Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: zzzzpiedie op 08 november 2012, 19:09:43
-
Vandaag ben ik mijn gekregen ds211j aan het installeren zonder succes helaas. Synology assistant vindt het apparaat meteen maar de installatie gaat fout wanneer de software geïnstalleerd moet worden. Bij stap 4 DSM installeren krijg ik een serverfout met foutcode 26.
Ik heb al uitvoerig gezocht op dit forum maar kan geen goede oplossing vinden. Rechtstreeks aansluiten aan mijn laptop geeft dezelfde melding.
Wat kan ik nog proberen?
P.S. Vandaag heb ik de nieuwste software gedownload dus daar moet het niet aan liggen. Ik heb Windows 7.
-
Heb je de goeie firmware gedownload van dr ds211j en niet per ongeluk de 211+ ofz check het even
-
Jazeker...DSM_DS211j_2647.pat
-
iemand nog een suggestie?
-
is het DSM_DS211j_2647.pat bestand niet corrupt ?
-
Ik heb het van de synology site gedownload 2 keer over op verschillende computers dus ik verwacht van niet. Hoe kan ik dat controleren?
-
heb je misschien een firewall of iets dergelijks dat je tegen werkt ?
probeer je hem wel via het bedrade netwerk te installeren of draadloos?
evt kan ik mee kijken via teamviewer
-
Via het bedrade netwerk. Ik heb wel teamviewer maar kan pas voor het eerst a.s. woensdagavond of donderdag en vrijdag volgende week.
Bedankt voor je hulp.
-
Net nog weer eens geprobeerd. De installatie loopt de stappen netwerk detecteren en formatteren prima af maar stopt bij de installatie van DSM.
Heb je een pm gestuurd Tjonge.
Gebruik windows 7 en heb ook maar eens gekeken of de schijven er wel goed in zitten maar dat kan niet fout zijn lijkt me als het formatteren goed gaat.
Poort 23 staat volgens mij open voor zover ik dat deel goed begrepen heb maar het lijkt ergens anders op dit forum ook weer niet zoveel uit te maken.
Ik wacht op verdere hulp van Tjonge maar als iemand anders nog een tip heeft ondertussen probeer ik dat graag uit.
Wederom bedankt!
-
Poort 23 is alleen nodig indien je een ticket aanmaakt bij Synology en zij willen van buitenaf in je NAS kijken.
Voor de installatie is het dus niet nodig.
Wat de reden is dat DSM niet wil installeren is de grote vraag.
-
Weet niet of dit zal helpen maar rechter klik es op het pat bestand. Soms blokkeert windows bestanden die gedownload zijn en wanneer je ze uitvoert kan dat een probleem geven. Rechter klik en dan kan je eventueel blokkering opheffen voor dat bestand. Missch helpt het, misschien niet
-
Spiet, Robert bedankt voor jullie reacties.
Zojuist heb ik m.b.v. Tjonge geprobeerd de installatie te voltooien maar helaas het is niet gelukt. Hij heeft o.a. ook gedaan wat je aangeeft Robert. Wanneer DSM geinstalleerd wordt stopt de installatie nog steeds na 4%.
Tjonge heeft voorgesteld om de schijven te verwisselen wat ik zojuist heb gedaan maar dit biedt ook geen oplossing.
Ik heb hem gekregen van een collega die hem eigenlijk nooit gebruikt heeft. Het systeem is 2 jaar oud en geleverd met 2x 1TB Hitachi schijven. Kunnen de schijven stuk gaan als ze niet gebruikt worden?
-
je zou nog kunnen kijken , of de schijven wel compatibel zijn met de ds211
-
Schijven kunnen altijd defect raken.
Heb je misschien een andere schijf die je even kan testen?
Van deze schijven met behulp van een pc de partitie verwijderen en opnieuw proberen.
-
Als je een andere schijf kunt plaatsen en het lukt dan ligt het aan de oude schijven, zoniet is het iets aan de nas of alsook aan het download bestand.
-
Bedankt allen. De gouden tip is gekomen van Tjonge. Hij heeft me geadviseerd een oude versie, bijv. 3.2 te installeren. Dit is perfect gelukt. Op dit moment probeer ik te updaten naar de nieuwste versie. Hopelijk lukt het.
-
Na update gaat het toch weer fout. De softwaren lijkt goed geinstalleerd maar ik krijg geen verbinding:
Oeps! Google Chrome kan geen verbinding maken met 192.168.1.14:5000
Wat nu te doen?
-
Herstel. Diskstation opnieuw gestart en nu doet alles prima.
Thx. voor de hulp allen en speciale dank naar Tjonge!
Case closed! :D :D :D :D :D :D
-
Je Diskstation heeft dus een nieuw ip-adres van je router gekregen en probleem is opgelost mooi zo scheelt je weer een RMA opdracht bij de winkel :D