-mail:    (gewist)
Printer Model:       
Address:    
Language:    English, Nederlands,    
Location:    Europe & Russia / Netherlands
Client Operating System:    Windows 7, Ubunt 12.04 LTS    Telephone:    (gewist)
LAN Setting:    DHCP    
Fax:    
Type of Message:    Technische support gevraagd

1e reactie support Synology; [23-5-2012]

Dear Sir/Madam:

Thanks for your inquiry.

From your explanation, we've known that you format the disks and this is why the status LED was lighting in
orange color. To narrow your problem, please make the DS connect to your PC directly with a wired cable.
After that, please reconnect to the DS via Assistant again to see if the issue consist or not.

If you could connect the DS according to the steps above, it's probably the problem of your router.
Please check the port which connected to the DSM (the default port is 5000).
We'll recommend you to refer the guide like below:

1.If you want to access your NAS via internet, here are some setup for you:
http://www.synology.com/tutorials/how_t ... p?lang=enu

2.About router port forwarding, maybe you can refer these:
http://forum.synology.com/wiki/index.ph ... e_Internet
http://portforward.com/english/routers/ ... rindex.htm

Please feel free to contact us again if you have further questions or suggestions.

Best Regards
(naam helpdesk medewerker)

1e reactie van mijn kant; [23-5-2012]

Dear Sir/Madam,

Thanks for the first reaction on the support request.

The solution to connect direct to the PC I did forget to mention, didn't en does not work. I've tried both standard UTP cable and a  cross-linked UTP cable. No diskstation found in the network.
I have further switched routers for my old Cisco router and this didn't helped either.

Settings while using Synology Assistant:
- Firewall turned off.
- Virus scanner turned off.

See the attachment of a screen-print with the result of Diskstation Assistant  search.

I've searched Google, read the whole Dutch and English forum, but without any solution.
(Also the on the forum suggested options of rebooting without disks or replacing the disk for a spare one did not help in my case)

What's bothering me the most is that all this trouble has started right after the DSM update....
Before the update all things went smoothly. Internet access with File Station, Photo Station and FTP gave no problem whatsoever.
I've a strong gut feeling that it all has to do with the DSM update and that Synology have to come up with a working solution.  
Again, what can I do. Please help.

Best regards,

A.van Dijk

2e reactie support Synology;[28-5-2012]

Dear Sir/Madam:

Thanks for your feedback and sorry late response.

May I know that the Assistant the you are using is the latest version?
Could you please install the latest version and try it again?
http://ukdl.synology.com/download/ds/DS ... t_2216.zip
Besides, are you sure that the anti-virus software or firewall doesn't deny the Assistant to access the DS?
Have you check the port 9999,9998,9997 were opened for the Assistant?

In the problem still consist, please remove all disks from your DS and connect it to see if the Assistant can find the DS or not? If it could find the DS, it's probably the issue of your disks, we'll recommend you to exam the disks first by putting them in a normal PC with the tools below:

HDD Examination:

[Samsung HDD: ES-tool]
http://www.samsung.com/global/business/ ... _Tool.html
[WD HDD: Lifeguard]
http://support.wdc.com/product/download.asp?level1=6
[Seagate HDD: Seatool]
http://www.seagate.com/www/en-us/suppor ... s/seatools
[Hitachi HDD: Drive Fitness Test]
http://www.hitachigst.com/support/downloads/

Please feel free to contact us again if you have further questions or suggestions.

Best Regards
(naam helpdesk medewerker)

2e reactie van mijn kant;[9-6-2012]

Dear Sir/Madam,

As before already explained, I'm using all the latest versions of DSM and DS Assistant and the disks are both in perfect shape (formatted and tested on a different computer outside the DS).
A couple of days ago I've taken the time and succeeded to regain access to my DS211j by using the DSA with Ubuntu Linux on my laptop.
DSM is finally reinstalled on my DS211j and can be seen and is accessible by its IP address over the LAN network. Access over the internet (also with DDNS) is possible again . No blinking blue lights any more!

