Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: h.hoogerwerf68@gmail.com op 24 augustus 2016, 17:32:34
-
Hallo,
Ik heb een DS 411+II met 4 schijven van 2 TB.
Omdat er verbouwd werd, heb ik de DS uit gezet zodat deze niet onverwachts zou stoppen omdat de stroom er telkens af moet.
Nu de DS weer aan gezet maar door onbekende reden blijft het led knipperen en is de data niet meer bereikbaar.
Met een usb setje deze schijven gekoppeld aan mijn laptop maar kan niet de data er af halen, wel met een tool gezien dat de schijven oke zijn.
vraag, kan je door middel van een nieuwe DS (voor 4 schijven) weer werkend krijgen? (lijkt mij wel)
Iemand tips en tricks?
Lijkt mij dat het niet uit maak welke type ik aanschaf als het maar een 4 schijf variant is. Of is er een voorkeur?
Of zijn er tools om de schijven toch te koppelen aan je pc en de data over te zetten?
Grt Hans
-
Om even niet geheel vooruit te lopen op mogelijke opties, doe eerst even het moederbord testen (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/General/Why_am_I_unable_to_install_my_Synology_NAS_and_why_is_my_power_LED_is_flashing_constantly).
Als deze positief is dan, HD's (in dezelfde volgorde) erin, opstarten, en kijken met Synology Assistant (https://www.synology.com/en-global/support/download/DS411+II) of je NAS gevonden wordt.
Gevonden ? Kijk dan wat de status is.
-
helaas knippert het led blauw, dus MB kapot, hoort niet een pieptoon maar kan mij herinneren dat ik die optie ooit heb disabled.
-
maar kan mij herinneren dat ik die optie ooit heb disabled.
Maakt niet uit, dat is een setting in DSM en (jouw) DSM draait niet bij deze test.
Dus helaas, je DS is defect.
Met een usb setje deze schijven gekoppeld aan mijn laptop maar kan niet de data er af halen
Dat gaat ook niet zomaar, ten eerste kan b.v. Windows geen EXT4 lezen, daar zijn wel mogelijkheden voor echter, ik neem aan dat je 4 HD's in SHR/RAID5 draaiden dus, moeten de 4 HD's tegelijkertijd aan je PC gehangen worden en eventueel, volgens deze procedure (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/Storage/How_can_I_recover_data_from_my_DiskStation_using_a_PC), data recupereren.
Echter, je hebt je HD's laten checken en, zijn in orde dus, te gebruiken in een nieuwe DS.
Dus, koop een andere 4 bay DS en migreer je 4 HD's in die DS, volgens deze procedure: 2.2 Migratie tussen verschillende Synology NAS-modellen. (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/General/How_to_migrate_between_Synology_NAS_DSM_5_0_and_later#t2.2)
Tenzij je aan een 2e hands DS411+II kunt komen, dan geldt deze procedure: ereid, zie de onderstaande gedeeltes met instructies om de migratie uit te voeren: 2.1 Migratie tussen twee identieke Synology NAS-modellen (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/General/How_to_migrate_between_Synology_NAS_DSM_5_0_and_later#t2.1)
Lees wel de gehele Topic door, zodat je alles weet echter, een backup maken kun je niet tenzij je wel gaat recupereren.