What freaks me out is the fact that DSA under Windows 7 is still not working. The Photo Upload app is able to make contact with my DS, but only by manual set-up. Nothing else works. (on the other hand this indicates that my LAN settings are right).
The DS is assigned a fixed IP address by my router outside the DHCP pool. The DS is on DHCP. The firewall in DS and router is turned on. (Works completely flawless with the use of DSA on Ubuntu Linux and a Mac book pro)

Under Windows 7 I tried all kinds of settings. Even without any firewall or virus scanner installed (G Data) DSA refuses to  detect the DS211j. (In the Windows Explorer the DS211j appears and becomes accessible after a couple of minutes under network after a reboot as usual)
I've still no clue what the problem can cause. Even the trick of assigning a new IP address to the DS, as suggested on the forum, did not work for me.  It seems the problems exclusively exists under Windows 7, because working with DSA under all other OS works fine.

If Synology can give me any working solution I will be a happy person. A beta test will be also all right ;)

Best Regards
A.van Dijk

3e reactie support Synology; [11-6-2012]

Dear Sir/Madam:

Thanks for your feedback.

It could be the unknown issue about your Win7 PC, actually, the Synology Assistant are working well with our WIn7 PC both on the situation about router forwarding or connecting to the NAS directly. Please recheck your
Win 7 PC and try it again after removing the anti-virus application and closing the firewall in Win7 PC.


Please feel free to contact us again if you have further questions or suggestions.

Best Regards
(naam helpdesk medewerker)

Ik hoop dat je als lezer er van hebt genoten. Ik denk duidelijke informatie en uitleg van het  probleem. Nu alleen nog een oplossing.
Zelf kan ik er alleen maar om lachen als een boer met kiespijn  :?

Alle hulp is mij welkom, dus voor iedere reactie alvast mijn hartelijke dank!

A. van Dijk

Offline raptile

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 66
  • -Ontvangen: 131
  • Berichten: 1.263
Re: DS211j na update DSM 4.0-2228 onvindbaar met DSA in Wind
« Reactie #1 Gepost op: 11 juni 2012, 23:12:03 »
Allereerst,
Welkom op het forum!

Erg vervelend om te lezen dat je vrijwel alles hebt gedaan om het probleem opgelost te krijgen.

Volgens mij hebben ze je mail wel gelezen, maar begrijpend lezen is ook een vak :-)
(kost mij ook vaak enorm veel moeite, maar meestal gaat het wel (redelijk)goed  :mrgreen: :( )

De medewerkers van Synology antwoorden op zich wel met redelijke antwoorden alleen blijken ze wat info gemist te hebben in je mailtje of waren deze info vergeten toen ze je mail beantwoorden.

Ik begrijp dat dit enorm frustrerend is.

Ik heb een aantal vragen:
- Mag ik vragen of je meerdere computers tot je beschikking hebt?
- Heb je misschien MS Essentials geinstalleerd staan?
  (Ik lees dat je, je virus scanner en firewall uit hebt gezet)
- Weet je 100% zeker dat je niet nog een andere virus scanner en firewall geïnstalleerd hebt?
- Indien je naast de standaard firewall van windows nog andere beveiligings software geïnstalleerd
   hebt, heb je deze ipv uitgezet ook al eens helemaal van je systeem verwijderd?
  (sommige firewall's en virus scanners blijven heel vervelend toch nog gedeeltelijk draaien,
   ook al heb je ze disabled)
- Ik weet niet over welk protocol DS Assist loopt, maar heb je, je tcp/ip stack al eens opnieuw
  ingesteld? (Disable je LAN verbinding, en typ het volgende commando in, in de command prompt:
  netsh int ip reset resetlog.txt en enable je LAN verbinding weer.
- Zie je, je NAS wel bij je netwerk omgeving of is je NAS slechts op IP adres bereikbaar?
- Heeft je NAS dezelfde werkgroep als je Windows machine?
- Heb je, je NAS al handmatig een ander (niet via DHCP) ip adres gegeven, je PC een ander ip
  gegeven en deze direct met elkaar verbonden?
  (Ik lees dat je zowel een standaard als een crossed kabel hebt gebruikt, maar niet of je dit ook
  met andere ip adressen hebt geprobeerd)

Ik hoop dat we het probleem kunnen tackelen.
If UNIX isn\'t the solution, you\'ve got the wrong problem...

Is RAID hetzelfde als een backup?

Heeft het antwoord van een gebruiker je geholpen met het oplossen van je probleem?
Geef hem/haar een bedankje door op de bedankt knop te drukken!

Offline skunkworld

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 5
Re: DS211j na update DSM 4.0-2228 onvindbaar met DSA in Wind
« Reactie #2 Gepost op: 13 juni 2012, 23:33:54 »
Bedankt voor de reactie.

Ik zal even puntsgewijs de gestelde vragen antwoorden;
- Ik heb de beschikking over een laptop met Ubuntu 12.04 LTS. Mb.v. deze computer heb ik diskmanager weer kunnen installeren met DSA en de in mijn Win7 bak (m.b.v. Partition Magic)leeg gemaakte schijven opnieuw kunnen formateren voor een schone instalatie.
- Ik heb geen MS Essentials geïnstalleerd en tijdens alle pogingen ook GData Internetsecurity 2012 even volledig gedeïnstalleerd (incl. achterblijvende registersleutel handmatig verwijderd)
- Geen overige firewall software geïnstalleerd dan GData (zie ook boven) en Windows firewall staat uit.
- tcp/ip stack heb ik nog niet opnieuw ingesteld. (Nooit aan gedacht, dus ga ik zo proberen!)
- NAS is, na de herinstallatie, weer zichtbaar in de netwerkomgeving.
- NAS zit in de zelfde werkgroep als de Win7 PC en de Linux bak.
- NAS en PC beiden al een handmatig IP adres gegeven en direct met elkaar verbonden (zowel bij standaard als crossed kabel niet zichtbaar) Probeer ik dit bij de Linux bak, dan is de NAS gelijk zichtbaar als ik de standaard UTP kabel gebruik en bij gebruik van een crossed kabel verdwenen. (Lijkt mij dat een crossed kabel dus niet werkt)

Ik zal nu eerst even je instructie opvolgen om de tcp/ip stack even te gaan wissen.
Het resultaat zal ik melden hier in het forum.

Anco.

Offline skunkworld

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 5
Re: DS211j na update DSM 4.0-2228 onvindbaar met DSA in Wind
« Reactie #3 Gepost op: 14 juni 2012, 00:02:59 »
UPDATE:

De tcp/ip stack heb ik gereset. DSA kan de NAS nog steeds niet vinden  :roll:
Nog wel even het vermelden waard is dat Photo Uploader voor en na de reset van de tcp/ip stack gewoon verbinding kan maken, maar alleen na een Manuel setup van het ip adres. Automatisch zoeken geeft een foutmelding.
De Resource monitor laat alleen consequent weten geen verbinding te kunnen maken. Ook hier wordt de NAS alleen "gezien" na het toevoegen van de NAS via Manuel setup, want automatisch zoeken werkt net als bij Photo Uploader niet.

Anco.

Offline raptile

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 66
  • -Ontvangen: 131
  • Berichten: 1.263
Re: DS211j na update DSM 4.0-2228 onvindbaar met DSA in Wind
« Reactie #4 Gepost op: 14 juni 2012, 21:06:04 »
Citaat van: "skunkworld"
UPDATE:

De tcp/ip stack heb ik gereset. DSA kan de NAS nog steeds niet vinden  :roll:
Nog wel even het vermelden waard is dat Photo Uploader voor en na de reset van de tcp/ip stack gewoon verbinding kan maken, maar alleen na een Manuel setup van het ip adres. Automatisch zoeken geeft een foutmelding.
De Resource monitor laat alleen consequent weten geen verbinding te kunnen maken. Ook hier wordt de NAS alleen "gezien" na het toevoegen van de NAS via Manuel setup, want automatisch zoeken werkt net als bij Photo Uploader niet.

Anco.

Het klinkt echt heel vreemd.
Ken je iemand met een windows laptop die je op je netwerk kunt testen?
If UNIX isn\'t the solution, you\'ve got the wrong problem...

Is RAID hetzelfde als een backup?

Heeft het antwoord van een gebruiker je geholpen met het oplossen van je probleem?
Geef hem/haar een bedankje door op de bedankt knop te drukken!

Offline skunkworld

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 5
Re: DS211j na update DSM 4.0-2228 onvindbaar met DSA in Wind
« Reactie #5 Gepost op: 14 juni 2012, 23:06:24 »
Niet aan gedacht. Ik heb ook een Windows 7 Prof laptop zelf tot mijn beschikking.
Is voor mij gereedschap dus zit ik er niet mee te kloten. Zo'n ding schop je na werktijd zo snel mogelijk in de hoek  :D

Heb dat ding even in het netwerk gehangen en DSA 4.0-2216 geïnstalleerd.
Op de laptop staat Symantec AV en standaard Windows firewall aan.
Guess what..... DSA vind de NAS probleemloos en alle functies van DSA werken naar behoren.

De NAS kan dus weggestreept worden van de lijst met mogelijke oorzaken.
Ik denk dat het probleem in de eigen Windows bak gezocht moet gaan worden!

Nog ideeën ?? (Bij voorkeur uit de categorie briljant   :idea:  )

Offline raptile

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 66
  • -Ontvangen: 131
  • Berichten: 1.263
Re: DS211j na update DSM 4.0-2228 onvindbaar met DSA in Wind
« Reactie #6 Gepost op: 15 juni 2012, 01:05:16 »
Herinstalleer je netwerk kaart.
Je zal dan ook weer opnieuw aan meoten geven of je op een thuisnetwerk zit of niet.
Daarmee zullen de netwerk componenten van windows ook opnieuw geinitialiseerd worden.
Als het dan nog niet werkt kun je naar je network en sharing center gaan van windows en daar klikken aan de linker kant op changed advanced sharing settings.
Daar zou je e.e.a. aan kunnen passen qua sharing opties en het scannen van het netwerk.
En zo zijn er dacht ik nog een paar plekken waar je e.e.a. aan kan passen maar weet ze 1,2,3 niet waar deze zich bevinden.

Probeer bovenstaande eerst maar eens :-)
If UNIX isn\'t the solution, you\'ve got the wrong problem...

Is RAID hetzelfde als een backup?

Heeft het antwoord van een gebruiker je geholpen met het oplossen van je probleem?
Geef hem/haar een bedankje door op de bedankt knop te drukken!

Offline skunkworld

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 5
Re: DS211j na update DSM 4.0-2228 onvindbaar met DSA in Wind
« Reactie #7 Gepost op: 09 juli 2012, 22:03:24 »
Korte update van probleem.

Situatie is niet gewijzigd. Heb de moed met mijn Windows bak opgegeven.
De DS werkt tenminste weer normaal en het beheer doe ik nu gewoon vanuit de webinterfase.
DSA werk onder Ubuntu probleemloos, dus gebruik ik dat nu meer.
(Heeft als bijkomend voordeel dat ik nu al redelijk bekend ben geraakt met de nieuwe 12.04 LTS versie  :D )

In ieder geval wil ik de beheerders van dit forum bedanken voor de technische ondersteuning.
Geen directe oplossing voor het probleem, maar wel weer een DS in de lucht gekregen.
't Is en blijft natuurlijk behelpen met Windows  :lol: .


 

DS211J in bestaand draadloos netwerk plaatsen

Gestart door benabsBoard Aankoopadvies

Reacties: 4
Gelezen: 3456
Laatste bericht 23 mei 2011, 11:13:54
door wizjos
DS211j Inlog probleem: Aangezien de coderingssleutel ongeldig is.....

Gestart door bergensBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 8
Gelezen: 3141
Laatste bericht 24 januari 2021, 21:38:19
door Birdy
Hoe krijg ik mappen weg mijn root directory (DS211J)

Gestart door adam1411Board Linux

Reacties: 0
Gelezen: 3479
Laatste bericht 01 oktober 2011, 19:36:32
door adam1411
DLNA probleem DS211j en Samsung Smart TV

Gestart door cyberkeBoard Overige software

Reacties: 3
Gelezen: 4285
Laatste bericht 16 december 2012, 15:36:40
door cyberke
Wat is wijsheid, DS211j

Gestart door eriks1805Board NAS hardware vragen

Reacties: 2
Gelezen: 1356
Laatste bericht 12 augustus 2014, 10:32:09
door Birdy